Autor Wątek: [i20 PB] 3 i 7 lat z i20 - małe podsumowanie  (Przeczytany 42837 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rattus

  • Gość
[i20 PB] 3 i 7 lat z i20 - małe podsumowanie
« Odpowiedź #30 dnia: 18 Luty 2013, 22:54:14 »
Witajcie, :-D
na co dzień poruszam się I20 1,4 crdi
2 lata minęły 60 tys km i odpukać brak problemów, prze które nie można by jeździć.
plusy:
1. skrzynia biegów świetna ale wsteczny czasem nie "łapie"
2. silnik mocny jak na takie lekkie pudełko, pcha do przodu pięknie.
3. Hamulce świetne przód i tył tarcze
4. ręczny ok
5. dobrze wyciszony przy prędkości 140 km/h jest 3 tys obr jedzie się bardzo przyjemnie (nie męczy hałas)
6. dobrze trzyma się w zakrętach ładnie wchodzi (i wychodzi)  z ostrych zakrętów ale trzeba uważać bo jest krótki i jak się przegnie to potrafi serducho załomotać-szczególnie w terenie górzystym i przy deszczu.
Na suchym trzyma się świetnie
7. ABS dobrze pracuje ESP nie mam więc nieraz po śniegu przy nawrotkach pozamiatam.
8. dobre audio
9. fajny duży 4 litrowy zbiornik płynu do spryskiwaczy (w trasie na długo starcza)
10. fajna regulacja pracy wycieraczek.
11. dobre spryskiwacze
12. dobre ogrzewanie pomimo że to diesel daje radę.
13 duży bagażnik
14 nie bierze oleju
15 mało pali polecam przejażdżkę wszystkim posiadaczom benzyniaków bijącym rekordy jazdy ekonomicznej
16 łatwa i błyskawiczna  wymiana żarówek,
17 świetna widoczność + świetne lusterka boczne
WADY:
1. szyby kiepskie -boczne szybko i łatwo się rysują
2. lakier słaby ale ja nie mam metalizowanego (korozji nie widziałem)
3. średnie fotele
4. kiepski komfort resorowania (ja już się przyzwyczaiłem ale na początku  było średnio)
5. tak jakoś mało przytulnie i plastikowato
i jeszcze parę innych bzdetów na minus

generalnie daje mu łączną ocenę w skali od 1 do 5 .................czwórkę z małym minusem
ale to chyba jednak w dużym stopniu za silnik bo daje bardzo frajdę z jazdy (a dla mnie silnik to podstawa) dobre trzymanie w zakrętach także jest dużym plusem - pomimo że obniża komfort w tym modelu.
cała reszta no cóż jest ok i trudno naprawdę się czepiać ale i niczym ponadstandardowo  nie zaskakuje
pozdrawiam wszystkich

areksz1977

  • Gość
[i20 PB] 3 i 7 lat z i20 - małe podsumowanie
« Odpowiedź #31 dnia: 22 Luty 2013, 21:39:19 »
Cześć Rattus napisz coś o spalaniu tego silnika i kosztach przeglądu, chwilę się zastanawiałem zanim zamówiłem swojego nad tym silnikiem ale ostatecznie odpuściłem, myśląc że z ekonomicznego punktu widzenia będzie to średni interes.

stalowiak

  • Gość
[i20 PB] 3 i 7 lat z i20 - małe podsumowanie
« Odpowiedź #32 dnia: 23 Luty 2013, 14:05:23 »
Cytat: "rattus"
8. dobre audio
seryjne masz audio??????
Cytat: "rattus"
15 mało pali polecam przejażdżkę wszystkim posiadaczom benzyniaków bijącym rekordy jazdy ekonomicznej
jakie masz rzeczywiste spalania? Katalogowe dane znam, a jak mają się one do rzeczywistości i jaki masz styl jazdy?
Cytat: "rattus"
16 łatwa i błyskawiczna wymiana żarówek,
które niby się tak łatwo wymienia? Bo tył, to trzeba lampę odkręcać, uważać, żeby nie połamać zaczepów, szarpać itd. Przód raczej też podobnie. Łatwość jest MOIM zdaniem wtedy, jak otwierasz klapę z tyłu, albo maskę z przodu, zdejmujesz zaślepki z lamp, ewentualnie z tapicerki, wyciągasz gniazda żarówek, wymieniasz żarówkę i składasz w odwrotnej kolejności, bez narzędzi choćby w postaci śrubokręta.... ;)
Z wadami się zgadzam wszystkimi. :) Napisz proszę jak to spalanie i styl jazdy u Ciebie wygląda.

vvalery

  • Gość
[i20 PB] 3 i 7 lat z i20 - małe podsumowanie
« Odpowiedź #33 dnia: 03 Marzec 2013, 07:57:36 »
Nigdy nie miałem takich jaj z nowym autem.
- malowanie wszystkich drzwi i klapy
- krzywa tapicerka na kokpicie od strony kierowcy.
- po naprwie srebrne klamki wewnatrz auta zostawiono ostre od wewn. strony i żona mało się nie skaleczyła. Nie wiem co zrobili
- silnik 1,2 żłopie benzyne jak Zagłoba trunki.
- Nie odpalił dwa razy w największe mrozy a inni staruszkowie obok odpalali. Dwuletni akumulator nie dał rady.

