Autor Wątek: Przekaźnik zasilania pompy paliwa, odcięcie paliwa.  (Przeczytany 3081 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

thores

  • Gość
Przekaźnik zasilania pompy paliwa, odcięcie paliwa.
« dnia: 04 Marzec 2009, 16:54:46 »
Witam. Czy wie ktoś gdzie znajduje się przekaźnik przez który zasilana jest pompa paliwa? Chciałem założyć na jego zasilaniu pstrykacza (coś w rodzaju odcięcia paliwa), który znajdowałby się w miejscu tylko mi znajomym ;) Domyślam się, że montowanie bezpośrednio na kablu biegnącym do pompy wymagałoby dość solidnego przełącznika ze względu na obciążenie. Jeśli się mylę to proszę o naprowadzenie jak w miarę szybko zrobić takie pseudo zabezpieczenie.

Cien

  • Gość
Przekaźnik zasilania pompy paliwa, odcięcie paliwa.
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Marzec 2009, 00:46:39 »
Moim osobistym zdaniem, zaloz przelacznik o odpowiednim obciazeniu.
Albo lepiej przelacznik + dodatkowy przekaznik i po problemie.
Najlepiej od razu gdzies na kablu - przed firmowym przekaznikiem itp.
Zlodziej nie bedzie podnosil do gory auta zeby to obejsc ;)
I nie chwal sie nikomu gdzie ten przelacznik, ale na pewno nie pod kierwonica - bo tam ponoc w pierwszej kolejnosci zagladaja - wykaz sie inwencja ....
Jak przekaznik .. to moze byc mikrowylacznik ukryty gdzies pod tapicerka ;)

kml

  • Gość
Przekaźnik zasilania pompy paliwa, odcięcie paliwa.
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Marzec 2009, 06:54:57 »
Cytat: "Cien"
Jak przekaznik .. to moze byc mikrowylacznik ukryty gdzies pod tapicerka ;)


i NIE ukrywaj tego w żadnym przycisku ponieważ złodziej, jak nie może odpalić, to od razu naciska _WSZYSTKO_ co się da w samchodzie i wszędzie pcha łapy więęęęc można wsadzić skalpel pod kolumne kierownicy w miejsce gdzie zazwyczaj jest przycisk :D Oczywiście żartuje z wsadzaniem tego na stałe, przed jazdą trzeba to wyjmować :mrgreen:

thores

  • Gość
Przekaźnik zasilania pompy paliwa, odcięcie paliwa.
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Marzec 2009, 09:35:51 »
Oki, czyli jak będzie coś więcej czasu to dorwę jakiś przekaźnik i będę kombinował na przewodach od pompy. Sam przełącznik byłby chyba jednak za dużych rozmiarów żeby go sensownie schować - nie wiem jaki prąd pobiera pompa, ale chyba niezbyt mały. Co do inwencji - dam rade;) Dzięki za podpowiedzi.

Cien

  • Gość
Przekaźnik zasilania pompy paliwa, odcięcie paliwa.
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Marzec 2009, 11:09:21 »
dokladnie sam przelacznik na wiekszy prad jest dosc duzy , i trudny do ukrycia ;)

kml

  • Gość
Przekaźnik zasilania pompy paliwa, odcięcie paliwa.
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Marzec 2009, 16:17:42 »
Cytat: "thores"
Co do inwencji - dam rade;)


Oj, nie byłbym taki pewien i nie chodzi o Twoje pomysły. Accent jest dosyć ubogi w środku i nie za bardzo jest tam co i gdzie chować ;/ Jak coś wymyślisz to daj znać jak poszło i czy sie udało :)

Pamiętaj tylko zeby to nie było miejsce gdzie można przypadkowo aktywować odcięcie bo w czasie jazdy to by była tragedia.

thores

  • Gość
Przekaźnik zasilania pompy paliwa, odcięcie paliwa.
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Marzec 2009, 16:25:33 »
Pewnie to nie tak szybko zrobię, bo jednak trochę czasu na to potrzeba. Zastanawia mnie jeszcze na ile awaryjne są sklepowe przekaźniki- żeby taki się nie upsuł w trakcie jazdy. No ale będzie się kombinowało. Jeśli już ktoś przerabiał podobny temat to może coś skrobnąć;)

Erebus

  • Gość
Przekaźnik zasilania pompy paliwa, odcięcie paliwa.
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Marzec 2009, 18:21:23 »
Proponuję przeszukać forum elektroda.pl . Jest tam sporo wiedzy na temat samodzielnie skonstruowanych zabezpieczeń pojazdów. A jeśli nie chce Ci się szukać i czytać podjedz do jakiegoś elektro mechanika i powinien Ci to za jakieś 100 max. 200 PLN zmontować.
Pozdrawiam
Paweł

Cien

  • Gość
Przekaźnik zasilania pompy paliwa, odcięcie paliwa.
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Marzec 2009, 06:04:16 »
Cytat: "thores"
Pewnie to nie tak szybko zrobię, bo jednak trochę czasu na to potrzeba. Zastanawia mnie jeszcze na ile awaryjne są sklepowe przekaźniki- żeby taki się nie upsuł w trakcie jazdy. No ale będzie się kombinowało. Jeśli już ktoś przerabiał podobny temat to może coś skrobnąć;)

Zwykłe przekaźniki - najlepiej samemu dodatkowo uszczelnić - np klejem na gorąco.
Albo zrobić to na kontaktronach.
Jeśli przekaźnik będzie wewnątrz pojazdu - to mniejszy problem ;)
np można coś akiego: http://www.inselelektronik.pl/przekazniki/samochodowe/przekaznik_samochodowy,p1600664102

popracuje długie lata.

pozdro

thores

  • Gość
Przekaźnik zasilania pompy paliwa, odcięcie paliwa.
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Marzec 2009, 09:53:14 »
Cytuj
np można coś akiego: http://www.inselelektroni...owy,p1600664102


Z tym że ten akurat napięcie sterowania ma 24V. Ale już będę wiedział czego szukać.