Forum > Accent

Demontarz boków drzwi

(1/3) > >>

meler:
Witam Was ponownie :D

Mam taki mały problem. W tylnych drzwiach chyba padł mi siłownik od centralnego bo drzwi sie nie otwierają 7/10 razy ;], a zatem chciałem się tam dostać i zobaczyć co się stało.

Wszystkie śrubki (aż 3) odkręciłem, bolce tez ładnie wyszły, gałeczka od odkręcania okna również bez problemów "odpadła", no i pojawił się mały szkopuł, jak wyjąć klamkę ;|. Próbowałem trochę na siłę, ale bałem się, że się połamie bo zbytnio solidnie to to nie wygląda.

A zatem czy ciągnąc ją na "chama" czy jest jakiś delikatny i prosty sposób jej demontażu?

Oto i zdjęcie klameczki (tu akurat z przednich drzwi):D

 

Pozdrawiam

Vex:
W przednich jest tak ze musis odpiac taki drucik, ktory jest ciagnem klamki podpiety do czesci plastikowej. Wymaga to troche zdolnosci manualnych :)

IgoReCzeK:
Witam. Wygląda to tak. Klamka jest mocowana na jednej śrubie i posiada 2 plasykowe haki przytrzymujące korpus rączki w taki sposób, by stanowiły przeciwwagę do kierunku odciąganej dźwigni do otwierania drzwi. Skracając ten opis, po odkręceniu śruby pociągasz delikatnie cały korpus klamki do przodu (w kierunku słupka) a następnie do siebie. Klamka jest wyjęta ale wisi na cięgnie od zamka. Cięgno jest wykonane z drutu zagiętego ku górze na końcu i obsadzone w "magiczną" plasykową kształtkę (lepiej jej nie uszkodzić, bo będzie pozamiatane). Aby zdemontować cięgno z kształtki trzeba delikatnie nasisnąć na ten element w formie zatrzasku znajdującego się na poziomej części metalowego cięgna do zamka. Metalowe cięgno niestety jest niesforne i odciąga się do tyłu przez działanie sprężyny powrotnej, trzeba je podciągnąć do przodu jak się tylko da i zablokować (za pierwszym razem mile widziana jest druga osoba z kleszczami uniwersalnymi, która przytrzyma cięgno) zanim przystąpi się do odpięcia zatrzasku. Jak Ci się to już uda, to klameczkę delikatnie dajesz do góry i zagięty element metalowego cięgna uwalnia się z gniazda dźwigni klamki. Życzę powodzenia i pozdrawiam Igor.

meler:
Dzięki za pomoc :)

Wcale tak cięzko nie było, ale całe ramię siłownika zardzewiałe... Będzie trza cos wymienić za czas jakis...


Pozdrawiam :)

kml:
meler, na poprzednim forum motonews.pl opisałem całą procedure :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej