Forum > Santa Fe SM
NAPĘD 4x4 w SANTA FE
wojtek_z:
--- Cytat: "santafer" ---
--- Cytat: "weldon" ---
Swoją drogą, ponieważ nie zdarzyło mi się jeździć SF'em z napędem 4x4, bardziej niż sposób przeniesienia napędu,
ciekawi mnie wpływ dodatkowej osi napędowej na komfort oraz ekonomikę jazdy.
pzdr
--- Koniec cytatu ---
1/ komfort w sensie wygody:chyba nie ma róznicy ,bo zawieszenie tylne jest takie same
2/Warunki snieg wysoki-super ,zadnego grzebania-extra
3/warunki :ślisko(snig deszxcz) spora nadsterowność-czujnośc wymagana
4/przyczepa -grząsko:wyjazd bezproblemowy
--- Koniec cytatu ---
ad 2 . dwa tygodnie temu musiałem podjechać pod kwaterę w górach, kumpel walczył pół godziny - tyłem z popychem (żona i teściowa z wozu), a ja z palcem w du...ie podjechałem i na nartki szybciutko poleciałem
ad 3. chyba w takich warunkach zawsze trzeba zachować wzmożoną czujność
wojtek_z:
--- Cytat: "amps11" ---Faktycznie z tym 4x4 w SF to straszna lipa, co prawda nie mam TCS ale myślałem że auto będzie się prowadzić jak po szynach, na śliskim. Na zakrętach jest bardzo nadsterowne i trudno wyczuć co w danym momencie może pomóc, raz pomoże dodanie gazu, no a przeważnie to trzeba nogę z gazu zdjąć. Ale generalnie jest lepiej jak w ostatniej mojej tylnonapędówce. Dzisiaj jadę w teren z dziećmi na sanki to też troszkę potestuję napęd SF.
Pozdrawiam
--- Koniec cytatu ---
Przy jakiej prędkości odłącza się tylna oś przy ruszaniu ? a przy jakiej podłącza przy hamowaniu ?
wojtek_z:
--- Cytat: "santafer" ---
Załaczenie tyłu nie jest zwiazane bezpośrednio z prędkoscią auta,tylko z róznicą predkosci obrotowj pomiedzy kołami przednimi i tylnymi,
a wiec nastepuje to w ułamku sekundy przy ruszaniu-auto jeszcze stoi -nastepuje pośligg kół przednich i natychmiast startuje tył.
tak jest prawidłowo.
spóbuj na sliśkim:trawa,błoto
pzdro
--- Koniec cytatu ---
ok. źle się wyraziłem - w takim razie ruszając na asfalcie ruszam zawsze z napędem na przednią oś, tak samo hamując ?
Jedynie gry występuje różnica w prędkości obrotowej osi przedniej i tylnej załącza sie tył ?
xenos:
dzisiaj pan mechanik powiedział mi,że moje santa fe ma 4x4 włączone cały czas. a przez to,że na osiach mam opony różnego producenta(ten sam rozmiar 225x70x16);rozsypał mi się dyfer na przodzie. mówi,że różny jest obwód opon od różnych producentów. na przodzie mam nowe michelin,na tyle niebawem do wymiany continental. pojechałem do niego,bo słyszę jakieś wycie z lewej strony,z przodu. zaczyna się od ok.40 /h. im szybciej jadę,tym gorzej wyje. myślałem,że to "tylko" łożysko,ale wycie nie jest "basowe" jak przy łożysku. poradzicie "coś"? można z tym czymś jeździć? dzięki z góry za komenty.
Nawigacja