Mimo to moja żona choć mówi że badziew to lubi chyba to auto. No cóż ...

areksz1977

  • Gość
[i20 PB] 3 i 7 lat z i20 - małe podsumowanie
« Odpowiedź #34 dnia: 23 Marzec 2013, 21:22:03 »
Przy okazji kolejnego przeglądu zostało wymienione sprzęgło, nie na orginał sygnowany przez hyundaia tylko na valeo. To co było przez fabrykę zamontowane to takie badziewie, że gorzej być chyba nie może. Sam pedał chodzi lżej, za to biegi wchodzą wyraźnie ciężej. Oprócz płynów i filtrów doszły jeszcze przednie klocki hamulcowe i uszczelnienie skrzyni biegów. Zobaczymy jak będzie dalej.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] 3 i 7 lat z i20 - małe podsumowanie
« Odpowiedź #35 dnia: 24 Marzec 2013, 10:41:13 »
Te części które opisałeś wykazywały zużycie?

Natomiast co do samego sprzęgła, skończyło sie? Ile masz przejechane? Ile lat ma auto?

areksz1977

  • Gość
[i20 PB] 3 i 7 lat z i20 - małe podsumowanie
« Odpowiedź #36 dnia: 24 Marzec 2013, 19:29:05 »
96 tyś Km. Co do sprzęgła niestety ma 5 biegu jam był załadowany nuż prawie nie przyspieszał tylko się ślizgał, na pusto dało się jeździć ale jak trzeba było ostro ruszyć to nie było nuż czym. Co do klocków to nie wiem, sefwisant dzwonił że to już końcowka. A jako że każdy przestój to problem a i przebieg na tym zestawie spory się powiedziałem żeby wymienić.

btn

  • Gość
[i20 PB] 3 i 7 lat z i20 - małe podsumowanie
« Odpowiedź #37 dnia: 16 Czerwiec 2013, 21:12:23 »
Mojemu dzisiaj stuknęło 50tys. :) Nieco powyżej 2,5 roku.
Jeżeli chodzi o "usterki" to miałem skatowane tylne hamulce. Przednie jeszcze się trzymają, ale dla świętego spokoju po powrocie z fjordów chyba jednak wymienię.

No i wiadomo, że są lepsze auta, ale i20 naprawdę da się lubić! :)

Offline areksz1977

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Kolejne podsumowanie po 7 latach i ponad 200 tys. km
« Odpowiedź #38 dnia: 19 Luty 2017, 22:33:40 »
Cześć w poniższym temacie robiłem podsumowanie po 3 latach i 90 tys
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2938
czas na kolejny etap.
Drugie 100 tys przyniosło mniej niespodzianek, ale  były malowane klamki, purchle wokół wycieraczki na tylnej klapie są już tak wielkie, że raczej samo malowanie już nie pomoże. Ponadto jedna wymiana świec i klocków hamulcowych z przodu. Sprzęgło co prawda tym razem większy interwał wytrzymało ale małe szarpania pojawiły się już dawno. Nie wiem jak długo jeszcze wytrzyma ale to przesada, że co 100 tys km przy tak słabym silniku i jeździe głównie po trasach trzeba by sprzęgło wymieniać. Jeszcze ze 3 żarówki wymienione podczas tych ostatnich 4 lat. Zobaczymy co przyniesie następne 100 tys km.

Offline steyr

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] 3 i 7 lat z i20 - małe podsumowanie
« Odpowiedź #39 dnia: 21 Luty 2017, 21:12:34 »
Tragedii nie ma, masz 200kkm przejechane i zawias nie ruszany? Wahacze, amortyzatory orginalne? Miałeś problem z przekładnią kierowniczą, tzn. występowały lub występują u Ciebie stuki podczas kreceniem koła kierownicy na postoju zwłaszcza jak się zmienia kierunek obrotów koła kierownicy z prawego na lewy? Sprzęgło widocznie TTTM, chociaż u Nas I20 ma 104kkm i sprzęgło chodzi bez problemów. Jak jest z korozją oprócz elementów które wymieniłeś, progi podwozie i itp?

