Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Dźwigienki zaworów - objawy

<< < (2/3) > >>

felkner:

Arni71:
Ok, nie neguję tego, jak zaznaczyłem - nie znam się na olejach - ale czy dla przeciętnego użytkownika silnika - jaki by nie był - jeżdżącego po polskich kiepskiej jakości drogach istnieje jakaś istotna różnica poza podstawowymi parametrami oleju?? jak w wypadku naszych Santkowych dieselków?? byle to nie był mineralny :)
A jak pisałem wcześniej awaria mojego silnika nie była spowodowana olejem,  na 95% kupiłem Santka już uszkodzonego.

Dareq36:
Witam . Też pare sło na temat oleum :). Jeszcze parenaście latek temu jeździłem na Mobilu1 ....do czasu ...gdy nie zobaczyłem zamarzniętego mobila w beczce przy temp. -28st. Tak   : ZAMARZNIĘTEGO!! Wtedy to przeszedłem na Castrola magnateca i do tej pory stosuje ( w drugim samochadzie - Megane jest Edge).
Nie powiem złego słowa na Castrola.
Co do artykułu to wydaje mi się ...."tendencyjny". Owszem , zgadzam się z tezą że typowo "czystych" synyetyków jes bardzo mało , ale czy jest sens stosowania innych olei niż zaleca producent? Następna sprawa, gościu jest zachwycony że zużycie oleju po zastosowani LM spadło do 0,2-0,3 l He !! no rewelka! ( a gdzie te 0,5l  które zużył przez pierwsze 1500km??!!!!).  Stosując Castrola w Santa przy przebiegu 157kkm też wynosi tyle samo. No i jeszcze jedno ...z tego co pocztałem w fachowej lliteraturze,  to przy stosowaniu oleju mineralnego ( a taki poprzednio gość stosował )..zawsze będzie większe zużycie oleju - wynika to z " natury" mineralnego...
( moge się w pewnych kwestiach mylić  ;-)   ).

pozdro

Arni71:
No i po prawie 2 latach - powtórka z rozrywki, tyle że teraz dużo kosztowniejsza :(
Zaoszczędziłem za pierwszym razem - teraz odbiło mi się to czkawką.
posypały mi się dźwigienki na kolejnym cylindrze.
Teraz wymieniłem hydrauliki i dźwigienki wszystkie (16 hydraulików i 8 dźwigienek) na nowe - koszt 1250zł - nie kupione w ASO, zamienniki,