Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Trzeszczące coś w środku, skrzypiące fotele i dźwię  (Przeczytany 20636 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Trzeszczące coś w środku, skrzypiące fotele i dźwięk sprzęgła
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Lipiec 2013, 08:23:18 »
Cytat: "Slawomir"
Jacaw,  Witam,
Dalej wydaje dziwny dzwiek przy jezdzie na półsprzęgle. Miałem to samo i wymienili mi jakieś elementy sprzęgła-podobno mają akcje serwisową ( "cichą" :P)  na to.
Pozdrawiam.


U mnie chyba ten objaw przeszedł sam, więc nie zgłaszałem tego w ASO, ale jak powróci to dobrze wiedzieć, że taka akcja jest. Dzięki.

Slawomir

  • Gość
[i20 PB] Trzeszczące coś w środku, skrzypiące fotele i dźwięk sprzęgła
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Lipiec 2013, 13:45:45 »
Dodam tylko, że w sumie to mi usuneli w dwóch etapach-zgłosiłem to przy okazji robienia klamek-wtedy podobno nasmarowali/przeczyścili sprzęgło i miało przejść samo. Jakby sie powtórzyło miałem zadzwonić i od razu mi mieli zamówić części. - Tak też się stało.

Pozdrawiam.

P.S. W ogóle ten ich biuletyn serwisowy powinien być ogólnodostępny.

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Trzeszczące coś w środku, skrzypiące fotele i dźwięk sprzęgła
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Październik 2013, 12:32:38 »
Czy ktoś dysponuje może jakaś instrukcją, gdzie jest pokazane jak bez uszkodzenia zdemontować poszczególne elementy wnętrza ?
Chodzi mi przede wszystkim o ten środkowy tunel (tam gdzie jest lewarek zmiany biegów, hamulec ręczny itd.).
Coś mi tam strasznie brzęczy, ale boję się tego ruszyć, bo nie wiem jak to jest tam przymocowane.

Niestety jeśli chodzi o jakoś wykonania wnętrza, to u mnie jest z tym kiepsko, co chwila coś brzęczy, skrzypi, stuka itd. Ja rozumiem, że to nie Mercedes klasy S, ale mam wrażenie, że w mojej 17 letniej Felicii jest pod tym względem lepiej.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Trzeszczące coś w środku, skrzypiące fotele i dźwięk sprzęgła
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Październik 2013, 18:23:45 »
Cytat: "Jacaw"
Czy ktoś dysponuje może jakaś instrukcją, gdzie jest pokazane jak bez uszkodzenia zdemontować poszczególne elementy wnętrza ?
Chodzi mi przede wszystkim o ten środkowy tunel (tam gdzie jest lewarek zmiany biegów, hamulec ręczny itd.).
Coś mi tam strasznie brzęczy, ale boję się tego ruszyć, bo nie wiem jak to jest tam przymocowane.

Niestety jeśli chodzi o jakoś wykonania wnętrza, to u mnie jest z tym kiepsko, co chwila coś brzęczy, skrzypi, stuka itd. Ja rozumiem, że to nie Mercedes klasy S, ale mam wrażenie, że w mojej 17 letniej Felicii jest pod tym względem lepiej.


Opisalem, to w innym temacie, ale masz tutaj opis ktory kiedys pisalem:

Cytuj

Najpierw gałke odkręcam, potem tą srebrną obwódkę co jest w koło mieszka lewarka się sciąga, wciska się ją ku srodkowi, zeby ze dwa zatrzaski np. przednie wyszly i juz pojdzie, potem to co jest pod mieszkiem ten środkowy panel to łapiesz rękami lewa i prawa z jednej i drugiej strony przy końcu i trzeba pociagnac lekko do góry niech troche wyskoczy, potem do tyłu w strone hamulca ręcznego zeby zatrzaski z przodu nad zapalniczka sie poluzowały i równoczesnie jak do tylu to trzeba lekko do góry pociągnac. Ja sie z tym troche meczylem tez, ale trzeba dosc mocno/zdecydowanie pociagnac w koncowej fazie i ladnie wyjdzie. Podwazalem z przodu nozem ale to jest nie potrzebne. Pozniej przełóż sobie na strone kierowcy to i odepnij wtyczki od kabli. Natomiast zeby sciagnac dalej ten caly srodkowy panel, to trzeba w nogach kierowcy i pasazera odkrecic te sruby/bolce, moze byc potrzebny nóż jakby nie chciala wyjsc na srubka od samego kręcenia. Nastepnie tu jak jest zapalniczka i AUX to obok tego po bokach sa dwie srubki, trzeba to odkrecic. Potem przy hamulcu ręcznym ten mały plastik trzeba wyciagnac, zorientujesz sie o co godzi, podwadzic i ostro pociagnac, potem za hamulcem ręcznym jest okrągla dziurka, tam sie podnosi ten cienki okrągly plastik, w zasadzie nakladke taką i tam jest jedna sruba co generalnie sztywno to wszystko trzyma, trzeba miec klucz z przedluzka i odkreci sie. Tam sie tez ręczny reguluje i wlasnie, zeby to cale wyszlo to trzeba chyba poluzować hamulec ręczny zeby jego lewarek poszedl maksymalnie w góre, bo inaczej - przynajmniej u mnie - On blokowal ten plastik, brakowalo 3 cm zeby wyszlo. Ja jednak nie mialem az takiej potrzeby zeby to wyciagac, grzebalem za czym innym i chcialem to rozmontowac zeby mi bylo latwiej, ale koniec koncow nie chcialem deregulowac ręcznego, bo mam zle przejscia z rozbieraniem hamulców :P


A tu masz to samo na drugiej stronie:

http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3453&start=15

wizytor

  • Gość
Dźwięk sprzęgła
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Grudzień 2013, 10:34:49 »
Witam
Mam dokładnie taki sam dźwięk sprzęgła jak opisujecie podczas jazdy na półsprzęgle,dodatkowo odczuwam delikatne szarpania podczas jazdy około 1800 obr, i będąc przy okazji zmiany opon w specjalistycznej stacji hyundai w Rybniku zgłosiłem ten fakt szefowi tegoż serwisu i chciałbym się z wami podzielić odpowiedzią jaką usłyszałem i która mnie trochę zaskoczyła.Otóż dowiedziałem się iż ten typ tak ma,poza tym spowodowane jest to prawdopodobnie jakimś zanieczyszczeniem tarcz i wiązało by się to z koniecznością rozebrania sprzęgła i jest to skomplikowane i nie podlega gwarancji a dodatkowo jest kosztowne około 500zł.Pan również powołał się na jakiś zapis w gwarancji że jakieś stuki,trzaski i dźwieki nie pogarszające jazdy nie podlegają naprawie gwarancyjnej i ani słowa nie wspomniał o jakiejś cichej akcji serwisowej.Co o tym sądzicie, jak to ugryźć?
Aha a te delikatne szarpania to  twierdzi że to prawdopodobnie od tylnych hamulców i to sprawdzą przy przeglądzie który właśnie się zbliża.

ziutek

  • Gość
[i20 PB] Trzeszczące coś w środku, skrzypiące fotele i dźwięk sprzęgła
« Odpowiedź #20 dnia: 06 Grudzień 2013, 12:54:52 »
Bełkot i tyle. Powinni sprawdzić na gwarancji. Mnie sprzęgło wyregulowali i przesmarowali jakieś mechanizmy - skrzypiało przy wciskaniu. Trzeba trochę ostrzej potraktować aso.

Offline wafel

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
[i20 PB] Trzeszczące coś w środku, skrzypiące fotele i dźwięk sprzęgła
« Odpowiedź #21 dnia: 13 Marzec 2014, 17:06:34 »
Witam.
Kolego wizytor zmień natychmiast serwis. Ja jestem po pierwszym przeglądzie i miałem identyczne zachowanie sprzęgła. Na zimnym przy ruszaniu delikatnie szarpie a na wstecznym na pół sprzęgle pod obciążeniem  dziwne buczenie. Serwis Zięba MMCars w Katowicach  :-)  wymienił mi sprzęgło na gwarancji. Jest zapis w biuletynie Hyundaia o takim zachowaniu sprzęgła.

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Trzeszczące coś w środku, skrzypiące fotele i dźwięk sprzęgła
« Odpowiedź #22 dnia: 13 Marzec 2014, 19:41:48 »
Cytat: "wafel"
Witam.
Kolego wizytor zmień natychmiast serwis. Ja jestem po pierwszym przeglądzie i miałem identyczne zachowanie sprzęgła. Na zimnym przy ruszaniu delikatnie szarpie a na wstecznym na pół sprzęgle pod obciążeniem  dziwne buczenie. Serwis Zięba MMCars w Katowicach  :-)  wymienił mi sprzęgło na gwarancji. Jest zapis w biuletynie Hyundaia o takim zachowaniu sprzęgła.


A można wiedzieć ile ma twój samochód i z kim o tym rozmawiałeś w tym serwisie - jak rozumiem piszesz o serwisie na ul. Kościuszki w Piotrowicach ? Sam tam robiłem pierwszy przegląd i miałem już przez nich malowane drzwi (znany problem z rdzą pod klamkami).

Jeśli faktycznie jest to opisane w biuletynie, to może też im to zgłoszę, bo miałem dziwne buczenia (ostatnio jakby mniej) i lekkie szarpania przy niskich obrotach. Trochę mnie to wkurza, bo w starej prawie 18 letniej Felici mam wrażenie, że sprzęgło chodzi lepiej. Tylko czy w prawie 3 letnim aucie zrobią mi to na w ramach gwarancji ?

Offline wafel

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
[i20 PB] Trzeszczące coś w środku, skrzypiące fotele i dźwięk sprzęgła
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Marzec 2014, 20:54:01 »
Samochód ma rok, i udało mi się to załatwić na pierwszym przeglądzie (marzec tego roku) a rozmawiałem z Karoliną M. Doradcą serwisowym która mnie o tym poinformowała. Niestety na sprzęgło jak się nie mylę jest tylko rok gwarancji.  Jak na razie jest OK. Serwis Katowice ul. Kościuszki 253. Z tym zjawiskiem byłem też u siebie w Dąbrowie Górniczej ASO Szymański. Kierownik serwisu osobiście się przejechał i jak zwykle nic nie zauważył niepokojącego. Jak stwierdził samochód musi się dotrzeć  :shock: Co do klamek to dzięki forum dowiedziałem się o tym problemie zawczasu i przed odbiorem nowego auta z salonu wymusiłem wymianę klamek na nowe. Podobno coś tam zmienili i jak na razie problemu z rdzą pod klamkami nie mam.
Coś z tym sprzęgłem musiało być nie tak bo teraz jest o niebo lepiej   :-D

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Trzeszczące coś w środku, skrzypiące fotele i dźwięk sprzęgła
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Marzec 2014, 10:53:23 »
Dzięki, jestem już po wstępnej rozmowie z nimi i potwierdzili telefonicznie, że faktycznie w niektórych modelach mogą występować problemy ze sprzęgłem, a czy to dotyczy mojego egzemplarza to się dopiero okaże.

Aktualizacja wpisu (2014-04-17): jestem już po wymianie sprzęgła i faktycznie (raczej nie jest to autosugestia) pracuje teraz lepiej, nie szarpie przy starcie i na wstecznym oraz tak jakby w ogóle pedał sprzęgła chodził lżej. Oczywiście czas pokaże, czy tak zostanie, czy też stare objawy wrócą, ale obecnie jestem zadowolony. Tym bardziej, że wymiana sprzęgła na nowe po prawie 3 latach (niecałe 43 tys. km przebiegu) nie jest do pogardzenia. :-)
Dlatego jakby ktoś miał podobne objawy, to chyba warto skontaktować się z ASO, czy przypadkiem jego model nie łapie się na tę akcję "serwisową".

No i muszę też pochwalić ASO Zięba w Katowicach, kolejny raz zrobili co trzeba i generalnie mam (na razie i oby tak zostało) o nich dobrą opinię. Tak więc mogę to ASO, z czystym sumieniem, polecić innym.