Witam,
Nie wiem czy pomogę, ale może coś się rozjaśni. Otóż, w dolnej części filtra paliwa w silnikach diesela jest montowany czujnik, który reaguje na wodę i jeśli jej jest zbyt dużo w filtrze to zapala się kontrolka na desce. Spotkałem kilka przypadków partackiej wymiany filtra, kiedy ten czujnik był wyjęty a na jego miejsce do filtra wkręcona była śruba (tak żeby nic nie wyciekało). Wadą tego czujnika jest to, że ma o gwint z plastiku i jeśli ktoś przesadzi z jego dokręceniem to gwint potrafi się zerwać i wtedy partacze zostawiają go wyciągnięty w opisany sposób, lecz dalej podłączony. Kiedy zbierze się na sondzie jaka woda (np z deszczu czy kałuży) kontrolka się włącza, tak samo jak wtedy kiedy w filtrze jest zbyt dużo wody. Trzeba wymienić filtr paliwa, może przeczyścić styki czujnika i jeśli jest wyciągnięty zamocować go (jeśli gwint jest zjechany to osadzić na jakimś uszczelniaczu bądź wymienić).
Mam nadzieję że troszkę rozjaśniłem.
Pozdrawiam