Autor Wątek: Uszczelka wydechu a spalanie  (Przeczytany 3921 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

xmsmmgr

  • Gość
Uszczelka wydechu a spalanie
« dnia: 27 Czerwiec 2008, 00:04:54 »
Witam!!!

Zastanawiam się czy uszczelka kolektora wydechowego lub uszczelka przedniej rury układu wydechowego( ta co idzie do katalizatora - strona od kolektora) może wpływać na spalanie??(w sumie to na odczyty sondy lamda a pośrednio na spalanie - bo pali mi 15 litrów w mieście ) I czy moge uszczelnić silikonem wysokotemperatórowym(czerwonym)??

Pozdrawiam wszystkich!!!!

e-gen

  • Gość
Uszczelka wydechu a spalanie
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Czerwiec 2008, 09:34:09 »
Oczywiście lewe powietrze przez sondą lambda trochę fałszuje odczyty sondy ALE spalanie na poziomie 15 L nie jest tym spowodowane. Uszczelnianie silikonem nie ma sensu.

Hants

  • Gość
Uszczelka wydechu a spalanie
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Czerwiec 2008, 11:14:06 »
e-gen, Hej - tu raczej problemem nie jest lewe powietrze, ale mniejsza ilosc tlenu (mniejsze cisnienie - lub jak kto woli zageszczenie) tlenu w okolicach sensora. Uszczelnienie oczywiscie ma sens - tyle, ze uszczelka, bo jakos marnie widze silikony na polaczeniu glowicy z wydechem. Nawet te tzw wysokotemperaturowe. Wymien uszczelki i... zamien ciezkie buty na sandalki :-)

xmsmmgr

  • Gość
Uszczelka wydechu a spalanie
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Czerwiec 2008, 15:25:41 »
Cytuj
zamien ciezkie buty na sandalki

Hehe.... no raczej nie mam ciężkich butów :mrgreen:

PS. No to Panowie mnie zdołowaliście bo myślałem że to będzie to. No nic ale i tak trzeba wymienić te uszczeleczki. Z tym że jeżeli chodzi o połączenie głowicy z kolektorem to bez problemu. A tą drugą to nie moge znaleźć nawet :)

Pozdrawiam
 Dzięki za odp

e-gen

  • Gość
Uszczelka wydechu a spalanie
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Czerwiec 2008, 15:33:11 »
Cytat: "Hants"
zamien ciezkie buty na sandalki :-)


Nie wierzę w spalanie 15 litrów w Lantrze 1.6 nawet przy ciężki bucie - tu musi być inny problem. W sumie nie wiemy czym zasila silnik autor wątku, Pb czy LPG??

xmsmmgr

  • Gość
Uszczelka wydechu a spalanie
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Czerwiec 2008, 18:59:14 »
Cytuj
Nie wierzę w spalanie 15 litrów w Lantrze 1.6 nawet przy ciężki bucie - tu musi być inny problem. W sumie nie wiemy czym zasila silnik autor wątku, Pb czy LPG??

Zapomniałem powiedzieć - Pb :)

Już kiedyś (na starym forum) zacząłem temat o dużym spalaniu ale niestety nic nie udało się ustalić. Mechanicy do których jeżdżę mówią mi że to nie możliwe. Tyle kasy już włożyłem żeby ograniczyć spalanie - bez skutku. Już wole sam grzebać i czegoś szukać - stąd właśnie pytania na forum.

PS. Najciekawsze jest że kiedyś paliła mi 8l w mieście. Super. A kiedyś, praktycznie z dnia na dzień wskaźnik zaczął szybciej spadać w dół :)

Jarek

  • Gość
Uszczelka wydechu a spalanie
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Czerwiec 2008, 20:33:39 »
Uszczelka nie ma wpływu na spalanie w normalnych warunkach, prędkość wypływu spalin = powyżej prędkości dźwięku i temperatura ok. 500 st C, to powoduje że spaliny są wypychane przez nieszczelności na zewnątrz a nie wsysane świeże powietrze do rury.
Cytat: "xmsmmgr"
Tyle kasy już włożyłem żeby ograniczyć spalanie - bez skutku

Nie wydawaj kasy tylko na początek zacznij od spraw banalnych - oceny wyglądu świec zapłonowych po ich wykręceniu. Wiele osób zapomina o tym że ich wygląd daje bardzo wiele odpowiedzi na temat problemów ze spalaniem.

e-gen

  • Gość
Uszczelka wydechu a spalanie
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Czerwiec 2008, 22:56:02 »
Podpowiedź z serwisówki:



Sposób sprawdzenia czujnika temperatury zasysanego powietrza



a jak z przyspieszeniem?

Hants

  • Gość
Uszczelka wydechu a spalanie
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Czerwiec 2008, 04:56:37 »
Moja pierwsza Lantra - tuz przed swoja smiercia w okolicy 200 kkm miala ten sam problem. Nigdy nie zdefiniowalem problemu, ale wydawalo mi sie, ze to wina zaworow, pierscieni itp.. Lantra 1.6 spalala mi ponad 15 litrow.

xmsmmgr

  • Gość
Uszczelka wydechu a spalanie
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Czerwiec 2008, 10:50:38 »
e-gen
Cytuj
a jak z przyspieszeniem?


No właśnie przyspieszenie... W sumie po wyżej 4000obr to i dobre :), ale do tych obrotów nieciekawe. Ponadto przy gwałtownym wciśnięciu gazu występuje chwilowe zduszenie(opóźnienie). Potem obroty lecą do góry normalnie

Hants
Cytuj
Moja pierwsza Lantra - tuz przed swoja smiercia w okolicy 200 kkm miala ten sam problem. Nigdy nie zdefiniowalem problemu, ale wydawalo mi sie, ze to wina zaworow, pierscieni itp.. Lantra 1.6 spalala mi ponad 15 litrow


Jeżeli chodzi o pierścienie to odpada bo mam dobrą kompresję(po 12)

Nie chciałbym powtarzać kiedyś zaczętego wątku więc napisze jakie rzeczy już wymienione:
- wszystkie filtry, świece, rozrząd, sonda Lambda, kable zapłonowe, silniczek krokowy,
- badania: komputer - żadnych błędów, badanie spalin: lekko podwyższony poziom tlenu(podobno gdzieś lewe powietrze dostaje), ciśnienie sprężania - po 12, czujnik położenia przepustnicy - ok

Chyba niczego nie ominąłem :)