Forum > Instalacja LPG, CNG, inne

[ix35] 2.0 165 KM i montaż LPG

(1/10) > >>

Exxon:
Witam.

Przymierzam się do zakupu w USA Hyundaia Tuscon (europejska nazwa to ix35), auto z silnikiem 2.0 165 KM z automatyczną skrzynią 6 biegową. Wiadomo silnik w takim samochodzie nie jest łagodny dla portfela w warunkach miejskich, jak wynikało w poszczególnych opiniach na temat silnika 2.0. Podejrzewam że jest to prosty silnik 2.0 bez żadnych komplikacji i myślę że można założyć LPG (brak turbo,  brak wtrysku bezpośredniego).

Może wiecie jak sprawuje się LPG w ix35 2.0 165 KM ? Jaką instalację szczególnie warto założyć by mieć w miarę niezawodność połączone z zadowoleniem  ? :)

ph71:

--- Cytat: "Exxon" ---Witam.

 Jaką instalację szczególnie warto założyć by mieć w miarę niezawodność połączone z zadowoleniem  ? :)
--- Koniec cytatu ---


Zapytaj uznanego gazownika z Twojej okolicy. Przejrzyj dedykowane lpg fora w necie. Tam znajdziesz sporo informacji. Na priva mogę Ci podać namiary na mojego, którego mogę z czystym sumieniem polecić.
Poza tym dopłata do sterownika z górnej półki np. Stag, dokładniejszych i trwalszych wtryskiwaczy np. Hana2000 i generalnie lepszej roboty się opłaci.

I podaruj sobie gazowników, co zestroją Ci auto nie ruszając go z garażu lub nie przyłożą się do właściwego montażu wtryskiwaczy gazowych czy reduktora.

Temat rzeka, ale warto szukać i pytać.

Adamuss3:
W moim aucie jest zainstalowany Polski STAG 300. Silnik 2.0 163km. Miałem jeszcze możliwość sprawdzenia tej instalacji w 3 innych autach różnych marek(Fiat, Honda, Rover) We wszystkich autach sprawuje się świetnie. Mam wersję z pojemniczkiem do lubryfikacji (smarowanie zaworów), butla 70 litrów w kole (dystans na butli +/- 500 km) no i wlew ukryty przy wlewie od paliwa  :-) . Spalanie zazwyczaj wynosi 12l gazu/100km (jazda raczej mało oszczędna). W Hultaju gaz mam od 12 000 km. Nie odczuwam żadnego spadku mocy. Myślę, że komentarze o spadku mocy przy instalacjach gazowych to z reguły to efekt placebo, albo opinia ludzi którzy nigdy nie mieli jeździli autem z gazem (oczywiście sekwencyjnym :mrgreen:). Jedyny spadek jaki odczułem to kosztów eksploatacji  ;-)

Tutaj przykład jak wygląda instalacja w aucie.
http://www.abart.com.pl/Galeria/Hyundai/ix35-2,0i
To gaz firmy BRC ale instalacja Staga wygląda niemal identycznie. Koszt wyniósł 2700zł.

ph71:

--- Cytat: "Adamuss3" --- Myślę, że komentarze o spadku mocy przy instalacjach gazowych to z reguły to efekt placebo, albo opinia ludzi którzy nigdy nie mieli jeździli autem z gazem
--- Koniec cytatu ---


Często ten spadek nie jest efektem placebo tylko źle lub niedokładnie wyregulowanej instalacji (zbyt ubogiej mieszanki). Auto słabsze, zużycie gazu mniejsze, głowica zamęczona... ale po co tak?
Precyzyjne strojenie, kontrola działania i serwis zgodnie z przebiegiem to podstawa. Czy to z gazem czy bez.

KAROL208:
Jak dobry gazownik to ogarnie każdą instalację, proponował bym staga tylko że z isa2 wtryski Hana2100. Reduktor nie daj sobie wcisnąć byle czego acr1 albo i coś z większym zapasem mocy.
Co do zdjęć w poście powyżej to ładnie i starannie ale wężyki od wtrysków do kolektora za długie i wtryski nie powinny ,,leżeć" a ,,stać" ponieważ skraca to ich żywotność.  Nawierty jak najbliżej wtrysków Pb i zgodnie z kątem obsadzenia wtrysków PB (najlepiej zdemontować kolektor  dobrze sie nawierca i syf nie wpada do silnika). Najlepiej zainwestować w podstawki pod wtryski Pb wtedy nie ma wiercenia kolektora.
Wejdz na forum LPG chłopaki doradzą ci a nawet zamontują. Niska cena i jakość nie chodzą w parze. Uważaj na tanie zestawy z czerwonymi valtekami.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej