Forum > Lantra
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
Hants:
Gratuluję!
A gdzie podkładka pod łbem śruby? ;)
BartBartez:
--- Cytat: "Hants" ---A gdzie podkładka pod łbem śruby? ;)
--- Koniec cytatu ---
Fabryczna nakrętka jest z kołnierzem więc nie ma potrzeby dodatkowej podkładki.
--- Cytat: "Złośnik" ---Nakrętka pasuje w to wyżłobienie a dodatkowo jest wyprofilowana blacha - to niby wzmocnienie - które trzyma nakrętkę przy otworze
--- Koniec cytatu ---
No to pojechali.
Złośnik:
Podkłądka sprężynująca jest pod łbem - akurat fotka była zrobiona przed tym jak zauważyłem że jej nie dałem - jest jest.
BartBartez - też jestem zdziwiony - równie dobrze mogli napluć i przykleić to na przeżutym chlebie :)
Zrobione jest bardzo dobrze - mam nadzieję, że o ten otwór nie przyczepią się na przeglądzie :)
Jeszcze jedno - jak zrobić taki otwór - ja poszedłem drogą wiercenia jak największym wiertłem - zaczynając od najmniejszego 2 poprzez 4, 6 10, 13 i tu wiertarka nie miała już możliwości zaadoptować większego wiertła. Więc zacząłem jechać - kamieniami szlifierskimi montowanymi na wiertarce. Poszło ich dokładnie 10. Poszło - ale nie dlatego ze się zużyły ale pokruszyły. Ciężko tym wiercić i poszerzać otwór zwłaszcza na nierównej powierzchni sanek :(
Pomagałem sobie dużym półokrągłym pilnikiem i czasem jechałem po obwodzie otworu wiertłem 8-10. :) Powodzenia - gdyby kogoś to spotkało. U nas to i tak nie taki duży problem - np. w Golfach wahacze są mocowane ponoć do podłużnic i żeby odkręcić czy przyspawać nakrętkę trzeba pruć podłogę auta :)
BartBartez:
--- Cytat: "Złośnik" ---w Golfach wahacze są mocowane ponoć do podłużnic i żeby odkręcić czy przyspawać nakrętkę trzeba pruć podłogę auta :)
--- Koniec cytatu ---
W golfach są sanki.
W Scoupe miałem podobną historię ale z tylną śrubą idącą właśnie przez podłogę.
Owszem trzeba ją było pruć ale to 30 min roboty młotkiem i przecinakiem.
Później wszystko się ładnie składa jak puszka z paprykarzem i nie ma śladu.
Hants:
Lekki oftop
--- Cytat: "BartBartez" ---Hants napisał/a:
A gdzie podkładka pod łbem śruby? ;)
Fabryczna nakrętka jest z kołnierzem więc nie ma potrzeby dodatkowej podkładki.
--- Koniec cytatu ---
Gdy zagłębiałem tajniki posługiwania się kluczem dynamometrycznym, spory nacisk kładziono na 'luźność' obracania się śrub. Tarcie łba sruby o profil zmniejszyłoby siłę dokręcenia. No, ale to już temat dla inżynierów materiałoznawstwa.. Poza tym zależy od której strony się skręca ;-)
Nawigacja