Autor Wątek: [ix20] Zawieszenie  (Przeczytany 37751 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

thorpe

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #30 dnia: 17 Styczeń 2015, 19:11:22 »
Czy kwestia zawieszenia została w jakiś sposób rozwiązana? Myślę nad zakupem aut demo od dealera z 2014 roku w dobrej cenie. Co mam zrobić na jeździe próbnej, żeby samodzielnie ocenić, czy w tym egzemplarzu ten problem występuje? Z góry dziękuję za odpowiedź.

piter_ix20

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #31 dnia: 22 Styczeń 2015, 09:15:03 »
Na chwilę obecną nic nie zrobiono :(
Po za tym zawieszenie to nie jedyna wada. Przejrzyj uważnie forum. Zwróć uwagę na spalanie, kiepskie materiały, itp.
Odnośnie jazdy próbnej to sugeruję odbyć ja po wielu różnych nawierzchniach a szczególnie po nawierzchni z kamieni brukowych i to możliwe nierówno ułożonych, z prędkością rzędu 50-60 km/h. Ponadto warto przejechać się po autostradzie z max prędkością i przy dużym wietrze. Więcej chyba nie jesteś wstanie zrobić. Wyjdzie podczas eksploatacji :(

A może chcesz kupić mój: http://hyundai.nieudanyzakup.pl/
Chociaż ma już kilka lat to wiele elementów ma młodszych :)

histe

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #32 dnia: 22 Styczeń 2015, 09:55:36 »
Z doświadczenia mogę napisać że zawieszenie w ix20 nie jest znacząco gorsze niż w i30, czy np. Citroenie Berlingo. Jest sztywne i wydaje głuche dźwięki ale tragedii nie ma. Podstawą zakupu auta jest  długa jazda próba, może nawet dwie, na różnej nawierzchni i z różną prędkością.  Potem  (poza jakimiś ukrytymi wadami konkretnego samochodu) nic nie powinno Cie zaskoczyć ani rozczarować.
Ja po przejechaniu  na razie 7 tys km i pół roku użytkowania nie mam zastrzeżeń ani  w stosunku do zawieszenia, ani jakości materiałów, ani co do spalania. (nie jest ono małe, ale mieści się mniej więcej w danych podawanych przez producenta). jedynym niewielkim mankamentem był hałas wydobywający się z okolic koł po przekroczeniu ok 120km, ale niewielkim kosztem poprawilem i zamierzam poprawić  wyciszenie i będzie zupełnie OK. Polecam dłuższą jazdę próbną najlepiej 2 różnymi autami ( mogą być z różnymi silnikami)

larry

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #33 dnia: 22 Styczeń 2015, 13:50:32 »
Odnośnie zwieszenia przedniego to była akacja wymiany amortyzatorów dla pewnych modeli. Ja miałem i moim zdaniem teraz jest lepiej. Warto się zainteresować jakie teraz są montowane w nowych autach.

piter_ix20

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #34 dnia: 23 Styczeń 2015, 08:50:17 »
Cytat: "histe"
Z doświadczenia mogę napisać że zawieszenie w ix20 nie jest znacząco gorsze niż w i30, czy np. Citroenie Berlingo. Jest sztywne i wydaje głuche dźwięki ale tragedii nie ma. Podstawą zakupu auta jest  długa jazda próba, może nawet dwie, na różnej nawierzchni i z różną prędkością.  Potem  (poza jakimiś ukrytymi wadami konkretnego samochodu) nic nie powinno Cie zaskoczyć ani rozczarować.


Przecież w i30 zawieszenie jest wielowahaczowe, to zupełnie inna bajka. Poza tym ja nie mam na myśli komfortu pracy zawieszenia. Wadą zawieszenia ix20 jest to, że w pewnych sytuacjach potrafi przykro zaskoczyć.
Ja też początkowo byłem zachwycony, wewnątrz cichutko, jazda próbna super. Później podszybie zaczęło bardzo mocno trzeszczeć. Mój serwis nie bardzo wiedział co z tym robić. Po moim piśmie skierowali mnie do innego serwisu, który to naprawił. Jest lepiej ale nie to co było od nowości.
Odnośnie spalania, to ile Tobie pali przy prędkościach autostradowych? Ot po prostu średnia z 500 km autostradą z prędkością 140 km/h. U mnie przy tej prędkości chwilowe mam na poziomie 12-15. Średnia wychodzi na podobnym poziomie.

Odnośnie wyciszenia? Hałas z okolic kół to jedno, ale słychać też wiatr, głównie w okolicach drzwi.

Powiem tak, różnica pomiędzy Toyota Auris pierwszej generacji a ix20 jest porażająca na korzyść Toyoty. Znacznie ciszej wewnątrz, spalanie ZNACZNIE niższe. A w 2011 roku te samochody kosztowały podobne pieniądze. Mam oba więc mam porównanie na bieżąco. Ostatnio Toyotą zrobiłem 2300 km ze sporym obciążeniem, trasa w większości po autostradach z prędkościami w większości powyżej 130 km/h, a bardzo często 150-160 km/h. Spalanie 7,8 litra. W ix20 takie spalanie trudno osiągnąć bez obciążenia i z niższymi prędkościami.

Według mnie z ix20 można być zadowolonym tylko wtedy gdy wcześniej jeździło się samochodami typu maluch.

histe

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #35 dnia: 23 Styczeń 2015, 14:14:48 »
Zawieszenie w i30 i ix20 (przód) pracuja podobnie i podobne dźwięki generują.
Tył  faktycznie może mieć niekiedy tendencje do lekkiego uskoku, ale podobnie miał tył w Berlingo, nie zaskakuje mnie to, nie przeszkadza i żadnym razie nie stanowi niebezpieczeństwa. O takim zachowaniu auta wiedziałem po 1 jeżdzie próbnej

Myślę, że nie można porównywac  ix20 do Aurisa bo  to nie ta klasa  auta. Nawet teraz cena Aurisa jest wyższa o ok 5 tys.
Wybierając auta porównywałem ix20 ze Skoda Fabia, , Fordem Fiestą, Clio itp, no ewentualnie  honda Jazz, Opel Meriva, ale to już wyższa półka cenowa.

Spalanie na autostradzie pn-warszawa przy ( średniej pokazywanej z kompa 120 km/h ) wyniosło 8,5l. Przy predkościach 140-150km/h oscyluje w okolicach 10l, ale w momencie zakupu auta wiedziałem , że nie jest to auto autostradowe (chodzi tu zarówno o spalanie, jak i hałas z kół i z okolic szyb - to prawda). Ale  dla mnie jest to  samochód  miejsko- rodzinny. Pewnie  Toyota pali mniej (może masa i opory powietrza), a i pewnie lepszy silnik.
Ale znaczna część samochodów  z silnikiem powyżej 110KM pali podobnie do ix20
(  ja mam porównanie z citroenem C-Eleese i Hondą  Civic)

W miescie nawet teraz  spalanie nie przekracza mi 8l


Z auta jestem zadowolony, bo spełnia i mieści się w zalożeniach jakie stawiałem  mu przed zakupem i po jeżdzie. Nie oczekiwałem nic więcej ponad to co zobaczyłem w salonie i 2 jazdach próbnych.
Jestem pewien, że gdybym ponownie miał wydać na auto max 49 tys to kupiłbym własnie ix20  ale i tu  muszę przyznać Ci rację, gdybym  miał wydać ok 60 tys na pewno kupilbym inne auto.

pozdrawiam i życzę zadowolenia z każdej jazdy

piter_ix20

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #36 dnia: 23 Styczeń 2015, 15:34:59 »
Cytat: "histe"
Zawieszenie w i30 i ix20 (przód) pracuja podobnie i podobne dźwięki generują.
Tył  faktycznie może mieć niekiedy tendencje do lekkiego uskoku, ale podobnie miał tył w Berlingo, nie zaskakuje mnie to, nie przeszkadza i żadnym razie nie stanowi niebezpieczeństwa. O takim zachowaniu auta wiedziałem po 1 jeżdzie próbnej


A ja nie wiedziałem i się zdziwiłem. Auris też ma belkę skrętną a prowadzi się o niebo lepiej. Jeździłem wieloma innymi samochodami i nigdy nie zaobserwowałem takiego uskakiwania. Stąd moje zdziwienie, że można takie auto dopuścić do ruchu.
Tak na chłopski rozum, zawieszenie działa w pionie a amortyzator zamontowali pod znacznym kątem. Po co?
Nie jestem jedynym użytkownikiem narzekającym na zawieszenie, na mojej stronie znajdziesz link do testów dziennikarzy z Czech. Są osoby, które same modyfikują zawieszenie w swoich ix20 by czuć się bezpieczniej. Samochód rozpędza się do ponad 180 km/h ale strach tyle jechać.
Różnica w cenie była rzędu 6 tysięcy przy kwocie nieco ponad 60 tyś. To co zapłaciłem mniej oddaje teraz w ratach przy dystrybutorze :) Jeżeli ix20 jest klasy niższej niż Auris to tym bardziej można oczekiwać, że za porównywalne pieniądze w mniejszym samochodzie otrzymamy coś ekstra.
Odnośnie spalania i Hondy Civic, to miałem tzw. ogórka z silnikiem 1.6 110 km i palił mniej niż ix20.

