Forum > i30 FD

[i30] Cięgno otwierania drzwi kierowcy od wewnątrz

(1/11) > >>

psteclik:
Jestem posiadaczem i30 od kilkunastu dni, przejechałem z 500km i ku mojemu zdziwieniu za którymś razem Hyundai nie chce mnie wypuścić. Klamka w drzwiach kierowcy od wewnątrz nie reaguje. Wygooglowałem, że przez zerwane cięgno trzeba wymienić kawał auta za kilka stówek i podobno nie da się wymienić samego cięgna. Czy macie jakieś bardziej pocieszające scenariusze? Dodam, że mam umiejętności mechanika samochodowego I-go stopnia: potrafię założyć kamizelkę odblaskową i wezwać assistance.

kosmos2011:

--- Cytat: "psteclik" ---potrafię założyć kamizelkę odblaskową i wezwać assistance.
--- Koniec cytatu ---


Moja kamizelka to jeszcze w oryginalnym worku  spoczywa.
Tutaj http://www.i30info.ru/handmade/sm24.html masz opis jak dostać się pod tapicerkę drzwi co może pomóc w diagnozie problemu.

psteclik:
Cięgno ponuro zwisa od strony klamki. Stalowa linka urwana tak, że nie wystaje z pancerza. Oryginalnie nie można dokupić samego cięgna, podobno trzeba cały zamek za ca. 350zł. Czy ktoś dorabiał i montował samą linkę? Nie wiem czy producent nie przygotował jakiejś pułapki np. pancerz wklejony na stałe w zamek drzwi w sposób uniemożliwiający zdjęcie samego cięgna.

barzuc:
Wrzuć może jakieś zdjęcie jak to wygląda... nie wiem jaka to linka więc pomysł może być śmieszny - ale może w sklepie rowerowym / motorowerowym dobierzesz, albo jakimś innym "polmozbycie"?
Nie wiem - ja póki co tylko spotykałem się w swoich autach z cięgnami jako metalowym prętem. Miały za to plastikowe mocowania, które pięknie się wyrabiały i łamały - oryginały nie do dokupienia - znalezione "podobne" w takim właśnie "polmozbycie"... działa już ponad 2 lata :-D

psteclik:
No i jestem po naprawie. Okazało się:
1. Zamek rzeczywiście jest nierozbieralny - obudowa jest zanitowana, ale po zdjęciu nitów spokojnie można zdjąć linkę.
2. Linkę da się dorobić z całą finezją okuć do oryginalnego pancerza. Mnie to kosztowało 45zł
3. Doliczając stówkę robocizny zamknąłem się w 25% kosztu "salonowej wymiany"

Teraz zobaczymy jak polska stal i pomysłowość przetrwa w starciu z koreańską myślą techniczną.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej