Autor Wątek: [Lantra J1] Zanik prądu po naprawie zawieszenia.  (Przeczytany 7811 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

forestkorsze

  • Gość
[Lantra J1] Zanik prądu po naprawie zawieszenia.
« dnia: 14 Marzec 2013, 20:20:38 »
Witam.

 Grzebię sobie dziś w aucie, a właściwie pod nim. Wymieniłem łączniki stabilizatora i sworznie wahaczy. No ale nie o tym :)

 Zrobiłem to co miałem zrobić, radyjko sobie grało cały czas, (nie jest uzależnione od stacyjki ) , po skończonej robocie wsiadam do auta, przekręcam zapłon i i i  ??? , znika prąd, nagle, momentalnie.

 Teraz naprawa:  Potrząsłem akumulatorem i nagle wszystko wróciło do normy.

Nadmienię, że aku jest dobre,klemy są prawie jak nowe i bardzo dobrze trzymają.
Przewody od aku, masowy jak i prądowy nie uszkodzone.

Wyjąłem wszystkie przekaźniki i bezpieczniki, oczywiście wyjmując i wkładając je po kolei, żeby nie pomylić miejsca, czasami potrafią styki zaśniedzieć, ale też wszystko OK.

Więc do tej pory właściwie przyczyna zaniku prądu jest mi nie znana. Czy ktoś się z tym problemem spotkał, albo wie gdzie szukać chochlika  ??

Pozdrawiam.

barzuc

  • Gość
[Lantra J1] Zanik prądu po naprawie zawieszenia.
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Marzec 2013, 20:24:32 »
Może głupie pytanie, bo napisałeś, że aku jest dobry - a sprawdzałeś czy płyty są zalane w akumulatorze we wszystkich celach?

forestkorsze

  • Gość
[Lantra J1] Zanik prądu po naprawie zawieszenia.
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Marzec 2013, 20:27:44 »
Aku ma kilka miesięcy, a gdyby cele były uszkodzone, albo na wpół suche, to by nie trzymał prądu, i zanik by nie był błyskawiczny, tylko powolny.

Jestem pewny aku, mógłbym jechać na rozruszniku :P

Offline albert

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1815
[Lantra J1] Zanik prądu po naprawie zawieszenia.
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Marzec 2013, 20:38:32 »
Miałem taki przypadek na parkingu. Przyjechałem pod sklep, zrobiłem zakupy, wsiadłem, przekręciłem kluczyk i wszystko grało. Kiedy chciałem włączyć rozrusznik, wszystko zgasło i nastała ciemność. Otworzyłem maskę, ruszyłem akumulatorem, sprawdziłem mocowanie klem i wszystko wróciło do normy. Odpalił i już nie było problemu. Pomimo, że byłem pewien mocowania klem, postarałem się o bardzo cienką blaszkę miedzianą i założyłem pod klemy. Mija pół roku i jak dotąd nie ma więcej tego problemu.

forestkorsze

  • Gość
[Lantra J1] Zanik prądu po naprawie zawieszenia.
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Marzec 2013, 20:43:01 »
Ja jestem pewny na 100% dobrego stanu aku, jak i połączenia przewodów i klem, dziś to sprawdziłem, uwierzcie, jest ok, przyczyna leży gdzie indziej, ale gdzie ??

barzuc

  • Gość
[Lantra J1] Zanik prądu po naprawie zawieszenia.
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Marzec 2013, 20:43:44 »
Z tym nietrzymaniem prądu to różnie. Jak kupiłem swojego Terka - w aku brakowało coś koło 0,5 litra wody - to bardzo dużo, a problemów z odpalaniem czy prądem - nie było. Z kolei dziadki jeździły autem w którym 2 cele były prawie kompletnie suche i auto odpalało chyba tylko siłą woli.

Swoją drogą - to wyłączenie to takie totalne (jakbyś akumulatora nie miał w ogóle - tak, że gasną nawet kontrolki wszystkie, nawet się nie żarzą), czy tylko brak możliwości odpalenia?

Co mi przychodzi jeszcze do głowy:
- immobiliser zaszalał (uzbroił się podczas Twojej pracy i nie załapał, że ma się rozbroić), a kwestia poruszania akumulatorem to tylko zbieg okoliczności?
- kabel od masy jest poluzowany na drugim końcu - po poruszaniu akumulatorem znów się zwarł - ale to nie byłoby tak gwałtownego "wyłączenia" tylko spowodowanego próbą odpalenia
- same przekaźniki - może któryś był poluzowany - po tym jak każdy wyjąłeś i włożyłeś porządnie na miejsce wszystko wróciło do normy.

forestkorsze

  • Gość
[Lantra J1] Zanik prądu po naprawie zawieszenia.
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Marzec 2013, 20:55:03 »
Immobilizera nie ma, przekaźniki i bezpieczniki wyjmowałem już po tym, jak prąd "wrócił" , prąd znikł nagle i całkowicie, zero działania czegokolwiek .

Może o ważnej rzeczy zapomniałem napisać. Poprzedni właściciel miał to ze dwa, lub trzy razy, potrząchał aku i się "naprawiało" , a dziś, gdy prąd znikł, sprawdziłem aku miernikiem i żarówką,przed potrząśnięciem, świeciła normalnie, dobrze, a miernik pokazał 12,7V.

Hants

  • Gość
[Lantra J1] Zanik prądu po naprawie zawieszenia.
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Marzec 2013, 23:12:50 »
Początek końca rozrusznika.

forestkorsze

  • Gość
[Lantra J1] Zanik prądu po naprawie zawieszenia.
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Marzec 2013, 11:02:39 »
Gdyby rozrusznik szwankował, to by przy rozruchu było kiepsko, a ja w momencie przekręcenia kluczyka tylko na zapłon nie miałem nic, nie przekręcałem go nawet dalej na rozruch. Nic, to znaczy, że nawet żadna lampka się nie paliła, ani podsufitka, ani w drzwiach, zero. Poszukałem, poczytałem trochę i najprawdopodobniej któryś przekaźnik się wiesza, ale pewności nie mam.

   Czy ktoś może mi powiedzieć, który przekaźnik jest, powiedzmy, główny ??

Wiem, że to któryś z tych, co są w kabinie pod deską rozdzielczą, obok kolumny kierowniczej.

Hants

  • Gość
[Lantra J1] Zanik prądu po naprawie zawieszenia.
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Marzec 2013, 13:07:01 »
No to jakieś problemy ze stacyjką. W czary, trójkąty bermudzkie i chochliki nie wierzę,

Kiedyś siadła mi instalacja od żaróweczek postojowych. Dociąłem nowe przewody, zaczałęm montować podłączenie do aku, już prawie przewierciłem sciankę grodziową i nagle bum - okazało się, że jednoczesnie spaliły się obie żaróweczki.   Morał z tego prosty - zacznij sprawdzać instalację od najprostszych rzeczy.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Lantra J1] Zanik prądu po naprawie zawieszenia.
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Marzec 2013, 20:53:58 »
Cytat: "forestkorsze"
Czy ktoś może mi powiedzieć, który przekaźnik jest, powiedzmy, główny ??


Trzeci plik od góry http://doc.hyundai-autoclub.ru/elantra/