Autor Wątek: [Coupe] 2,0 16V Turbo  (Przeczytany 4106 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kris21pl

  • Gość
[Coupe] 2,0 16V Turbo
« dnia: 28 Luty 2009, 11:33:31 »
witam wszystkich klubowiczow

planuje w najblizszym roku zamontowac turbo w moim coupe z 97 roku 2,0 16 v lecz nie wiem jaka turbine wybrac i do tego osprzet wiec szukam pomocy tutaj
wiem ze jest to dosyc kosztowny project i malo kto decyduje sie na takie rzeczy ale licze na jakies rady i informacje ktore moga sie przydac
z gory dziekuje

Sadi

  • Gość
[Coupe] 2,0 16V Turbo
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Luty 2009, 11:56:08 »
Na sam początek GRAULACJE I WYTRWAŁOŚCI za decyzje uturbienia 2.0 :-D :-D

Lista najpotrzebniejszych gratów:
 :arrow: TURBO polecał bym GARRETTA t28rs jest na łożyskach kulkowych i do 2.0 będzie się dobrze wkręcał i wystarcza do 350HP (montowany np. w nissanach 200sx S14a)
 :arrow: kolektor na zamówienie pod turbo
 :arrow: 3" downpipe i 2'75" wydech
 :arrow: pompa paliwa walbro 255h
 :arrow: większe wtryskiwacze ok 300cc/350cc
 :arrow: regulartor ciśnienia paliwa do 10barów
 :arrow: fmic
 :arrow: przerobinie układu wodnego i olejowego pod turbo (dopływ oleju do turbo i spływ do miski, oraz dopływ wody do turbo i odpływ do układu w celu chłodzenia)
 :arrow: przydała by się chłodnica oleju
 :arrow: komputer do sterowania ale w tym ci nie pomoge bo nie wiem na czym dobrze sie to zestroi
 :arrow: DUZO KASY I ZAPAŁU ORAZ CIERPLIWOSCI

No i duperele pod tytułem:
 :arrow: przewody gumowe do dolotu (tutaj mam dobre ceny, jakbys chciał)
 :arrow: blow-off
 :arrow: przewody olejowe do turbo
 :arrow: customowy dolot

[ Komentarz dodany przez: weryfikator.kont: 2009-02-28, 12:27 ]
Scalenie postów.

IgoReCzeK

  • Gość
[Coupe] 2,0 16V Turbo
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Luty 2009, 12:17:15 »
Witam. Ponieważ pytanie jest ogólne i rozwojowe pozwolę sobie na początek zaproponować turbiny renomowanej firmy, których specyfikacje można sobie poczytać tutaj. Szczególnie polecam turbiny z literą R na końcu oznaczenia ( oznacza ona ułożyskowanie kulowe i dłuższą żywotność turbiny ). Niestety koszt nowej turbiny to wydatek około 4000-6000 PLN jak do Twojego samochodu. Można poszukać czegoś tańszego w regenerowanych egzemplarzach, ale to już Twój wybór. Co do intercoolera, to się nie wypowiadam, bo producentów jest dużo i ceny bardzo zróżnicowane, dodatkowo na to ma wpływ wielkość intercoolera i jego opór powietrza jaki stawia w układzie zasilającym silnik. Ceny intercoolerów od 1500-3000 PLN. Pozdrawiam Igor.

Dodano: 2009-02-28 o godzinie: 12:19
Sadi wyprzedziłeś mnie z konkretami już. ;-) Za długo pisałem tego posta. :-(

Rafi

  • Gość
[Coupe] 2,0 16V Turbo
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Luty 2009, 15:13:57 »
Może któryś z tych komplecików ;-) >KLIK<

kris21pl

  • Gość
[Coupe] 2,0 16V Turbo
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Marzec 2009, 14:26:35 »
troszke mnie wasze wypowiedzi przyblizyly do rozbladania sie za zakupem turbiny
z tego co sie troszke rozgladalem jest duzo na rynku tez tzw turbo kit ale wydaje mi sie ze nie ma sensu
no mam duzo pytan nie ukrywam
tutaj moze podam kilka linkow i licze na jakies opinie co do czesci gdyz nie jestem mechanikiem i wiedze mam tylko teoretyczna w malym stopniu i niekotre oznaczenia malo mi mowia
http://www.kdmstuff.com/shop/step1.php?number=1948

http://www.kdmstuff.com/shop/step1.php?number=860

http://www.kdmstuff.com/shop/step1.php?number=735

http://www.kdmstuff.com/shop/step1.php?number=723

http://www.kdmstuff.com/shop/step1.php?number=721

http://www.kdmstuff.com/shop/step1.php?number=687

http://www.kdmstuff.com/shop/step1.php?number=683

http://www.kdmstuff.com/shop/step1.php?number=678

http://www.kdmstuff.com/shop/step1.php?number=689

http://www.kdmstuff.com/shop/step1.php?number=698

http://www.kdmstuff.com/shop/step1.php?number=692

to by narazie bylo na tyle z czesci co radzicie

Sadi

  • Gość
[Coupe] 2,0 16V Turbo
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Marzec 2009, 08:17:49 »
Co do linków:
1. Tą opcję możesz sobie odpuścić, albo jeżeli chcesz grzebać w wałkach to już na pewno potrzebny Ci będzie komputer (stand alone) za 3000$ który ci takie zmiany skoryguje.
2. Przepustnica jak najbardziej tak!!
3. tłoki i korbowody tak ale o tej firmie nie słyszałem, coś bardziej popularnego (je piston, eagle itp, itd)
4. regulowane koło rozrządu, patrz punkt 1 dużo zabawy i profesjonalny warsztat żeby to ogarnąć.
5. Zbędne, koła pasowe mogą być standard
6. MAP sensor, też nie jest potrzebny
7. To samo niepotrzebne
8. Przepustnice już masz w 2 linku, po co Ci same koła?? Zbędne
9. Uszczelka jak najbardziej choć postawił bym na cometic'a (może do 2.0 robią)
10. Układ wydechowy PRO, bov, trochę dolotu
11. Jak wolisz czy brać sam kolektor i bawić się w dorabianie, czy polecieć po całości z gotowca

Tak to wygląda tak na szybko:)

Michaś

  • Gość
[Coupe] 2,0 16V Turbo
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Marzec 2009, 01:02:31 »
Sadi IgoReCzeK dobrze mówią.. :)

kris21pl mój znajomy zajmuje się czymś takim na co dzień.. szeroko pojęty tuning mechaniczny. Także zapraszam na PW... ;) (mogę zrobić Ci wycenę itd.)

Pozdrawiam M.

Cien

  • Gość
[Coupe] 2,0 16V Turbo
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Marzec 2009, 07:15:41 »
Jakbys jeszcze szukal Turbiny to moze mam cos na sprzedaz, ale juz za boga nie pamietam od czego to bylo.
Moj projekt (do innego auta) umarl i turbina nowka pozostala.
Wg mechanika miala krecic juz dosc nisko (bo od 2-2,5 tys obr)
Ale wtedy wydech trzeba indywidualnie dorabiac.
W razie czego fotki na maila posle.

Tigersoft

  • Gość
[Coupe] 2,0 16V Turbo
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Kwiecień 2009, 07:51:32 »
dowiedz sie od czego ta turbawka i napisz mi na PW ile za nią chcesz. ja muszę jak najszybciej w swoim scoupe wymienić :(