Autor Wątek: Jakie kable rozruchowe(akumulator) i30 1,6 CVVT  (Przeczytany 4385 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

szymonmtb

  • Gość
Jakie kable rozruchowe(akumulator) i30 1,6 CVVT
« dnia: 21 Luty 2009, 14:38:20 »
Witam

Ponieważ:
* nie mogłem odnaleźć w instrukcji obsługi i30 informacji na temat parametrów akumulatora tzn. PRĄDU ROZRUCHU [A] - wyjątek, to podane informacje o: czasie ładowania (2h), natężeniu prądu (20-30A) i napięciu rozruchu (12V).
* opis akumulatora zamontowanego w samochodzie nie jest widoczny, gdyż jest zasłonięty osłoną akumulatora, którą aby zdjąć - należy odłączyć akumulator, co spowoduje konieczność programowania ustawień radia, sprzętu audio itp..
* postanowiłem udać się do salonu, osoba zajmująca się obsługą Klientów w serwisie, również nie potrafiła udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: jakie kable rozruchowe należy zakupić do mojego samochodu.

Dlatego w końcu na własną "rękę kupiłem" kable rozruchowe 600A - wg sklepu "Zalecane do rozruchu samochodów osobowych, vanów, busów, 4x4, oprócz ciężarowych".
Na stronie sklepu można również odnaleźć informację: "Kable rozruchowe 100A lub 200A nie zapewniają odpowiedniej wydajności w trakcie przesyłu prądu między pojazdami podczas rozruchu. Z tego powodu kabli rozruchowych 100A i 200A nie posiadamy w ofercie."

Moje pytania to:
1) CZY W PRZYPADKU TAKIEJ KONIECZNOŚCI, MOŻNA BEZPIECZNIE UŻYWAĆ KABLI ROZRUCHOWYCH 600A ??
2) JAKI AKUMULATOR(pojemność Ah) I PRĄD ROZRUCHU POSIADA - i30 1,6 CVVT (benzyna 122KM/wer. Comfort) ??

Z góry dzięki za pomoc/odpowiedzi

IgoReCzeK

  • Gość
Jakie kable rozruchowe(akumulator) i30 1,6 CVVT
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Luty 2009, 15:33:17 »
Cytuj
1) CZY W PRZYPADKU TAKIEJ KONIECZNOŚCI, MOŻNA BEZPIECZNIE UŻYWAĆ KABLI ROZRUCHOWYCH 600A ??

Witam. Uważam, że jak najbardziej tak. Dlaczego? Deklarowana wydajność prądowa kabli rozruchowych jest podyktowana jego obniżoną opornością wewnętrzną a co za tym idzie podwyższoną jakością zacisków montowanych na jego końcach, lepszym połączeniem elektrycznym przewodu z wcześniej wspomnianymi zaciskami i zastosowanie przewodu elektrycznego o większym przekroju ( być może lepszej izolacji ). Co zyskujemy? Mniejszy spadek napięcia podczas przesyłania prądu elektrycznego, mniejsze wydzielanie się ciepła. Oczywiście aby moc wykorzystać takie możliwości techniczne przewodów rozruchowych trzeba pamiętać, by połączenie między instalacją zasilającą i zasilaną miało jak największą powierzchnię styku i dobrze dolegało. Tu jest największy problem z praktyczną realizacją tego wymogu, szczególnie przy nowszych samochodach z dobrze zabudowanymi klemami, gdzie podejście zaciskami przewodów rozruchowych jest bardzo utrudnione. Myślę, że ten temat w miarę wyczerpałem. ;-) Pozdrawiam Igor.

szymonmtb

  • Gość
Jakie kable rozruchowe(akumulator) i30 1,6 CVVT
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Luty 2009, 18:12:25 »
IgoReCzeK - Dzięki za wyjaśnienie tematu właściwości kabli rozruchowych.

Nadal jednak zastanawiam się nad zastosowanym w tym modelu akumulatorze i jego parametrami.

Na stronie http://www.autocentrum.pl/top.php3?id=69737608 odnalazłem parametry przekładowego akumulatora dla „HYUNDAI -> i30 -> 1.6 -> Akumulator rozruchowy” - co prawda jest przy nich napisane: „Towar nie występuje w ofercie Inter Cars” jednak podano tam następujące „ograniczenia:
Pojemność akumulatora [Ah]: 50
Prąd rozruchu wg EN [A]: 360

Jednak ograniczenia te, są takie same jak dla wersji „HYUNDAI -> i30 -> 1.4”
Dlatego zastanawiam się - na ile informacje te, są zgodne ze stanem rzeczywistym ??