Forum > Lantra

Lantra 16V i...zerwany pasek rozrzadu

(1/3) > >>

Kingu:
Witam kolegów forumowiczów:)
no i stalo sie:( w mojej Lantrze urawal sie pasek rozrzadu - wiadomo podczas jazdy. silniuk juz rozebrany u mechanika, z tego co mi powiedzial to ze dwa zawory beda cale. ale to juz szczegol. ale zrobi to i to jest optymistyczne:) tylko zadal mi pytanie " czy z samoregulatorow trzeba wypompowywac olej, czy jak sie rozgrzeje to sam wtloczy olej tam" o to wlasnie chcialem sie zapytac kolegów, bo nie mam zielonego pojecia co mu odpowiedziec.
bede wdzieczny za podpowiedz.
pozdrawiam Kingu

Hants:
Je sie powinno trzymac w oleju caly czas, bo olej to sie wtloczy, ale moze sie wtloczyc kilka sekund za pozno. Zawory to male piwo - mozesz miec uszkodzone tloki, albo co gorsza - nawet korbowody. Ogolnie - to wspolczuje.

Kingu:
dziekuje! za slowa otuchy.
Tloki i korbowody powiedzial, ze sa ok, tylko pytal sie o te samoregulatory.
zreszta zobaczymy, boje sie tylko, ze jeszcze cos wyskoczy.

pozdrawiam

e-gen:
Głowa do góry <ok>, wymienisz zawory (16) z dotarciem, prowadnice zaworowe+gumki, do tego planowanie głowicy (delikatne!)+nowa uszczelka pod głowicę+nowy pasek rozrządu+dwie rolki + hydronapinacz+pasek balansowy(jeżeli występuje u Ciebie) i masz silnik naprawiony.

Jeżeli mechanik nigdy nie bawił się tymi silnikami to koniecznie wydrukuj manual silnika, żeby wiedzieć jak ustawić wałki balansowe oraz jak ustawić wstępnie hydronapinacz.

Być może warto rozważyć także wymianę pompy płynu chłodzącego.

BTW
gdybyś potrzebował kompletny dół silnika G4CR to oddam za darmo, przebieg 122 kkm.

Kingu:
witam, to wlasnie sa tematy o ktorych mi spominal mechanik:) i tez troche mi sie humor poprawil. bo ta naprawa z jego relacji wygladala mniej wiecej tak jak dla mnie wymiana plyty glownej w komputerze:)
dzieki bardzo i pozdrawiam:)
pochwale sie jak juz mi zamruczy silniczek Lantry

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej