Forum > S-Coupe / Coupe / Veloster

[S-Coupe] Zimna chłodnica

(1/2) > >>

pawliksz:
Witam,
Problem jak w temacie, czyli chłodnica jest kompletnie zimna. Silnik jest gorący, a rury które wychodzą od silnika i od termostatu  do chłodnicy są do połowy ciepłe. Wygląda na to, że nie ma przepływu przez chłodnice.

I teraz czy chłodnica jest zabita czy pompa wody?

Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-02-18, 16:55 ]
Problem rozwiązany.
Wymieniłem korek od chłodnicy wszystko już gra.
Temat uważam za zamknięty.

Hants:
Tak sie zastanawiam, co ma korek do zimnej chłodnicy?

albert:
Znalazłem takie coś na forum hondy.

"Tak niesprawny korek chłodnicy może mieć wpływ na przegrzewanie się silnika ponieważ w korku jest wbudowany zawór podciśnieniowo-nadciśnieniowy.
Zasada działania tego zaworu: układ chłodzenia jest odizolowany korkiem chłodnicy z zaworem ciśnieniowym i podciśnieniowym. Utrzymywanie stałego nadciśnienia w układzie umożliwia podwyższenie temperatury wrzenia cieczy chłodzącej i zwiększenie efektywności chłodzenia chłodnicy. Jeśli ciśnienie w układzie przewyższa dopuszczalną wartość ciśnienia zaworu nadciśnieniowego korka, następuje otwarcie tego zaworu umożliwiające wpływ nadmiaru cieczy chłodzącej przez przewód wylotowy do zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej. Gdy ciecz w układzie ochładza się, wówczas po otwarciu zaworu podciśnieniowego w korku chłodnicy ciecz rzepływa ze zbiornika wyrównawczego z powrotem do chłodnicy. Zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej służy do utrzymania właściwej ilości cieczy w układzie chłodzenia. Układ chłodzenia jest zamknięty, ponieważ ciecz chłodząca, która wpływa przez zawory ciśnieniowe korka chłodnicy jest przechowywana w zbiorniku wyrównawczym i nie ma bezpośredniej styczności z otoczeniem."

pawliksz:
Kolega ładnie to opisał. :)

Hants:
Ależ ja w pełni rozumiem zależności między cisnieniem a punktem wrzenia i istotą działania korka. Mnie tylko interesuje dlaczego niesprawny korek powodował brak nagrzewania się chłodnicy ('kompletnie zimna')

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej