Forum > Getz
[Getz TB] Stuki z tylnego kola
maniek21:
Cześć.
Mam problem z moim Getz'em, a konkretnie z tylnym zawieszeniem.
Podczas jazdy po nierównościach z tyłu odzywają się stuki, pracujące miarowo - zgodnie z pracą koła po koleinach. Stuki zdają się dobywać z nadkoli, ale może to tak po prostu "niesie". Są dosyć głośne.
Samochód był u znajomego mechanika - wyjął amortyzatory, rozebrał wszystko. sprawdził i stwierdził, że wszystko ok, ale sam przyznał, że stuka.
Pojechałem na szarpaki - wszystko sprawne, takie diagnozy.
Mechanik powiedział, że to ewentualnie tuleje w belce, ale pewności nie ma, bo mówi, że w zasadzie nie powinny wymagać wymiany.
W innym temacie o podobnych objawach widziałem podejrzenia co do mocowań amortyzatorów - słuszny trop?
PS. Najpierw stukało jedno koło (szczególnie na zimnie - latem objaw trochę mniejszy, ale jest). Obecnie stuka z obu.
robaszek127:
Wygląda to na te gumy w mocowaniach amorka. Zimą stają się twarde a pewnie mają lata. Chyba, że amortyzator jakiej szajs firmy i gumy w nich słabe. Chyba, że siadły gumy w belce i ona stuka ale pewnie na postoju by było widać przy ruszaniu autem.
maniek21:
Stuka jedynie w trakcie jazdy - gdy koło pracuje góra dół. Trzeba będzie pewnie zająć się amortyzatorami.
TomPL:
Mi stukały (w Matrixie) zużyte łączniki stabilizatora...
RaulC:
Amorki da się zdiagnozować. jak stoi to zakiwaj autem góra-dół i na boki. Powinieneś słyszeć skąd ten dźwięk dobiega bardziej dokładnie niż z kabiny. Jeśli to wyrąbane gumy to odgłos powinny dać i na postoju. Jeśli nie dają to zapewne będą to łożyska. Szczególnie, że słychać z obu stron. Mogą to być też problemy z mocowaniem amorów. Można to sprawdzić także pozbywając się na trochę półki z bagażnika. Jak słychać mocniej to mogą być zużyte mocowania, skoro same amory są w miarę ok.
[ Dodano: 2017-03-29, 14:41 ]
TomPL, łączniki przeważnie stukają z przodu a nie z tyłu.
Nawigacja
[#] Następna strona