Forum > Matrix / ix20
[ix20] Buksowanie podczas dynamicznego ruszania. A co z ASR?
beazee:
Na mokrym rondzie, i prędkości by wprowadzić auto w poślizg, już kilkakrotnie spotkałem się z tym, że żółta kontrolka ESP zamrugała.
Boję się wyłączyć :)
sense:
Dzięki ph71 za test jak to wygląda u Ciebie.
--- Cytat: "ph71" ---Przy dynamicznym ruszaniu kontrolka poślizgu się świeci, widać i czuć tendencję do ograniczania obrotów. ESP załączony od odpalenia silnika (tak jeżdżę cały czas).
--- Koniec cytatu ---
Nadal mam jednak wątpliwości, bo - popraw mnie jeśli źle zrozumiałem - u Ciebie przy włączonym ESP koła nie buksują?
--- Cytat: "ph71" ---Po wyłączeniu ESP na pracującym silniku zapala się stosowna lampka wyłączonego ESP. To jest jasne. Zostaje wyłączony także ASR. Brak ASR skutkuje, jak opisuje sense, silnym buksowaniem kół przy ruszaniu, ale już bez tendencji do bocznego przesuwania się auta, jak przy ASR (szukanie przyczepności na każdym z kół).
--- Koniec cytatu ---
Tak, tylko że u mnie koła buksują mocno nawet z włączonym ESP. Stąd moje pytanie, czy jest gdzieś zaimplementowany ASR i jak to wygląda u innych?
--- Cytat: "beazee" ---Na mokrym rondzie, i prędkości by wprowadzić auto w poślizg, już kilkakrotnie spotkałem się z tym, że żółta kontrolka ESP zamrugała.
--- Koniec cytatu ---
Zupełnie nie o tym mowa. Chodzi o buksowanie podczas dynamicznego ruszania z włączonym ESP.
ph71:
--- Cytat: "sense" ---Nadal mam jednak wątpliwości, bo - popraw mnie jeśli źle zrozumiałem - u Ciebie przy włączonym ESP koła nie buksują?
...
Tak, tylko że u mnie koła buksują mocno nawet z włączonym ESP. Stąd moje pytanie, czy jest gdzieś zaimplementowany ASR i jak to wygląda u innych?
--- Koniec cytatu ---
Jeśli przy włączonym i wyłączonym ESP nie czujesz różnicy w intensywności buksowania (obrotach silnika) to wydaje mi się to dziwne. Zakładając oczywiście porównywalny nacisk na pedał gazu. Najlepiej to próbować na całkowicie pokrytej śniegiem drodze, aby poślizg był łatwy.
U mnie przy intensywnym ruszaniu koła mi buksują i z ESP i bez niego. Jednak intensywność buksowania wspomagana ASR jest mniejsza (mniejsze obroty). Silnik wyraźnie jest tłumiony do momentu kiedy koła nie złapią przyczepności.
Choć jak napisałem wcześniej, zaskoczyło mnie to, że po wyłączeniu ESP auto i tak po dłuższym silnym buksowaniu załącza mi samą kontrolę trakcji bez ESP, co sygnalizuje mrugająca kontrolka i ogranicza wyraźnie obroty silnika.
Sprawdzę to ponownie jak znajdę w miarę równy i obiektywny odcinek na boku ze śniegiem, a tego dziś u mnie jak na lekarstwo...
sense:
Teraz kumam, dzięki. Zwrócę uwagę na to tłumienie obrotów silnika.
Nawigacja