Autor Wątek: [Accent X3] Ogólna naprawa - kilka kwestii.  (Przeczytany 9082 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kangur91

  • Gość
[Accent X3] Ogólna naprawa - kilka kwestii.
« dnia: 17 Lipiec 2012, 20:47:23 »
Witam,
Postanowiłem w końcu się wziąć za wiosenne porządki ( troche spóźnione ). I mam kilka problemów. Wiem, że prawdopodobnie moje pytania są bardzo błache jednakże, ciężko mi jest znaleźć ich rozwiązanie. Mianowicie:

1. Od jakiegoś czasu pali mi się kontrolka "Check Engine" - nie mam możliwości zczytania kodu błedu, ani też nie mam ochoty wydawać na to pieniędzy (chyba ze to absolutnie koniecznie). Objawy jakie odnotowałem to: na jałowym obiegu skaczą obroty tzn. tak jakby chciał zgasnąć ale nie gaśnie (skaczą w przedziale 0,3 tys obrotów do 1 tys obrotów). Dodatkowo (nie wiem czy to jest też z tym powiązane) ale po samym odpaleniu i ruszeniu takjakby trochę się dławi tzn. muszę trochę przygazować, żeby przestał. Po parunastu sekundach mu przechodzi i nie dławi.  Czytałem, że to mogą być zaśniedziałe styki od instalacji gazowej, ale może ktoś wie dokładniej co może być przyczyną??

2. W prawych przednich drzwiach mam odłączony "mechanizm" od zamka centralnego. Tzn, on nie działał odkąd posiadam ten samochodzik więc go odłączyłem (tak na zaś). Chciałbym go wymienić ale nie jestem pewien co do nazwy tego komponentu. To jest siłownik zamka centralnego?? Czy takie coś będzie pasować Link ??

Z góry dziękuję za udzielone odpowiedzi,, takiemu laikowi jak ja :)

Offline Timon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 500
[Accent X3] Ogólna naprawa - kilka kwestii.
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Lipiec 2012, 00:11:48 »
1) Ciężko Ci będzie wycelować w winowajcę nierówno pracującego silnika. Dlaczego? Bo jeśli nie wymieniasz na bierząco części eksplatacyjnych jak filtry, świece itp to nie możesz być pewien tego, że działają prawidłowo, a jeśli chodzi o to co może powodować taką pracę to podejrzanych jest wielu. Jest tak ponieważ na stosunek mieszanki paliwo/powietrze ma wpływ wiele elementów. Komputer tworzy ją na podstawie wyników odczytów z różnych czujników. Odczytanie kodu błędu da Ci informację z czego komputer dostaje nieprawidłowe dane, z jakiego czujnika. Wbrew pozorom może to być tańsze rozwiązanie niż celowanie na oślep, ale jeżeli masz już zużyte filtry czy świece czy inne eksplatacyjne elementy to nawet gdy wyeliminujesz głównego sprawcę silnik idealnie pracował nie będzie. Możliwe również, że tak masz zamontowaną instalację LPG, że ona sama wywołuje zapalenie kontrolki. A to akurat łatwo sprawdzić. O ile masz tak jak u mnie, że odłączenie na pare minut aku kasuje błędy (a to wielce prawdopodbne). Jeśli tak to odłącz aku na parę minut, podłącz i pojeździj trochę tylko na benzynie. Jak kontrolka się nie zapali to oznacza na >90%, że wywołuje ją inst. LPG.

2) Tak, część ta nazywa się siłownik zamka centralnego. Tylko ja bym Ci nie polecał akurat tego, którego zamieśćiłeś w linku. Rozbierałem u siebie już tapicerkę ze wszystkich drzwi i uwierz, że w 20letnim aucie te elementy wewnątrz były mniej przyrdzewiałe i mniej zabrudzone od tego do którego link podałeś. Czasem opłaca się dać te 10-20zł więcej i ma się z głowy czyszczenie oraz smarowanie przed montażem.

