Forum > Accent

[Accent X3] "Check Engine" na ciepłym silniku, po

(1/2) > >>

Ivan182:
Witam wszystkich.

Niestety znowu mam problem ze swoim Accentem. Auto odpala na dotyk, w czasie jazdy wszystko jest ok do momentu kiedy silnik złapie temperaturę. Wtedy zapala się "Check Engine" i auto zaczyna wariować ("świruje", jakby niewidzialna noga dodawała gazu ;) przy czym nie są to falujące obroty) a po wciśnięciu gazu fizycznie, zaczyna się dusić i całkowicie gaśnie - prędkościomierz momentalnie osiąga zero.

Auto jest na benzynie, bez instalacji gazowej. Świece, kable zapłonowe, filtry (paliwa, oleju, powietrza) niedawno wymieniane.

Nie mam pojęcia od czego zacząć. Z tego co wyczytałem, to ponoć mogą być odpowiedzialne za to:
* przekaźnik wtrysku (główny) - nie potrafię go znaleźć ani na Alledrogo ani nigdzie indziej, a tym bardziej pod maską, gdyż starł mi się opis na obudowie przekaźników
* czujnik położenia wału
* pompa paliwa
* jakiś czujnik - którego nazwy nie pamiętam, wiem tylko że jego rezystancja ma wynosić 970 Ohm przy rozgrzanym silniku i można to sprawdzić suszarką do włosów ;)

Jeżeli piszę bzdury, to przepraszam. Mam o tym średnie pojęcie. chciałem być mechanikiem, ale na chęci się skończyło... Nie mam czytnika błędów, a podpięcie pod kompa we Wrocławiu kosztuje więcej niż sam sprzęt do diagnostyki. A skoro już jesteśmy w temacie, to czy w moim Accent'cie jest złącze OBD czy OBDII?

Jak zwykle liczę na waszą pomoc i z góry za nią dziękuję. :)

kosmos2011:
Diagnostyka poprzez wybłyskanie kodów błędówhttp://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2446&highlight=obd.

Czujnik położenia wały korbowego CKP 39180-220**   http://www.fotosik.p po podgrzaniu między pinem 1 i 2 powinien być stały opór ok 970 ohm.Tutaj Pawelt ma czujnik do odsprzedania http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2215

Ivan182:

--- Cytat: "kosmos2011" ---Diagnostyka poprzez wybłyskanie kodów błędówhttp://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2446&highlight=obd
--- Koniec cytatu ---

Hmmm... U mnie nie ma takiej wtyczki w skrzynce z bezpiecznikami. Jest inna, bardziej owalna nad włącznikami świateł przeciwmgielnych. Nie widać jej normalnie, trzeba zajrzeć od dołu.


--- Cytat: "kosmos2011" ---Czujnik położenia wały korbowego CKP 39180-220**   http://www.fotosik.pl
--- Koniec cytatu ---

Wielkie dzięki. A powiedziałbyś mi jeszcze jak się zabrać za jego wymianę? Trzeba wykręcić plastikowy element nad chłodnicą (dolot powietrza) żeby dosięgnąć do czujnika? I na czym się trzyma, wystarczy klucz nasadkowy z przedłużką na grzechotce?

Z góry dziękuje i pozdrawiam.

kosmos2011:
Na filmie http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2734 widac jak odłączyć CKP w Lantrze z taką różnicą że przy samym czujniku w X3 nie ma wtyczki.Jeśli chodzi o dostęp to potrzeba przegubowej przedłużki chyba 10 i bardzo małe dłonie.Lepszy dostęp jest chyba  z podnośnika od dołu.

Złącze diagnostyczne powinno być chyba w tym miejscu http://www.fotosik.pl/pokaz_obraze

pawelt:
hej czujnika już nie mam do odsprzedania, przy okazji remontu silnika został wymieniony profilaktycznie.

pzdr

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej