Autor Wątek: [Atos Prime] [Atos prime] Tuning  (Przeczytany 6241 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

LeszekC

  • Gość
[Atos prime] Tuning
« dnia: 05 Lipiec 2008, 11:12:40 »
jak w temacie, jestem posiadaczem atosa z 2000r. to juz ten po liftingu i mimo jak na ten silnik dobrych wynikow chcialbym zmodernizowac silniczek aby wykrzesac z niego wiecej mocy. Chodzi mi glowie o wiekszy moment obrotowy aby atutko lepiej przyspieszalo. poki co mam juz odlozone pieniazki na sprezyny obnizajace i na felgi 14, poprawi sie strakcja no i troszke lzejszy bedzie :) a teraz co do silnika - nie za bardzo wiem za co sie wziasc.. i budrzet tez niewielki bo tak max to 1500zł moglbym przeznaczyc na Atosia.

Bylbym bardzo wdzieczny za dobre fachowe rady, zastanawialem sie nad stozkiem, ale nie wiem jak poprowadzic dolot.. nie znam sie ;) po poludniu wrzuce zdjecie silniczka.

pozdrawiam i licze na wasza pomoc aby wkoncu jakis Atoś podlegl wzmocnieniu a nie tylko copue i coupe ;) hehe :) co nie zmienia faktu ze to zacne autka :)



edit: dodno zdjecia.
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwiec 2020, 12:10:43 przez Brt »

Vex

  • Gość
[Atos Prime] Tuning
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Lipiec 2008, 14:36:27 »
Powiem tak. Wsadzone srodki w silnik nie dadza wymiernych efektow. Przy tak malym silniku zalozmy wycisniecie 10% mocy to da ile, 5km ? Wynik raczej marny. W tak malej jednostce takie operacje moim zdaniem (podkreslam moim) nie sa oplacalne, ale pokombinowac zawsze mozna.
Co do felg to samochod raczej bedzie ciezszy chyba ze chcesz przeznaczyc kilka tysiecy na felgi w co watpie, wiec bedzie ciezszy, kola beda stawialy wieksze opory jak i opony o wiekszym rozmiarze. Samochod straci na osiagach.
Jescze raz to samo, przy tak malej jednostce wieksze kola beda duzo bardziej wyczuwalne niz w wiekszym smaochodzie. Podobnie 5 osob przy silniku 1.0 to bardzo odczuwalna sprawa, niz dla silnika V6 to tak wyczuwalne nie jest.

Co do dolotu ciezko cos podpowiedziec bo nie dokonca widze, wiem jak to jest tu zrobione. Nie widzialem pod maska Atosa, ale... :) chyba mozna zrobic fajny patent, bo fabryczny dolot masz dociagniety do samego przodu, wiec jak jest takie miejsce to juz jest dobrze :) Z tym ze jak jest dobrze, to pewnie trudniej zrobic lepiej ;) ;) Nie wiem dokladnie gdzie jest filtr, jak jest polozona przepustnica itd. Mysle tylko ze fajnie mozna zrobic doladowanie dynamiczne.

LeszekC

  • Gość
[Atos Prime] Tuning
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Lipiec 2008, 14:52:34 »
dziekuje za rady i za opinie i w sumie uswiadomiles mi ze nie warto sie bawic :) liczby niestety dobijaja... a co do felg to ja zamienie stalowki na alu to powinno byc lzej chyba.. no ja sie powaznie zastanawiam nad kupieniem hyundai-a coupe z 2 litrowym silnikiem.. swojego moge opchnac za dyche spokojnie bo ma znikomy przebieg (prawie 60 tys ) no i jest ladnie utrzymany.. a coupe juz mozna fajnego za jakies 14 tys dostac.. ale kurcze przywiazalem sie do Atosia chodz mam go dopiero roczek... chyba wiecie jak to jest.. swoj wlasny pierwszy samochod...

Vex

  • Gość
[Atos Prime] Tuning
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Lipiec 2008, 16:19:56 »
No wlasnie nie. Fabrycznie masz waziutkie i leciutkie felgi. Jak dasz felgi aluminiowe raczej z tej dolnej pulki to ich masa powinna byc wieksza. Z zalozenai felgi aluminiowe maja byc lzejsze, ale naprawde drogie i przy tej samej srednicy czy 15 stalowe na 15 aluminiowe a tanie masowki najczesciej kupowane sa "klocowate" tylko tyle ze ladnie wygladaja i zreguly sa szersze od stalowek co poprawia wlasnosci jezdne :)

LeszekC

  • Gość
[Atos Prime] Tuning
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Lipiec 2008, 17:11:22 »
to mnie zaskoczyles :) tego nie wiedzialem.. wstyd ale kierowalem sie stereotypami. no to coz pozostaje te pieniazki odlozyc i na poczatku roku kupic coupe. Mam nadzieje ze przy zakupie bede mogl liczyc na czlonkow forum aby kupic sprawdzony model bez jakis tragicznych usterek bo na samochodach to sie jeszcze malutko znam...