Lookas

  • Gość
[Accent X3] Ogólna naprawa - kilka kwestii.
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Lipiec 2012, 00:19:12 »
ad 1. wiec tak daj znac czy tojest na gazie czy na benzynie bo inaczej nikt ci nie napisze o co sie zaczepic. jak chodzi na benzynie git, to moze malo gazu i krokowy dodaje "gazu". jak na benzynie to moze jakis czujnik i faluje.
niewiem napij sie piwa jak ja i wszystko sie prostuje. pzdr.
ad2. nazywa sie tak jak napisales. nawet jak bedzie pasowac to z linku, to jest tam wiecej rdzy jak plastiku.

hadmaxi

  • Gość
[Accent X3] Ogólna naprawa - kilka kwestii.
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Lipiec 2012, 15:18:00 »
Witajcie... a ja mam zgoła odmienny problem mianowicie autko jest jakies 3 tys. po wymienianie oleju i wszystkich filtrów ale od jakiegos juz czasu (przed wymiana tez) przerywa mi na niskich obrotach jak nie dam wiecej gazu musze sie liczyć z tym że ruszając z pasów mogę wyglądać jak idiota bo cale auto rzuca przód tył... to samo na każdym biegu... zaznaczam odrazu że przewody wysokiego napięcia też były wymieniane i też nie poskutkowało... myśle tu jeszcze o jednej ze świec z która kiedys był problem bo nie dało sie jej wykrecic ale słyszałem też że problemem może byc alternator... że szczotki sie wytarły czy coś takiego wybaczcie mi ale na głębszej mechanice to ja ewidentnie się nie znam. Miło by było gdybyś ktoś mial może podobbny problem i był w stanie mi coś podpowiedzieć... :oops:

[ Dodano: 2012-07-18, 15:18 ]
Aha silnik nigdy nie widzał instalacji gazowej... :)

Hants

  • Gość
[Accent X3] Ogólna naprawa - kilka kwestii.
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Lipiec 2012, 17:48:17 »
Cytat: "hadmaxi"
myśle tu jeszcze o jednej ze świec z która kiedys był problem bo nie dało sie jej wykrecic


Nie mysl o niej tylko wymieniaj czym prędzej. Takie żabki to często własnie efekt kiepskich, zmaltretowanych swiec.

Swiece wkręca się na zimnym silniku, jesli robisz to na ciepłym/gorącym - to robi się to siłą palców bez kluczy. Tobie gwint ktos po prostu uszkodził, a potem zakleił jakimś szuwaksem.

kangur91

  • Gość
dzieki
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Lipiec 2012, 21:46:05 »
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi (w szczególności Timon). Sprawdze ten patent z akumulatorem;) A co do tego siłownika, to faktycznie poszukam jakiegoś w lepszym stanie.

Dzieki, dzięki:)

hadmaxi

  • Gość
[Accent X3] Ogólna naprawa - kilka kwestii.
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Lipiec 2012, 22:43:07 »
Hants, z tą świecą dokładnie było jak mówisz (tzn. takie są przypuszczenia) dzięki za rade postaram się ogarnąć to jak najszybciej a najlepiej wymienię odrazu wszystkie

Kubalessini

  • Gość
[Accent X3] Ogólna naprawa - kilka kwestii.
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Lipiec 2012, 23:59:42 »
Mam u siebie podobne objawy jak kangur91, i po pewnym czasie zapala mi się lampka "Check Engine". Raz sczytywałem błędy, i wyszło że winny przepływomierz. Styki wyczyściłem, przepływomierz wygląda na sprawny.Wykasowałem błąd, ale po ok 100 km znów się zapalił. teraz ciągle kasuję przez aq, ale mi zapala na nowo. Nie opyla mi się ciągle jeździć i sprawdzać, więc
chciałbym się was spytać, czym mogę zrobić domową diagnostykę w tym aucie ( mam już OBDII w nim.

kangur91, na twoim miejscu bym jechał, zawsze wiadomo na czym stoisz. Jeśli nie pieprzy LPG, to podejrzewam silniczek krokowy lub przepływomierz.

Hants

  • Gość
[Accent X3] Ogólna naprawa - kilka kwestii.
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Lipiec 2012, 00:42:41 »
Cytat: "hadmaxi"
Hants, z tą świecą dokładnie było jak mówisz (tzn. takie są przypuszczenia) dzięki za rade postaram się ogarnąć to jak najszybciej a najlepiej wymienię odrazu wszystkie


Mam jeszcze jedną radę - przy wymianie przyłóż się do dokładnego ustawienia szczeliny na świecach.

Zmotywowany tym wątkiem, zajrzałem wczoraj do silnika i zauwazylem, ze z regulaminowego 0.7mm zrobiło mi się prawie 1mm. Nówki w pudełku mają 0.83~0.85!

Odpowiednia szczelina jest bardzo istotna w LPG.

Mam wrazenie, ze autko minimalnie lepiej mi się teraz zbiera na niskich obrotach..