Forum > Zakup Hyundaia

KUPNO - Sonata

<< < (42/52) > >>

bolo:
kosmos2011 dzięki za poinstruowanie  ;-)

--- Cytat: "ANIOŁ" ---Coś z silnikiem... czyli przytarta panewka ;) 99% takich ściągają niestety. Dlatego zrezygnowałem z szukania 2.4 i kupiłem diesla :(
--- Koniec cytatu ---

Poczytałem, pomyślałem, odpuściłem NF.

Wybór padł na EF (EU4) za marne pieniądze, ale drugie tyle do włożenia. Na razie mechanik próbuje się uporać z obrotami, bo ich nie trzyma - a trwa to drugi tydzień... Poza tym jeszcze kilka usterek - nie wyszło nic więcej co bym nie zauważył przy zakupie, a jestem zielony z motoryzacji  :-D  Na pierwszym przeglądzie bez żadnych zastrzeżeń, oznak korozji specjalnie nie ma.

mutos:
Witam.

Jestem nowym użytkownikiem forum, który bardzo intensywnie rozgląda się za zakupem używanej Sonaty NF z USA.

Mam kilka pytań dotyczących samochodu bo na forum jest kilka nieścisłości (sprzecznych wypowiedzi różnych autorów):

1) wersja NF była produkowana w latach 2004-2009 ale z różnymi silnikamia 2.4. Czy dobrze rozumiem że są dwa oznaczenia tego silnika G4KD i G4BP. Jakie są różnicę pomiędzy nimi i w jakich latach się piojawiały w samochodzi (prawdopodobnie jeden z nich ma koło dwumasowe, drugi nie)

2) Czy skrzynie automatyczne w sinliku 2.4 są zawsze 5 stopniowe?

3) Czy kłopoty z panewkami w 2.4 sa częste? czy można je wyeliminować rygorystycznie przestrzegając wymian oleju oraz dbać o jego poprawny poziom?

4) Kupując samochód 10 letni ale z małym przebiegiem około 100 tyś km mogę mieć problemy z panewkami jeżeli użytkownik zaniedbał sprawę z olejem?

5) Z kilku wypowiedzi na forum wnioskuję ze łańcuch w rozrządzie również wymaga stałych kontroli (sprawdzebie naciągu, nasłuchiwanie stuków, szumów spod maski). Czy łańcuch jest problemem w 2.4 czy jest to sztucznie rozdmuchiwany problem który wtystępuje również w innych autach?

6) Biorac pod uwagę problemy w 2.4 czy lepszym wyborem bedzie 3.3 V6. Czy silnik V6 pozbawiony jest wad 2.4 (panewki, łańcuch)