Autor Wątek: [S-Coupe] Zimna chłodnica  (Przeczytany 5475 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pawliksz

  • Gość
[S-Coupe] Zimna chłodnica
« dnia: 16 Luty 2013, 15:25:58 »
Witam,
Problem jak w temacie, czyli chłodnica jest kompletnie zimna. Silnik jest gorący, a rury które wychodzą od silnika i od termostatu  do chłodnicy są do połowy ciepłe. Wygląda na to, że nie ma przepływu przez chłodnice.

I teraz czy chłodnica jest zabita czy pompa wody?

Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-02-18, 16:55 ]
Problem rozwiązany.
Wymieniłem korek od chłodnicy wszystko już gra.
Temat uważam za zamknięty.

Hants

  • Gość
[S-Coupe] Zimna chłodnica
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Luty 2013, 12:50:30 »
Tak sie zastanawiam, co ma korek do zimnej chłodnicy?

Offline albert

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1815
[S-Coupe] Zimna chłodnica
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Luty 2013, 13:00:20 »
Znalazłem takie coś na forum hondy.

"Tak niesprawny korek chłodnicy może mieć wpływ na przegrzewanie się silnika ponieważ w korku jest wbudowany zawór podciśnieniowo-nadciśnieniowy.
Zasada działania tego zaworu: układ chłodzenia jest odizolowany korkiem chłodnicy z zaworem ciśnieniowym i podciśnieniowym. Utrzymywanie stałego nadciśnienia w układzie umożliwia podwyższenie temperatury wrzenia cieczy chłodzącej i zwiększenie efektywności chłodzenia chłodnicy. Jeśli ciśnienie w układzie przewyższa dopuszczalną wartość ciśnienia zaworu nadciśnieniowego korka, następuje otwarcie tego zaworu umożliwiające wpływ nadmiaru cieczy chłodzącej przez przewód wylotowy do zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej. Gdy ciecz w układzie ochładza się, wówczas po otwarciu zaworu podciśnieniowego w korku chłodnicy ciecz rzepływa ze zbiornika wyrównawczego z powrotem do chłodnicy. Zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej służy do utrzymania właściwej ilości cieczy w układzie chłodzenia. Układ chłodzenia jest zamknięty, ponieważ ciecz chłodząca, która wpływa przez zawory ciśnieniowe korka chłodnicy jest przechowywana w zbiorniku wyrównawczym i nie ma bezpośredniej styczności z otoczeniem."

pawliksz

  • Gość
[S-Coupe] Zimna chłodnica
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Luty 2013, 14:58:03 »
Kolega ładnie to opisał. :)

Hants

  • Gość
[S-Coupe] Zimna chłodnica
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Luty 2013, 15:23:37 »
Ależ ja w pełni rozumiem zależności między cisnieniem a punktem wrzenia i istotą działania korka. Mnie tylko interesuje dlaczego niesprawny korek powodował brak nagrzewania się chłodnicy ('kompletnie zimna')

pawliksz

  • Gość
[S-Coupe] Zimna chłodnica
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Luty 2013, 20:09:57 »
Przy ostatnim zagotowaniu się wziął otworzył się i wylał wodę do zbiorniczka. Później powinien z powrotem się otworzyć i zassać wodę do wyrównania się stanu w obiegu co nie zrobił. W chłodnicy było za mało wody i dlatego była zimna.  Zmieniłem korek i wszystko wróciło do normy, ponieważ zassał wode ze zbiornika i wyrównał stan jaki był.

Mam nadzieję, że dobrze napisałem :)

Hants

  • Gość
[S-Coupe] Zimna chłodnica
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Luty 2013, 13:52:34 »
Teraz wszystko jasne :-)