Offline areksz1977

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
[i20 PB] 3 i 7 lat z i20 - małe podsumowanie
« Odpowiedź #40 dnia: 23 Luty 2017, 19:32:33 »
Dziś sprawdziłem (bo żona nim jeździ) że rzeczywiście już stuki słychać. Zawieszenie orginalne, rdza (widoczna) tylko na klapie przy wycieraczce, wymieniony jeszcze akumulator i opony. Częściowo zszedł "chrom" z klamki wewnątrz, co ciekawe od strony pasażera.

matejo

  • Gość
7 lat - 88 tys. km
« Odpowiedź #41 dnia: 01 Kwiecień 2017, 08:29:31 »
No to czas i na moje dwa grosze:

Moja czarna strzała mimo, że ma klamki w kolorze nadwozia, bo są czarne ;) rdza wyszła, niestety, kilka razy robione zaprawki, ale uznałem, że szkoda zachodu i co jakiś czas grubym markerem przejeżdżam i na jedno wychodzi ;)

1. SPRZĘGŁO i skrzynia biegów - chyba największa wada tego samochodu, chyba jak każdy ciężko zrozumieć co autor miał na myśli tworząc tak nieprecyzyjną i toporną skrzynie. Mi zaczyna się ślizgać sprzęgło, także niedługo jakiś grubszy serwis się szykuje.

2. jak wspomniałem wcześniej RDZA NA KLAMKACH temat rzeka, ASO się wypieło więc nie wierciłęm tematu.

3. PISKI PRZY WCISKANIU PEDAŁU SPRZĘGŁA  okropność


4. SILNIK - kupując i20 w styczniu 2010 r. reklamowali go jako nowoczesna jednostka Kappa 1.2 i to chyba jedyne co im w tym samochodzie wyszło, bez awaryjny, bystry, czasami brakuje kilku KM, ale wiadomo, to tylko 1.2 i aż 78KM

5. fotele -- hmm.. no Jaguar to to nie jest i nie będzie, siedzi się jak na krześle drewnianym w domu więc niestety bez szału,

6. czytam o problemach z grzaniem, ja nie stwierdziłem takich, może dlatego że przesiadłem się z Cinquecento, które do nagrzania potrzebowało 70km :)

Poza tym zwykłe wymiany serwisowe, klocki, tarcze, raz aku (prawdopodobnie podmienili mi na pierwszym serwisie w ASO), świece (bo się dławił - po wymianie ok), amorki też są wymienione, także nie było żadnych poważniejszych napraw do dnia dzisiejszego ;)

w skali od 0 do 10 dałbym mu 6 - AŻ 6 za niezawodność, ale tylko 6 za ww. mankamenty

Offline steyr

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] 3 i 7 lat z i20 - małe podsumowanie
« Odpowiedź #42 dnia: 02 Kwiecień 2017, 21:03:01 »
Dopisz jeszcze jaki przebieg i za jaki okres. U Nas póki co sprzęgło i skrzynia bez problemów przebieg 106kkm.

Offline areksz1977

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
[i20 PB] 3 i 7 lat z i20 - małe podsumowanie
« Odpowiedź #43 dnia: 25 Marzec 2018, 20:41:13 »
8 lat z małym okładem i 250 tys na liczniku. Jak można się było spodziewać promocja na swięty spokój się skończyła. W okolicach 210 tys rozszczelniła się chłodnica klimy. Przy 220 przyszedł czas na wymianę przednich tarcz hamulcowych a przy 230 odezwało się prawe przednie łożysko piasty, do tego obluzowały się mocowania przednich amortyzatorów. Chwilę później zaczął głośno pracować silnik wycieraczek, trochę czyszczenie i smarowanie mechanizmu pomogło , ale dalej głośno pracuje więc kolejne koszty nie do uniknięcia. Nie dawno zaczęło wyć lewe łożysko piasty. Mam nadzieję, że to łożysko piasty a nie skrzynia bo odgłosy trochę inne niż przy prawym. Ze sprzęgłem też coraz gorzej  , w tym roku pewnie też wymiana. Tarcza tym razem daje radę, ale docisk i wysprzęglik wymięka. Do tego likwidowałem też rdzę na tylnej klapie przy wycieraczce. Co ciekawe przy klamkach nic się nie dzieje, ta prowizorka ASO sprzed 4 lat się trzyma. Zobaczymy co będzie przy 300 tys.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] 3 i 7 lat z i20 - małe podsumowanie
« Odpowiedź #44 dnia: 26 Marzec 2018, 19:22:49 »
Co to za prowizorka, bo kilka kojarze.
Sprzęgło jak rozumiem już wcześniej raz wymieniales ?