Forum > Tucson JM

Dziwne terkotanie czy to dyferencjał ?

<< < (7/16) > >>

Jaro74:
Witajcie. Pisalem "na gorco" juz wszystko tlumacze. Do mechanika oddalem auto celem: wymiany pompy wspomagania (ostatecznie skonczylo sie na wymianie maglownicy), wymiany sprzegla i przy okazji dokrecenia jakiejs blachy(tak mi sie wydawalo), ktora powodowala nam znany dzwiek. Okazalo sie, ze sprzeglo bylo w fatalnym stanie, spalone, przegrzane wrecz fioletowe i lozysko oporowe bylo rowniez w tragicznym stanie. Po demontazu sprzegla mechanik pokazal mi luz na tym walku, ktory wychodzil ze skrzyni, wspomnial, ze prawdopodobna przyczyna tego trekotania nie jest zadna blacha tylko ten luz i te kiepskie lozysko oporowe. Mialem zdecydowac co dalej, montujemy ta skrzynie czy inna. Nie mialem juz srodkow na skrzynie, wiec zdecydowalem, ze montujemy stara. Mechanik powiedzial, ze zaleje ja dodatkowo innym olejem. Oczywiscie wymienil caly kpl sprzegla na nowy (valeo) no i terkotania nie ma. Nie wiem, czy pomogl olej, czy nowe sprzeglo ale faktem jest, ze trekotania, przynajmniej jak narazie nie ma. W razie dodatkowych pytan piszcie.

y4r3k:
Czy dobrze rozumiem: nie wiemy na 100% co bylo powodem?

Drugie pytanie: czy 'terkotanie' dobrze opisuje ten dzwiek ?
Ja slysze raczej szumienie/grzechotke przez moment, mialem kiedys takie cos przy starym tlumiku, tylko tym razem dzwiek jest z przodu.

Sporo czytalem i na roznych forach anglojezycznych wiekszosc halasow opisanych slowem 'rattle' byla rozwiazana przez wymiane tarczy sprzegla. Sprzegla sie nie psuly, lecz ludzie oddawali do mechanika aby pozbyc sie halasu.

stan;:
jeżeli chodzi ci o nasz temat to u nas jest terkot powtarzający się za pracą silnika wraz ze wzrostem obrotów podczas jazdy 1,2,3, bieg i 4 przy szybkości 50, 6okm w twoim bardziej rozrząd czyli rolki napinacz lub pasek napędu altka klimy i wspomagania jeżeli nie to będziemy szukać dalej ,powodzenia .

y4r3k:
Rolki, paski  :idea: nie pomyslalem o tym a moj rozrzad ma juz 60 tys. Bede myslal o wymianie.

spidigon:
Dziś mechanik wymienił mi sprzęgło oraz oczywiście olej w skrzyni biegów(na zalecany 75W90),no i chcę powiedzieć ,że terkotanie zniknęło.Jak otworzę okna to trochę jeszcze słychać,ale różnica kolosalna.Stare sprzęgło łapało mi tuż nad podłogą ,po wyjęciu okazało się,że miało duży luz na wieloklinie,a łożysko też już strasznie szumiało.Żadnych luzów na skrzyni mechanik nie zauważył.
Mam nadzieję ,że to był powód tego hałasu.Sprzęgło założyłem PHC Valeo,zobaczymy jak się będzie sprawować,na razie chodzi bardzo lekko.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej