Autor Wątek: Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW  (Przeczytany 5086 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

adams502

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #15 dnia: 21 Luty 2009, 18:07:28 »
A skąd można się dowiedzieć ile faktycznie ma się KW (nie jadąc na hamownie) czy na silniku na tabliczce pisze moc? Ja jakoś nie mogę znaleźć tabliczki. Powinna być z lewej strony silnika (stojąc twarzą do maski)

BLOONDYN

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #16 dnia: 21 Luty 2009, 19:02:12 »
Faktyczna moc - tylko hamownia :-P
Teoretyczna - dowód rejestracyjny lub tabliczka znamionowa samochodu ( nie numery silnika) pod szybą przednią od strony kierowcy ;-)

wlad

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #17 dnia: 21 Luty 2009, 20:16:18 »
Cytuj
Nic podobnego. KAŻDY przyrost MOCY nie związany z jej uzyskaniem przy jednym pełnym cyklu pracy z jednakowej ilości paliwa - powoduje jego wieksze zużycie (charakterystyka silnika)
A idąc twoim tokiem myślenia to bolidy F1 powinny być najekonomiczniejszymi samochodami

natomiast idac twoim tokiem to auto powinno najmniej palic przy zapchanym tlumiku-bo przeciez wtedy jest slabsze.pamietam lata,gdy mozna bylo kupic w salonie zarowno auta z katalizatorem jak i bez.co pewnie cie zdziwi wszystkie odmiany z katalizatorem mialy mniejsza moc a wieksze spalanie...

BLOONDYN

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #18 dnia: 21 Luty 2009, 20:31:32 »
Dyskusja z tobą wlad robi sie bezsensowna...
Skąd ty możesz wiedzieć ile paliły pierwsze samochody z katem a ile wersje bez niego?
Miałeś , sprawdzałeś? Nie . To nie wypisuj farmazonów.Nie pisz mi co gdzieś pisało bo papier jest cierpliwy... a z zapchanym tlumikiem na pewno miej spali bo w ogóle nie zapali.
Ja miałem hyundaia pony 1,5 72KM 1992 i ( bez katalizatora) palił przy mojej jeździe do pracy 7,5 l/100 , mam accenta 1,3 84KM 1995 ( z Katalizatorem) i spalanie na tym samym odcinku dokładnie to samo 7,5 l/100.
Wiec albo piszesz na konkretnych przykładach albo nie pisz wcale.
Zdemontuj sobie katalizator i napisz jaka była różnica przed i po.

wlad

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #19 dnia: 21 Luty 2009, 20:59:33 »
Cytat: "BLOONDYN"
a miałem hyundaia pony 1,5 72KM 1992 i ( bez katalizatora) palił przy mojej jeździe do pracy 7,5 l/100 , mam accenta 1,3 84KM 1995 ( z Katalizatorem) i spalanie na tym samym odcinku dokładnie to samo 7,5 l/100.

sam wiec widzisz ze przyrost mocy nie spowodowal zwiekszenia zuzycia paliwa :>
przykladowo wielu przewoznikow czipuje swoje ciezarowki na wieksza moc-wlasnie w celu obnizenia zuzycia paliwa...
a jesli chodzi ci o przyklady sprawdzone przeze mnie-wystarczy przeczytac to co jest napisane pod kazdym moim postem.dla ulatwienia-atos ma polowe mocy accenta i wazy o 1/5 mniej...

BLOONDYN

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #20 dnia: 21 Luty 2009, 21:12:26 »
Widzisz jak nic nie rozumiesz... Ja opisałem dwa ZUPEŁNIE różne silniki 1.5 miał gaźnik i 8 zaworów , a 1,3 wtrysk i 12 zaworów.
A twoje wszystkie mają katalizator, a to że silnik jest za słaby na jakąś masę i...to wina konstruktora.
Jaaaa podkręcisz chipa dostaniesz mocy i mniej spalisz - jesteś gigant ...
 Albert Einstein napisał kiedyś- Tylko dwie rzeczy są nieskończone. Wszechświat i ludzka głupota. Mam wątpliwości co do wszechświata.

wlad

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #21 dnia: 21 Luty 2009, 22:04:04 »
Cytat: "BLOONDYN"
Jaaaa podkręcisz chipa dostaniesz mocy i mniej spalisz - jesteś gigant ...

 "Np ciężarówki. Volvo FH 12 420PS robie w 15 minut ze zczytaniem i programowaniem. W przeciągu 1 godziny robię 3 ciągniki pijąc kafkę i palac papieroski i kasuję za to xxxxx tyś. Auta dostają 60PS więcej czyli robia sie FH 12 480PS i palą 3-4 litry mniej na 100km."zrodlo-www.tdi-tuning.pl
Cytat: "BLOONDYN"
Albert Einstein napisał kiedyś- Tylko dwie rzeczy są nieskończone. Wszechświat i ludzka głupota. Mam wątpliwości co do wszechświata.

w kontekscie mojego pierwszego cytatu naprawde zazdroszcze ci niczym nie zmaconej pewnosci siebie...

adams502

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #22 dnia: 21 Luty 2009, 23:02:15 »
To jakie literki na tabliczce oznaczają wersję 60KW a jakie 55KW??

Grzesik1

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #23 dnia: 22 Luty 2009, 04:52:06 »
Ja u siebie po usunięciu katalizatora (w hyundaiu lantra j-1 1,5glsi)nie zauważyłem różnicy w spalaniu. Ani na plus ani na minus, Co do chipów, to potwierdzam, że zchipowane auto powinno pali mniej.
Mojego ojca passat TDI po podmianie kompa z 90KM na 110 KM pali ok 0,5l mniej na 100km.

http://allegro.pl/item541546985_chiptuning_vw_passat_b4_1_9_tdi_90_110km_30km.html

Teraz podam drugi przykład, akurat jezdżę mercedesem i czytam forum mercedesa...
U mnie jest silnik 1,8 122Km spalanie na poziomie 8-8,5l/ 100km merc robił jeszcze silniki szczególnie na rynek włoski o poj 2,0l i mocy 182Km z mechanicznym kompressorem i te silniki po mimo tak duzej mocy palą przy normalnej jeżdzie tyle co 122konny silnik 1,8.
I mniej niż zwykłu 136konny silnik 2,0l

No koniec OT i wracamy do tematu :)


Tutaj jest dekoder nr VIN
http://www.paul128.co.kr/paul/car/hdinfo.html

Nie wiem jak dokładny jest ale na jego podstawie powinno się rozszyfrować jaki silnik siedzi w waszym aucie.

czinuk

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #24 dnia: 22 Luty 2009, 10:27:37 »
no ciekawe ja sie dowiedziec jaki sie silnik posiada ;-) niekumam tego vin przeciez tam niema nawet silnika 1.3 podane :>