Forum > ix35 EL

[ix35 EL] Temp. silnika w mroźne zimowe dni

<< < (2/5) > >>

Zibi:
ja rozumiem, że polski język to trudny język ... scob ma w stopce Tucsona, w poście pisze, że nie wie jak to w Tucsonie jest ... scob, Ty na pewno masz żonę, może jednak męża ... może jakiś admin zrobi porządek na tym forum.

wskazówka nigdy, w żadnym aucie - a ix35 jest moim 4 autem, nie wchodziła na 90 stopni, zawsze staje na 80 stopniach, problem aktualnie polega na tym, że zatrzymuje się na 70 stopniach, podjadę do serwisu, niech sprawdza termostat.

Tommygun:

--- Cytat: "scob" ---
Nie wiem, jak to jest w tucsonie, ale mam poza huydayem :) renówkę Grand-Scenica (tz żonka ma :) ; tam fabrycznie w obwód chłodzenia wpięta jest rura z trzema świecami żarowymi dogrzewającymi silnik na mrozie + niezależnie elektryczne grzałki powietrza w nawiewach - właśnie dlatego, że ciężko z dizla w mrozy jakieś ciepło wykrzesać :)
--- Koniec cytatu ---
Właśnie takiego sprzedałem. Przy benzynce 2.0 w IX grand scenic to zamrażarka. Bardzo, bardzo długo i opornie się rozgrzewał a i nawet ustawienie ogrzewania na max nie dawało tyle ciepła, co w IX ok 3/4 mocy, o sile nawiewu lepiej nie wspominać ale wszystko jest tak tam upakowane, że pewnie nie było miejsca na coś bardziej wydajnego. Strasznie długo się nagrzewał, przy ok 25 minutowych trasach po 15-20 miał 4 kreski z 5-ciu, które powinien mieć i do 5-ciu na nawet lekkim mrozie zazwyczaj nie dobijał.
W ix zapala mi się przedostatnia kreska przed 90*C i pierwsza pojawia się bardzo szybko, ciepło mam o jakieś 10 minut szybciej.

Co do pytania - chyba widziałem w instrukcji odniesienie i Zibi masz trochę niedogrzany silnik ale pomny mojego diesela w scenicu, to być może najzwyczajniej nie zdążył się nagrzać, nie kręciłeś go a i powietrze bardzo zimne, trasa niezbyt długa, powinieneś sprawdzić go na dłuższej trasie, pytanie ile to "kila może kilkanaście kilometrów". W sceniku w takich warunkach na pewno zatrzymałby mi się wskaźnik na 4 kresce podczas, gdy powinien na piątej (zakładam wartość uśrednioną 10 km na takim mrozie). Jest jeszcze teoria mówiąca, że podgrzewając kabinę zabieramy ciepło silnikowi i ten dłużej się rozgrzewa, nigdy tego nie weryfikowałem.

Zibi:
udało mi się co nie co ustalić, rzeczywiście włączając w kabinie obiega zamknięty, pierwszą kreskę (diodę) uzyskuje po 5 km, przy otwartym było to 8 km.

dość szybko zapalają się kolejne dwie diody, wystarczy kręcić silnikiem między 2,5-3 tys. obrotów, wolna jazda powoduje zgaszenie 3 diody, pozostają zapalone dwie.

termostat sprawdzę pod koniec tygodnia w serwisie.

dardum:

--- Cytat: Zibi ---zawsze uważałem, że forum Tucos/ix35 jest pomyłka, to powinny byś dwa oddzielne fora, podobnie Avensis jest następcą Cariny, ale nikt nie wpadł na pomysł tworzenia forum Carina/Avensis.
 :-)
popieram  tagowanie to pomyłka
--- Koniec cytatu ---

Robert:
Panowie a mozna cos zaslonic chłodnice czy jakiś wlot powietrza aby szybciej sie nagrzewał? Mam ix35 1,6 i robie krótkie odcinki szczególnie rano. Wyprowadzam z garazu, odwoze dzieciaka .Trasa ok 3,5 km.Potem do roboty ale wtedy juz sie robi cieplo w aucie.Jak przyspieszyc to ogrzewanie? Jest sposób? Pozdrawiam.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej