Forum > Getz

[Getz TB] Ramię wycieraczki - tył

<< < (5/6) > >>

albert:
Jako że jest jesień i zima za pasem, to wymieniłem pióra wycieraczek z przodu i ramię kompletne wycieraczki z tyłu. Z przodu założyłem pióra firmy Bottari, kupione za kilkanaście złotych w Realu i na razie jestem z nich zadowolony. Przed wymianą obejrzałem sobie instrukcję filmową i jakoś poszło.
//www.youtube.com/watch?v=bNcBQ88zx4k

Z tyłu założyłem ramię od Kia Picanto polecane przez kosmos2011, kupione w sklepie Korean Parts w Gdańsku za 55 zł. Również przed wymianą ramienia wycieraczki z tyłu obejrzałem film i też nie było problemów.
//www.youtube.com/watch?v=AOa7q2NfugE

Stare ramię było jeszcze w niezłym stanie, więc zeszło z trzpienia po spryskaniu płynem TOP 5 firmy Molydal i paru lekkich uderzeniach młotkiem w nakrętkę. Ramię ściągnąłem ręcznie, bez użycia jakichkolwiek ściągaczy. Nowe ramię weszło pięknie na swoje miejsce i pracuje tak, jak trzeba. Dobrze dolega do szyby i dobrze zbiera wodę. I do tego pięknie się prezentuje.
 

kosmos2011:
Dokładnie chodzi o ramię+pióro+zaślepka http://www.sklep-kia.pl/ramie-wycieraczki-tylnej-picanto-ii-p-2862.html aktualnie cena 63 pln.

Wydaje mi się że wcześniej nie było na tylnej klapie niebieskiego lotnika.

albert:

--- Cytat: "kosmos2011" ---Wydaje mi się że wcześniej nie było na tylnej klapie niebieskiego lotnika.
--- Koniec cytatu ---


Był czarny, ale klapa była lakierowana i zrobił się na niebiesko.  ;-)
Poza tym to nie lotnik. Co by to było, gdyby lotnicy wyskakiwali z samolotu?  :roll:

kosmos2011:
Nie wiedziałem jak napisać spadochroniarz więc wymyśliłem na szybko tego lotnika  :-D  

Jak lotnika zestrzelą to jest spadochroniarz  :lol:

[ Komentarz dodany przez: tekla: 2014-10-22, 23:58 ]
Jak lotnika zestrzelą, to zazwyczaj jest dżem w aerozolu.

pablomaxim:
Od jakiegoś czasu tylna wycieraczka w Getzie coraz wolniej się poruszała. Myślałem , że to pada silnik. Po zdjęciu plastikowej osłony i odkręceniu ramienia wycieraczki okazało się , że oś  mechanizmu ( na którym trzyma się ramię wycieraczki ) jest zatarta przez utleniający się metal czyt. korozję. Wpuściłem środek penetrujący aby odkręcić śrubę pod ramieniem i przy użyciu niewielkiej siły urwała się  obudowa wraz z zaśniedziałą śrubą. Obudowa jest aluminiowa a nakrętka metalowa. Tak się " zespawały" że nie ma szans na jakiekolwiek odkręcenie. Niestety pozostał jedynie zakup innego ( używanego ) mechanizmu wraz z silnikiem. Cena w serwisie to około 600zł .
Sprawdziłem w znajomego w innym Getzie i sytuacja wygląda podobnie choć nie tak dramatycznie jak u mnie. Proponuję zerknąć u siebie i zakonserwować ten element wcześniej aby nie doprowadzić do awarii. Poniżej poglądowe foto. Już po częściowym usunięciu nalotu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej