Autor Wątek: [Lantra J2] Dusi się powyżej 4 000 obrotów/min.  (Przeczytany 10283 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tictac

  • Gość
[Lantra J2] Dusi się powyżej 4 000 obrotów/min.
« dnia: 30 Grudzień 2012, 19:14:00 »
Witam,
przede wszystkim pozdrawiam gorąco tych, którzy mnie jeszcze pamiętają :-)
Nie mogłem się zalogować na poprzednim koncie - wnioskuję z tego, że na Forum miały miejsce porządki :-) dużo się w moim życiu działo, stąd brak aktywności....

Ale przechodzę do sedna. Mam kłopot z moją Landrynką. Przy jeździe do 3 000 obr/min wszystko gra - może nie przyśpiesza tak jak dawniej ale ponad 140 000 km swoje może zrobić. Zdziwiło mnie, że przy przeciągnięciu powyżej 4 000 obr/min na każdym biegu silnik jak by słabnie, dusi się. Zastanawiam się czy to elektronika, z którą bawiłem się w poprzednich autach, czy może zatkany katalizator. Jak sądzicie?

NieAmator

  • Gość
[Lantra J2] Dusi się powyżej 4 000 obrotów/min.
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Grudzień 2012, 19:52:08 »
padająca pompa paliwa

Offline skali

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 441
    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001998647968
[Lantra J2] Dusi się powyżej 4 000 obrotów/min.
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Styczeń 2013, 19:46:44 »
W Scoupe tez mialem to samo, pompa padla. Sprawdź ciśnienie pompy

Hants

  • Gość
[Lantra J2] Dusi się powyżej 4 000 obrotów/min.
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Styczeń 2013, 20:03:20 »
Pompa, katalizator, albo filtry. Najtańiej zacząć od pomiaru cisnienia, potem wymienic filtry (paliwa i powietrza, na końcu - pompkę / kat

tomek27

  • Gość
[Lantra J2] Dusi się powyżej 4 000 obrotów/min.
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Styczeń 2013, 03:50:55 »
Jak masz niski poziom paliwa i takie objawy, pompka do wymiany na sete.

tictac

  • Gość
[Lantra J2] Dusi się powyżej 4 000 obrotów/min.
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Styczeń 2013, 19:23:29 »
Dziś wstawiłem strumienicę w miejsce katalizatora.
W drodze powrotnej z warsztatu, wydawało się w porządku - 100 km/h na 3 biegu.
Niestety warunki na drodze nie sprzyjały testom, więc jutro dzień próby :-)
Jeśli chodzi o poziom paliwa to zawsze tankuję do pełna i raczej nie jeżdżę na rezerwie.
Co do filtrów to wszystkie nowe. W warsztacie powiedziano mi, że pompa nie powinna być zła, bo nie ważne czy wysokie czy niskie obroty - wydajność ta sama. A poniżej 3 000 obrotów jeździ normalnie.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Dusi się powyżej 4 000 obrotów/min.
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Styczeń 2013, 00:00:03 »
No to skoro wolisz taką diagnozę - wtryski.

tictac

  • Gość
[Lantra J2] Dusi się powyżej 4 000 obrotów/min.
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Styczeń 2013, 17:09:44 »
Raczej taka diagnoza nie byłe by zbyt miła.
Jak na razie sprawa wygląda tak: na ile mogłem sobie pozwolić to sprawdziłem. Na dwójce ciągnie do 5 000 obrotów, trójka tak samo, ale wtedy mam już ponad 100 km/h i pojawiają się światła lub inne utrudniacze - muszę jechać na autostradę :)

tomek27

  • Gość
[Lantra J2] Dusi się powyżej 4 000 obrotów/min.
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Styczeń 2013, 23:23:07 »
Cytat: "tictac"
W warsztacie powiedziano mi, że pompa nie powinna być zła, bo nie ważne czy wysokie czy niskie obroty - wydajność ta sama. A poniżej 3 000 obrotów jeździ normalnie.



Proponuje Ci zmienić warsztat, bo tam się znają, ale chyba na deskorolkach.
Pompka daje takie ciśnienie by w całym zakresie obrotów było odpowiednie ciśnienie na listwie wtryskowej/ wtryskach. Do obsłużenia 3 tyś obr. potrzeba powiedzmy 0,8 bara to już przy 7 tyś potrzeba 3 bary.

Strumienica zamiast katalizatora to nienajlepszy pomysł, delikatnie mówiąc. Lepsze zło to wspawanie prostej rurki.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Dusi się powyżej 4 000 obrotów/min.
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Styczeń 2013, 00:39:32 »
Cytat: "tomek27"
Pompka daje takie ciśnienie by w całym zakresie obrotów było odpowiednie ciśnienie na listwie wtryskowej/ wtryskach. Do obsłużenia 3 tyś obr. potrzeba powiedzmy 0,8 bara to już przy 7 tyś potrzeba 3 bary.


Więc jeśli zdycha pompka i daje tylko ciśnienie powiedzmy do 1 bara to jak obsłużyć wyższy zakres obrotów ??? Powiem tak kolego - tego typu diagnozy w 90% kończyły się wymianą pompy - to nie jest duży wydatek a wykluczysz dużo rzeczy + będziesz miał pewną pompkę.

Hants

  • Gość
[Lantra J2] Dusi się powyżej 4 000 obrotów/min.
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Styczeń 2013, 11:56:55 »
Cytat: "Złośnik"
to nie jest duży wydatek a wykluczysz dużo rzeczy + będziesz miał pewną pompkę


Trochę zoftopuję - niekiedy wymiana wiele nie pomaga, ja wymieniłem we wrzesniu alternator i ten nowy też juz zaczyna mi piszczeć.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Dusi się powyżej 4 000 obrotów/min.
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Styczeń 2013, 14:22:49 »
Albo kupiłeś nowy-chiński o połowę taniej. Ja tak zrobiłem i padł mi po 5 minutach, wytopiło całe uzwojenie - o gwarancji mogłem zapomnieć bo musiałby mi go zamontować zakład.
Więc oszczędności co do nowych rzeczy są pozorne.

tictac

  • Gość
[Lantra J2] Dusi się powyżej 4 000 obrotów/min.
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Styczeń 2013, 20:58:10 »
Minęło już ponad 7 dni i podczas dość wymagających testów, autko jeździ bardzo ładnie. Nie uważam, żeby zyskał mocy, ale na pewno się nie dławi - spokojnie wchodzi na wysokie obroty. Nie uważam, że strumienica pomogła, ale pewny już jestem, że katalizator szkodził. W dodatku części kosztowały 80 zł, robocizna 70 zł, a za katalizator dostałem 180 zł :-) autko samo się naprawia :) moja Landrynka :)