Forum > Lantra
[Lantra J2] Ile wam pali g4gm (1.8 16v 1997) ?
mcdrive:
manual, sadze że musze jeżdzic cały czas na ssaniu, bo chyba niema innej możliwości zeby tyle palił, bo nawet jak termostat by był otwarty to by aż tyle nie palił chyba co? dzisiaj zobacze termostat, jak go sprawdzić? zapale silnik i jak sie bedzie grzał to bede trzymał wąż od nagrzewnicy i od chłodnicy i jeden powinien być zimny a od nagrzewnicy ciepły do temperatury otwarcia termostatu?
Gabriel:
Na moją wiedzę jaką posiadam przyczyna może też leżeć po stronie wtrysków
miałem tak kiedyś w Pandzie przy silniku 1.2 multijet potrafiła spalić 14 litrów benzyny w cyklu mieszanym, przyczyną były nie domykające się wtryski, a co do termostatu nie wydaje mi się aby to on był bezpośrednią przyczyną takiego spalania
chodź mogę się mylić bo nie jestem mechanikiem, termostat odpowiada za obieg płynu i temperatury jak zresztą wiesz i po otwarciu go gorący płyn przelatuje przez chłodnice i na wylocie zimny przewód staję się ciepły z chwilą jego otwarcia.
mcdrive:
--- Cytat: "Gabriel" ---a co do termostatu nie wydaje mi się aby to on był bezpośrednią przyczyną takiego spalania
--- Koniec cytatu ---
jak silnik jest nie dogrzany to dłuzej chodzi tez na ssaniu, ale i też jak niema swojej temperatury pracy to też pali więcej i ma mniejsza sprawność
a co do wtrysków to jak to sprawdzić ?
sprawdziłem termostat, wszystko sie grzeje łacznie z górnym wężem do chłodnicy, a dolny ten co wychodzi z obudowy termostatu jest zimny, czyli nieotwiera, chłodnica też zimna, więc chyba jest ok, ale górny jest ciepły.
NieAmator:
mnie lantra paliła nawet 14 litrów ale but od świateł do świateł. Coupe 2.0 nigdy nie łyknął więcej jak 12 litrów
mcdrive:
problem w tym że ani do połowy nie wciskam gazu !
[ Dodano: 2012-12-04, 00:36 ]