Forum > Accent
[Accent X3] "Check Engine" na ciepłym silniku, po
Ivan182:
Witam ponownie.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i porady. Dzisiaj wymieniłem czujnik. Strasznie się z tym namęczyłem, gdyż śruba nie była sześciokątna, tylko z otworem krzyżakowym i do tego strasznie zapieczona. Gwint się zjechał i musiałem ją naciąć brzeszczotem, a żeby to zrobić, musiałem wymontować dolot powietrza nad chłodnicą i oba wentylatory, ale udało się, czujnik i śrubę wymieniłem na nowe. Ale mniejsza z tym.
Niestety czujnik nie załatwił sprawy, problem nadal się pojawia - samochód gaśnie na ciepłym silniku. Przed zgaśnięciem rosną mu obroty do ponad 2000, po naciśnięciu pedału gazu silnik gaśnie i trzeba chwilę odczekać zanim znowu odpali. Ponadto zauważyłem, że przy hamowaniu na biegu jałowym albo na biegu z wciśniętym sprzęgłem, obroty strasznie lecą w dół, tak, że samochód prawie gaśnie, jednak CHECK się nie świeci. Czy ktoś się orientuje co to może być? Czy może lepiej od razu jechać pod komputer i wybulić te 7 dych?
Ponownie, będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
pawelt:
--- Cytat: "Ivan182" ---że przy hamowaniu na biegu jałowym albo na biegu z wciśniętym sprzęgłem, obroty strasznie lecą w dół, tak, że samochód prawie gaśnie
--- Koniec cytatu ---
Takie objawy miałem ostatnio w nissanie i był to zabrudzony silniczek krokowy. Na komputerze nic nie wychodziło, ale doświadczony mechanik od razu to stwierdził i zrobił za 110zł.
Ivan182:
Dzięki wielkie. A czy w związku z gaśnięciem samochodu można podejrzewać czujnik temperatury płynu chłodzącego albo pompę paliwa? Możliwości jest chyba dużo, a zanim dojdę do tego gdzie leży wina, to pewnie popłynę więcej niż u mechanika...
Nawigacja