BartBartez

  • Gość
[Atos Prime] Tuning
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Lipiec 2008, 18:20:20 »
Cytat: "Vex"
Z zalozenai felgi aluminiowe maja byc lzejsze, ale naprawde drogie i przy tej samej srednicy czy 15 stalowe na 15 aluminiowe a tanie masowki najczesciej kupowane sa "klocowate" tylko tyle ze ladnie wygladaja i zreguly sa szersze od stalowek co poprawia wlasnosci jezdne :)


NIe wiem co nazywasz górną, ą co dolną półką ale nawet uważane za jedne z lepszych OZ są chyba z 3 razy cięższe od stalówek. W Atosie raczej nie polecałbym szerszych felg bo na naszych drogach ciężko będzie utrzymać kierownicę. Strasznie wąski jest Atosik. Ja mam w Coupe 215 szerokie i na koleinach jest ciężko utrzymać kierownicę. Więc na Atosa pewnie nawet 185 byłyby za szerokie.

LeszekC

  • Gość
[Atos Prime] Tuning
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Lipiec 2008, 20:25:30 »
no wiec w sumie decyzja jest jedna, sprzedac atosa za nie mniej niz 10.000 zł, dolozyc troszeczke i kupic copue 2.0 z 97 czy pozniejsze, byle nie okularnik bo wyglada okropnie :( mysle ze do okolo 14 tys znajde cos rozsadnego co ?

BartBartez

  • Gość
[Atos Prime] Tuning
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Lipiec 2008, 23:24:48 »
Myślę, ze zakup auta takiego jak Coupe lepiej przełożyć na zimę bo ceny idą sporo w dół. ja tak zrobiłem i jestem zadowolony. Zaoszczędziłem około 4-5 tysiaków co spokojnie starczyło na gazownie, alarm itp

LeszekC

  • Gość
[Atos Prime] Tuning
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Lipiec 2008, 19:31:28 »
no wlasnie tez tak myslalem.. gazu nie chce, wole te pieniazki przeznaczyc na pozniejsze modyfikacje, mysle ze da sie do 200 km dociagnac

i jedno pytanie off topic - da sie do tych 2 litrowych silnikow w coupe zamontowac turbo ? i czy to duzy koszt ? nie znam sie kompletnie na tym a wiedza ta nie pogardze :)

BartBartez

  • Gość
[Atos Prime] Tuning
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Lipiec 2008, 19:35:25 »
Przyszykuj minimum 10 tyś a lepiej z 15 i wszystko się da

LeszekC

  • Gość
[Atos Prime] Tuning
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Lipiec 2008, 20:44:28 »
ok, rozumiem ze turbo nie bedzie xD wytarga sie ile sie da z 2.0 i bedzie latac, nic to pod koniec roku poprosze was o pomoc z wyborem samochodziku chodz i teraz sa juz w przstepnych cenach, widzialem ladny za 11.. no ale zdjecia to nie wszystko..

Grzesik1

  • Gość
[Atos Prime] Tuning
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Lipiec 2008, 21:04:38 »
przypominam, ze topic dotyczy atosa

nekross

  • Gość
atos
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Lipiec 2008, 20:51:17 »
autko mozna modernizowac sam chce wlasnie zmienic głowice i kolektor nowy ... strumienice juz mam zmienilem tez wydech co do obnizenia to sie waham niedawno urwalem na popisie poduszki pod drazek skrzyni biegów ... to jest autko bardziej rodzinne ale da sie tez tuningowac:) załoz felunek z parapetem fajna oponka i za nawet nie duza kase

franc

  • Gość
[Atos Prime] Tuning
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Sierpień 2008, 10:06:53 »
WITAM.MAM atosa poprzedniej generacji jestem 2-gim właścicielem i miałem i mam inne auta nowsze ale tym maluchem uwielbiam jeździć,poprawiłem osiągi bez ryzykownych zmian dla charakterystyki silnika,więc wytłukłem z portek pierwszy katalizator i drugi też z tłumika bo atosy i prime są na dwóch katalizatorach wstawiłem przelotkę czyli rurkę wewnątrz katalizatora w tłumiku i powiem tak silnik mercedesa bo to jest tej firmy konstrukcja dostał wyższy moment na 2-gim biegu wyciągam 90km/h.szczerze to warto było pozbyć się.lambda zachowała swoje parametry nie zwróciłem uwagi żeby więcej palił a prędkość z jaką jeżdżę średnio to ok 140-160km/h.i często wymieniam filtr powietrza bo to ważne w tym silniku.
BAD BOY

LeszekC

  • Gość
[Atos Prime] Tuning
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Sierpień 2008, 10:46:38 »
no to swietnie, moze jakies fotki podwozia, cennik itp ?
polecam tez zatankowac na shell-u v-pover 100 oktanow, fakt ze cena 5.30 za litr ale sobie zatankowalem 10 litrow i kurcze od razu lepiej "idzie" i sie kreci, do setki udalo mi sie na totalnej serii pojechac ponizej 12 sec :) z pasazerem :P

ps. mam nadzieje ze te dwa katalizatory zabrales i masz je ze soba bo mozna za nie spokojnie dostac ze 200 zl jak nie wiecej bo sa bogate w metale ktore mozna odzyskac