Cześć,
miałem dokładnie taki sam problem. Po przeczytaniu wszystkich postów i wskazówek na ten temat zdecydowałem się dobrać do silniczka klapki nagrzewnicy. Faktycznie nie działał. Wymieniłem go na silniczek z Santa Fe SM (koszt zakupu razem z przesyłką 30 zł) i klapka działa. Mam natomiast inny problem, którego nikt wcześniej nie opisał. Mianowicie klapka przy ustawieniu na 25 stopni wpuszcza na max ciepłe powietrze a przy ustawieniu na 24.5 otwiera się całkowicie i leci powietrze zimne.
Z lewej strony natomiast wszystko działa jak należy - klapka otwiera się tak aby dobrze wymieszać powietrze ciepłe z zimnym i osiągnąć ustawioną temp.
Czy wie ktoś co może być przyczyną? Może jednak silniczek z SM nie jest odpowiedni pomimo takich samych symboli? A może jest jakiś element elektroniczny uszkodzony?
[ Dodano: 2015-09-19, 16:59 ]Cześć!!
Wreszcie zadziałało. Mój wniosek - nie wymieniajcie samych silniczków w klapkach na jakieś innego pochodzenia. Zgodnie z Waszymi wskazówkami użyłem 5 silniczków. Wszystkie miały podobne symbole tylko każdy pochodził z czegoś innego. Były to magnetowidy, Santa Fe SM i stare urządzenia kuchenne japońskie. Wszystkie działały dokładnie tak samo - albo otwierały maksymalnie przy ustawieniu 25 stopni i wyżej, albo całkowicie zamykały przy ustawieniu 24.5 stopnia i niżej. Przeszukałem amerykańskie fora i gdzieś dotarłem do wpisu tłumaczącego, że tam jest coś na wzór mikroprocesora, który odbiera sygnał od komputera i silnik działa prawie jak silnik krokowy. Dlatego nie może być zastosowany żaden inny, tylko oryginał. Oryginalne produkują dwie firmy (z tego co udało mi się dowiedzieć). Jedna nazywa się WOORY (symbol HCC D267-DC4AA). Klapki tej firmy Hyundai zastosował na rynku europejskim. Druga to DORMAN (nie pamiętam symbolu ale mają dobrą stronę internetową
www.dormanproducts.com) i ta firma zaopatrzyła Santa Fe na rynek amerykański.
Nie wiem jak będzie funkcjonował DORMAN w autach w których było WOORY ale jeden ze sprzedawców w Stanach do którego dotarłem twierdzi, że wszystko działa. Koszt 44 USD + 10 USD za przesyłkę.
Ja ostatecznie znalazłem oryginał WOORY na Allegro, wpisując w wyszukiwarkę "klapka nagrzewnicy Hyundai Sonata". Okazuje się, że Sonata miała dokładnie te same klapki.
Oprócz tego, gdzieś wyczytałem, że przed odłączeniem przewodu od klapki trzeba ustawić na max i odłączyć akumulator. Nie prawda. Mamy tu do czynienia z wiązką 5-cio żyłową co gwarantuje nam, że komputer sam znajdzie sobie właściwe położenie klapki względem ustawionej temp. i nie trzeba go resetować ani "uczyć".
[ Dodano: 2015-09-19, 16:59 ]Cześć!!
Wreszcie zadziałało. Mój wniosek - nie wymieniajcie samych silniczków w klapkach na jakieś innego pochodzenia. Zgodnie z Waszymi wskazówkami użyłem 5 silniczków. Wszystkie miały podobne symbole tylko każdy pochodził z czegoś innego. Były to magnetowidy, Santa Fe SM i stare urządzenia kuchenne japońskie. Wszystkie działały dokładnie tak samo - albo otwierały maksymalnie przy ustawieniu 25 stopni i wyżej, albo całkowicie zamykały przy ustawieniu 24.5 stopnia i niżej. Przeszukałem amerykańskie fora i gdzieś dotarłem do wpisu tłumaczącego, że tam jest coś na wzór mikroprocesora, który odbiera sygnał od komputera i silnik działa prawie jak silnik krokowy. Dlatego nie może być zastosowany żaden inny, tylko oryginał. Oryginalne produkują dwie firmy (z tego co udało mi się dowiedzieć). Jedna nazywa się WOORY (symbol HCC D267-DC4AA). Klapki tej firmy Hyundai zastosował na rynku europejskim. Druga to DORMAN (nie pamiętam symbolu ale mają dobrą stronę internetową
www.dormanproducts.com) i ta firma zaopatrzyła Santa Fe na rynek amerykański.
Nie wiem jak będzie funkcjonował DORMAN w autach w których było WOORY ale jeden ze sprzedawców w Stanach do którego dotarłem twierdzi, że wszystko działa. Koszt 44 USD + 10 USD za przesyłkę.
Ja ostatecznie znalazłem oryginał WOORY na Allegro, wpisując w wyszukiwarkę "klapka nagrzewnicy Hyundai Sonata". Okazuje się, że Sonata miała dokładnie te same klapki.
Oprócz tego, gdzieś wyczytałem, że przed odłączeniem przewodu od klapki trzeba ustawić na max i odłączyć akumulator. Nie prawda. Mamy tu do czynienia z wiązką 5-cio żyłową co gwarantuje nam, że komputer sam znajdzie sobie właściwe położenie klapki względem ustawionej temp. i nie trzeba go resetować ani "uczyć".