Początkowo ja też jeździłem z bananem na twarzy. Porozmawiamy za rok czy dwa :)

Ubywa Ci cieczy chłodzącej?

jack55

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #37 dnia: 23 Styczeń 2015, 19:32:22 »
Cytat: "piter_ix20"
Cytat: "histe"
Zawieszenie w i30 i ix20 (przód) pracuja podobnie i podobne dźwięki generują.
Tył  faktycznie może mieć niekiedy tendencje do lekkiego uskoku, ale podobnie miał tył w Berlingo, nie zaskakuje mnie to, nie przeszkadza i żadnym razie nie stanowi niebezpieczeństwa. O takim zachowaniu auta wiedziałem po 1 jeżdzie próbnej



Zgadzam się w pełni z Kolegą piter_ix20.Ja również na początku użytkowania IX20 byłem mega zadowolony.Jednak w miarę upływu czasu mój zachwyt minął bezpowrotnie.Zawieszenie tego modelu to jakieś nieporozumienie.Problemem jest wybieranie większych nierówności na których ten model kompletnie sobie nie radzi czego efektem są trzaski w okolicach przedniej szyby i uskakiwanie tylnej osi co jest bardzo niebezpieczne o czym przekonałem się na własnej skórze.Zawieszenie w Hyundaiu zachowuje się jakby było zrobione z drewna.Nigdy wcześniej nie spotkałem się z czymś takim.Co do zawieszenia w i30 to nie ma co porównywać i obydwa modele dzieli przepaść w pokonywaniu nierówności.Tendencje do lekkiego uskoku -dobre :lol:
Obecnie użytkuję Kię Sportage i nieustanny banan na twarzy :-D Po odbiorze od dealera na pierwszych światłach po zatrzymaniu się na czerwonym usłyszałem jedynie tykanie mojego zegarka na ręku.Wyciszenie tego modelu po prostu załamuje.Wreszcie żadnych trzasków cisza i spokój :-o
Koncern Hyundai-Kia robi naprawdę fajne samochody ale  ix20 i jego zawieszenie to niestety totalny niewypał  :cry:
Dlatego w zeszłym roku pozbyłem się z bólem serca mojego Hultaja :-/
Life is brutal ;-)

histe

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #38 dnia: 27 Styczeń 2015, 08:51:50 »
Cieczy chłodzacej póki co mi nie ubywa.
W samochodzie nic nie skrzypi, nie piszczy

Mając  kilka lat temu od nowości zarówno H i30 jak i Citroena Berlingo w obu przypadkach były głosy na forach o problemach z zawieszeniem i samodzielnych próbach im zaradzenia.

Zawieszenie nie jest precyzyjne to fakt, ale po przejechaniu 7 tys km nie miałem sytuacji (związanej z zawieszeniem) która podniosłaby mi ciśnienie krwi, więc albo coś nieco poprawili zawieszenie,  albo jestem przyzwyczajony, albo może mam szczęście ?

Nie jest to auto idealne i daleko mu do tego ale być może moje zadowolenie po prostu wynika  z kasy, która za niego zapłaciłem, i uważam, że nigdy nie kupiłbym tego auta za cenę ok 60 tys, bo jest to przegięcie . Nie ma też chyba sensu porównywać pod jakimkolwiek względem Kia  S. SUV i  małego ix20

Każdy ma prawo do subiektywnej oceny auta, które użytkuje. Dla mnie  zachowanie zawieszenia, słabe wyciszenie przy wyższych prędkościach, tudzież inne mankamenty  nie dyskwalifikują ix20 i sa częściowo rekompensowane  zaletami auta (np  ilością miejsca, przesuwana kanapą, wygodnym fotelem kierowcy ). Ale oczywiście każdy ma prawo do wlasnej opinii stąd kluczową kwestią przy zakupie auta jest  stosowna jazda próbna

jack55

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #39 dnia: 27 Styczeń 2015, 19:22:42 »
Jezdziłem obecną generacją i30 i z zawieszeniem w tym modelu było wszystko ok. ;-)
A co do ix20 to zobaczymy jak Kolega przejedzie jakieś 30 tys. km , po 7 tys. Ja też byłem zadowolony.Proponuję także przejechać się i sprawdzić skuteczność tłumienia amortyzatorów szczególnie z tyłu właśnie teraz przy tak małym przebiegu.Zły kąt pod jakim zamontowano amortyzatory z tyłu skutkuje podskakiwaniem całego auta i przenoszeniem trzasków aż do podszybia z przodu i jest to ewidentnie wada konstrukcyjna z którą producent nic nie robi do tej pory.Polecam też przejechać się np. Skodą Fabią 2 lub 3, autem tańszym ale w kwestii zawieszenia dopracowanym do perfekcji.Czyli nawet w tanim aucie można zrobić to dobrze ;-)
Nawet Skoda Felicia mojej Córki rocznik 2000, lepiej sobie radzi z nierównościami  niż ix20
a to już moim zdaniem obciach dla Hyundaia, że wypuścili na rynek taki bubel :-(

piter_ix20

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #40 dnia: 28 Styczeń 2015, 11:50:30 »
Cytat: "histe"

Każdy ma prawo do subiektywnej oceny auta, które użytkuje. Dla mnie  zachowanie zawieszenia, słabe wyciszenie przy wyższych prędkościach, tudzież inne mankamenty  nie dyskwalifikują ix20 i sa częściowo rekompensowane  zaletami auta (np  ilością miejsca, przesuwana kanapą, wygodnym fotelem kierowcy ). Ale oczywiście każdy ma prawo do wlasnej opinii stąd kluczową kwestią przy zakupie auta jest  stosowna jazda próbna


Jazda próbna musiałaby trwać miesiąc aby z grubsza obeznać się z samochodem, poznać większość jego wad itp.
Odnośnie zawieszenia w ix20, nie nazywajmy szamba perfumerią. Jeździłem wieloma samochodami i żaden nie prowadził się tak nieprzewidywalnie. Jak można umieścić amortyzator pod kątem, kiedy zawieszenie pracuje w pionie? W artykule, do którego link znajdziesz na stronie http://hyundai.nieudanyzakup.pl/ zobaczysz jak fajnie zostało to zaprojektowanie w Skodzie Citigo. A więc da się za małe pieniądze zrobić to lepiej. A jest to samochód mniejszy od ix20.
Skrzypień plastików nie słyszysz bo początkowo jest cicho. Dobij do przebiegu 30 tys. km i przejedz się po nawierzchni z kamienia brukowego z prędkością 50 km/h i daj znać.

no i obserwuj ciecz chłodzącą :)

histe

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #41 dnia: 28 Styczeń 2015, 12:09:04 »
Ok  będę jeździł i będę obserwował i zawieszenie płyn. Póki co mam na razie przejechane 7 tys. przed zakupem jechałem ok 15 km autem z przebiegiem 32 tys - nic niepokojącego nie wychwyciłlem- ale może wszystko przede mną- oby nie

irkor

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #42 dnia: 28 Styczeń 2015, 13:04:46 »
Zna ktoś jakiś warsztat, który przerabia zawieszenie (ustawienie amortyzatorów w pionie), no i ile trzeba w to zainwestować ?
A druga sprawa to co z gwarancją po takiej przeróbce ?

Offline zbyniuw48

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 55
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #43 dnia: 29 Styczeń 2015, 22:52:17 »
Ja mam przerobione mocowanie tylnych amortyzatorów. Pisałem o tym w temacie "Dla osób które mają problem z Hyundaiem" w czerwcu 2014. Problemem jest wykonanie odpowiednich adapterów - nie jest to takie proste. Ja kupiłem taki komplet od mechanika z Czech. Zamontowali mi to w prywatnym serwisie w Poznaniu. To żaden problem.
W autoryzowanym serwisie na stanowisku do badania amortyzatorów, przyczepność kół do nawierzchni wyszła po przeróbce po 75 % na stronę. Przy nowych amortyzatorach przed przeróbką miałem 43 do 45 %. Serwisant zrobił duże oczy jak zobaczył wynik po zmianie, ale z uśmiechem powiedział, że nie widzi żadnych zmian w zawieszeniu. Taki sam wynik miałem pod koniec października na rocznym przeglądzie gwarancyjnym.
Po tej przeróbce przejechałem ok 10 tys km i naprawdę nie zdarzyło mi się żeby tył uskoczył na zakręcie. Co nie znaczy że jestem zadowolony z zawieszenia. Któryś z kolegów stwierdził na forum: ten samochód ma amortyzację jak taczka. To tylko niewielka przesada. Choć przyznam, że na niemieckich drogach to zawieszenie mi odpowiadało. Szukam rozwiązania jak zrobić go bardziej komfortowym na polskie drogi, ale póki co to widzę tylko jedno rozwiązanie: zmienić samochód.

piter_ix20

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #44 dnia: 01 Luty 2015, 19:43:00 »
Cytat: "zbyniuw48"
Szukam rozwiązania jak zrobić go bardziej komfortowym na polskie drogi, ale póki co to widzę tylko jedno rozwiązanie: zmienić samochód.


Niestety producent i importer ma to w nosie a szkoda bo samochody są ładne i mają sporo zalet. Niewiele trzeba by zadowolić użytkownika ale lepiej z nim walczyć!