Forum > Santa Fe SM
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
lucasy:
Informacja od kolegi KOSMOS2011 na temat rozpoznania rodzaju napędu w santkach po lifcie:
Po wpisaniu tutaj vin http://epc.japancars.ru/hyundai/
Docieramy do zakładki
http://epc.japancars.ru/h...8cGFnZTUwPT0%3D
i sprawdzamy czy numer 47800 na rysunku jest w prostokątnej ramce. Jeśli nie to oznacza że nie ma przy tylnym moście sprzęgła elektromagnetycznego i napęd jest stały.
doc:
Drugi link nie działa, pewnie jest generowany dynamicznie.
kosmos2011:
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
Zibi.S68:
Panowie mam Sanciaka z 2004r model 2005r 2.0 CRDI 125 Km z przyciskiem Lock. Będąc na hamowni 4x4 w cale po 40 czy 50 km napęd się nie wyłączył, kręciły się koła do końca i nie chcecie wiedzieć, do jakiej prędkości. Natomiast po włączeniu przycisku Lock, który czasami sobie włączę, a należy załączać, gdy samochód stoi, blokowany jest tylny most, co do przodu to tego nie wiem czy jest blokowany. Buda samochodu robi się sztywna i nie należy jechać bodajże więcej niż te 40-50 km, bo inaczej tylny most się rozleci. W Suzuki Grand Vitara po zablokowaniu mostów można jechać max 85 km, ale to jest całkowicie inny napęd. Wiec nie wiem skąd te informacje, że po lifcie Santa Fe nie ciągnie 4 kolami, no chyba, że ktoś ma zwalony napęd to tak mogę się zgodzić.
volcan:
Ale ten napęd działa przy różnicy prędkości kół przednich i tylnych (skoro tylne rolki nie były napędzane, to działał...), natomiast powyżej 40 km/h wyłącza się "zalockowany" przyciskiem - jeżeli właśnie nie ma różnicy prędkości kół - czyli przednie koła wtedy napędzają, tyle toczą się - i tak to działa do momentu poślizgu, czyli wystąpienia różnicy prędkości obrotowej kół.
Krótko mówiąc - SF SM po lifcie nie ciągnie tyłem powyżej 40 km/h, jeżeli nie występuje poślizg kół przednich, jeżeli poślizg wystąpi - nie ma znaczenia prędkość - napęd się zapnie.
Najwyraźniej źle zinterpretowałeś opis teorii działania tego napędu.
Nawigacja
[#] Następna strona