Europejskie stowarzyszenie producentów samochodów ACEA podało, że w lutym 2013 firma Hyundai zwiększyła swój udział w europejskim rynku nowych samochodów do 3,8%.Liczba zarejestrowanych samochodów koreańskiej marki wzrosła o 1,4% w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku, osiągając poziom 31 753 egzemplarzy. Firma zanotowała wzrost pomimo tego, że ogólna sprzedaż na rynku w lutym spadła o 10,2%.
"W tym roku nasze wzrosty nie są stabilne, ale jesteśmy zadowoleni z dotychczasowego wyniku. Naszym celem jest utrzymanie 3,5% udziału w europejskim rynku. Nie zapominamy także o pracy nad długofalowymi projektami, mającymi zwiększyć rozpoznawalność marki Hyundai i lojalność naszych klientów - wyjaśnia Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe. "Osiągnięcie tych celów stworzy podstawy do dalszego rozwoju naszej firmy w Europie po 2014 roku. Do tego czasu spodziewamy się poprawy sytuacji na europejskim rynku motoryzacyjnym".
Hyundai w ostatnim czasie podjął znaczące inwestycje w rozwój swojej infrastruktury. Ich celem jest poprawa jakości produktów i usług oferowanych przez firmę.
Europa: W lutym rynek nowych samochodów notuje spadek o 10,5%
Jednym z tych przedsięwzięć jest rozwój fabryki w Turcji. Koreańska firma przeznaczyła kwotę około 475 mln EUR na zwiększenie wolumenu produkcji ze 120 000 do 200 000 samochodów rocznie.
Plany rozwojowe dotyczą także europejskiej centrali Hyundai. Nad poprawą jakości i wydajności modeli Hyundai dedykowanych na rynek europejski będzie pracować Centrum Testowe zlokalizowane niedaleko znanego toru wyścigowego Nurburgring w Niemczech. Powstanie centrum to inwestycja na poziomie około 5,5 mln EUR.
źródło: www.samar.pl