Autor Wątek: [Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.  (Przeczytany 47583 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline cezaros

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #15 dnia: 12 Grudzień 2013, 15:55:48 »
Auto sprowadzone z USA. na pewno mam stały napęd bo rozbierałem sam wał i zmieniałem podporę. most jest bez sprzęgła elektromagnetycznego widziałęm w foxie jak byłem i oglądałem to (zadne kable nie dochodzą tam) a i skrzynka rozdzielcza też nie ma żadnego podłaczenia. Stary dobry stały napęd :) ma się to szczęście. skrzynka jest 5 biegowa a silnik 2,7 więc nie wiem może złożyli go z tego co zostało. po vin wychodzi ze mam 4 biegowy automat ale filtr nie zgadza się oleju a goście którzy wymieniali olej w skrzyni powiedzieli ze to skrzynka tuscona bo naprawiali taką i filtr jest przepływowy i skrzynka nie ma miski olejowej. możliwe ze nastąpiła ingerencja wiejskich mechaników ale sprawdzałem koła się kręcą a w ostatni weekend byłem w górach i na mokrym ścniegu i lodzie i padającym do tego deszczu jechał wszedzie, nawet nie zająkał się tam gdzie inne auta stawały i buksowały. W każdym razie ciekawostka.

jaclwapl

  • Gość
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Grudzień 2013, 14:17:10 »
to trzeba było do razu, że masz wersję USA:)

Offline wydminianin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 233
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #17 dnia: 02 Styczeń 2014, 20:39:00 »
Cytat: "jaclwapl"
Generalnie to jest tak...
Wersje sprzed liftu mają stały napęd 4x4 60/40 zawsze.
Wersja poliftingowe z przyciskiem (świeże wersje po liftingu) miały przycisk na desce. Po włączeniu napęd 4x4 60/40 działa chyba tylko do 40km/h po czym tył jest automatycznie rozłączany bez względu na to co masz zaznaczone na przycisku.
Wersje po lifcie bez przycisku mają dołączany 4x4 w razie uślizgu i też tylko do 40km/h (nie wiem dokładnie czy to jest 40 czy 50 km/h).
Jak chcesz 2.7 4x4 60/40 stały to kup taki sprzed liftu to będziesz miał pewność:)

No dobra, a jak sprawdzić, czy w moim santku na pewno zamontowany jest nowy układ z dołączanym napędem tylnej osi, bez magicznego przycisku 4WD Lock, a nie stały z wersji sprzed liftu? Czy to jest do sprawdzenia ze 100% pewnością?

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #18 dnia: 02 Styczeń 2014, 20:50:33 »

Offline wydminianin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 233
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Styczeń 2014, 11:34:56 »
Czyli jak rozumiem napęd tylnej osi załączany jest w tylnym moście, a nie w przekładni głównej? To dla mnie zupełna nowość, bo do tej pory myślałem, że to właśnie przekładnia główna odpowiada za dołączanie napędu a w tylnym moście to co najwyżej blokada mechanizmu różnicowego. No, ale człowiek całe życie się uczy a i tak Hyundai potrafi zaskoczyć :mrgreen: . Sprawdzę tylny most w takim razie i dam znać co i jak.

[ Dodano: 2014-01-04, 12:29 ]
Obejrzałem sobie most w moim santku i oto do jakich wniosków doszedłem:
-przy moście brak jakichkolwiek przewodów więc stawiam na stały napęd tylnej osi
-most jest inny niż na zdjęciu od felkner-a- jest krótszy o, jak podejrzewam, elektromagnes odpowiadający za dołączanie napędu
-jaclwapl mylił się- po lifcie również stosowany był stary stały napęd( nie dołączany) tak jak u mnie
- i taka mała dygresja- napęd na 4 koła to bujda, bo w najlepszym razie jeżeli mamy LSD w tylnym moście, to napędzane są 3 koła :-D . To skutek zastosowania mechanizmów różnicowych i brak blokad w mostach. Bardziej odpowiednie jest określenie napędu na obie osie.
Tak więc cieszę się, że mam santka z ładniejszą i młodszą budą, ale ze stałym, lepszym napędem :lol: .

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #20 dnia: 04 Styczeń 2014, 15:21:00 »

jaclwapl

  • Gość
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #21 dnia: 07 Styczeń 2014, 09:17:29 »
Cytat: "wydminianin"

-jaclwapl mylił się- po lifcie również stosowany był stary stały napęd( nie dołączany) tak jak u mnie


Nie myliłem się. Po prostu nie napisałeś na wstępie, ze masz wersję USA. Co i jak było montowane w Santkach produkowanych na rynki USA to nawet najstarsi Indianie nie wiedzą dokładnie. Reasumując moje stwierdzenie jest prawidłowe dla samochodów produkowanych na rynki europejskie.

Offline wydminianin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 233
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #22 dnia: 08 Styczeń 2014, 20:21:50 »
Przede mną jeździł nim koreański dyplomata w Warszawie więc nie z USA, tylko samochód kupiony w polskim salonie, przeznaczony na rynek europejski. Tak więc nie tylko samochody z USA miały stały napęd w wersji po lifcie. :-D

Offline cezaros

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #23 dnia: 10 Styczeń 2014, 15:09:40 »
kolego wydminianin to ty kupiłeś to autko które ukazało się ogłoszenie tydzień po tym jak ja kupiłem moje. oczywiscie ci zazdroszcze bo taka okazja sie trafia raz na rok, albo rzadziej. Jak zobaczyłem to ogłoszenie już po fakcie zakupu przezemnie auta to mnie mało nie trafiło - z tego wniosek ze jak sie juz kupiło nie wolno przeglądać ponownie otomoto  ;-)

Offline wydminianin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 233
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #24 dnia: 10 Styczeń 2014, 17:20:29 »
Ja już nie oglądam otomoto :mrgreen:, a nawiasem mówiąc to jest mój drugi podyplomatyczny samochód. Pierwsze było Volvo 340 z 1986r. Z obu jestem zadowolony.

santa claus

  • Gość
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #25 dnia: 06 Czerwiec 2014, 09:41:13 »
Znalazłem taki rysunek w jaki sposób działa napęd w santa fe wraz z informacjami jak kąt natarcia, prześwit, głębokość brodzenia. Pytanie tylko bo po rusku ja nie ponimaju: czy to dotyczy wersji ze stałym napędem czy po lifcie z dołączanym?

jaclwapl

  • Gość
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #26 dnia: 06 Czerwiec 2014, 11:04:00 »
Raczej ze stałym. Zobacz, że na pierwszym obrazku napęd jest na przód większy oraz na tył mniejszy (u nas jest 60/40). Dopiero przy poślizgu przodu większość idzie na tył.

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #27 dnia: 06 Czerwiec 2014, 19:54:51 »
Bardzo pożyteczna rycina  :-) Szukałem informacji na temat głębokości brodzenia i nie wiedziałem,że można aż na pół metra. Szkoda,że obcięło prawą stronę,bo coś tam chyba jeszcze było.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #28 dnia: 06 Czerwiec 2014, 20:16:01 »

santa claus

  • Gość
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #29 dnia: 07 Czerwiec 2014, 10:07:21 »
Na stronce też obcieło, do tego jakość nie powala.... ale tam powinno być 30%.
Swego czasu w jakiejś książce o autach widziałem podobny rysunek poglądowy ale nie mogę sobie przypomnieć gdzie i u kogo. W razie co to wrzuce skan.
kosmos udało ci się tą stronkę przetłumaczyć? Mi pokazuje bzdury i jakiś błąd.