Autor Wątek: Szalony Hyundai i30/Elantra GT o mocy 600 KM [SEMA 2012]  (Przeczytany 10046 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline speedmaster

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 831
    • http://www.omega.biz.pl
Szalony Hyundai i30/Elantra GT o mocy 600 KM [SEMA 2012]
« dnia: 24 Październik 2012, 14:01:20 »
Tuner Bisimoto szykuje na SEMA Show Las Vegas potężną wersję modelu Hyundai Elantra GT, który w Europie znamy pod nazwą i30.



Bisimoto Engineering specjalizuje się w przerabianiu i tworzeniu części do samochodów Porsche oraz wszelkiej maści kompaktów. Na SEMA 2012 firma z Kalifornii pokaże Hyundaia, który będzie ponad dwa razy mocniejszy od Boxstera 981 2,7.

Bisimoto wzięło na warsztat Elantrę GT, czyli dobrze nam znanego i30 II. Tuner do silnika 1,8 dołożył turbosprężarkę Turbonetics, wtrysk wody i metanolu AEM i części z własnego magazynu: nowe korbowody i wysokociśnieniowe wtryskiwacze.

Bisimoto podaje, że moc Hyundaia Elantry GT będzie przekraczała 600 KM. Auto miało standardowo pod maską 150 KM. Niestety, nic nie wiemy na temat ewentualnych osiągów. Żeby samochód był w stanie utrzymać się na drodze, zostanie wyposażony w gwintowane zawieszenie.

Ponadto Hyundai dostanie rozpórkę, 18-calowe felgi i nowe zderzaki. W środku zostanie zamontowana klatka bezpieczeństwa oraz wyścigowe fotele kubełkowe i pasy bezpieczeństwa.

Źródło: http://www.autokult.pl

Offline IgoReCzeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 631
Szalony Hyundai i30/Elantra GT o mocy 600 KM [SEMA 2012]
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Październik 2012, 08:51:59 »
Moc rzeczywiście będzie imponująca, ale tak się zastanawiam jaka jest możliwość jej wykorzystania przy tak małym i lekkim samochodzie? To wymaga praktycznie wymiany całego zawieszenia, same amortyzatory śrubowe, to zapewne za mało.  ;-)

Offline tekla

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2358
    • http://www.facebok.com/eklateklamodel
Szalony Hyundai i30/Elantra GT o mocy 600 KM [SEMA 2012]
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Październik 2012, 18:11:57 »
Przeczytałam tytuł i od razu chciałam poprawić "szalony" na "salony". Zboczenie grammar nazi...

kml

  • Gość
Szalony Hyundai i30/Elantra GT o mocy 600 KM [SEMA 2012]
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Październik 2012, 18:54:25 »
razi kolejny dizajn z USiA To będzie jedyny na świeci agro tuning z mocą :/ O gustach się nie dyskutuje, ale skoro są w stanie, rzekomo,  ogarnąć aspekt techniczny to niech dadzą kredki komuś z Europy - gorzej to na pewno nie będzie wyglądać  :roll:

1.6 i 600km? Ciekawa ile godzin przejeździ ten silnik zanim to się rozpadnie no i kolejna kwestia: co ze skrzynią? Przeca nie robili na zamówienie nowej  :mrgreen:

Offline speedmaster

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 831
    • http://www.omega.biz.pl
Szalony Hyundai i30/Elantra GT o mocy 600 KM [SEMA 2012]
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Październik 2012, 19:23:22 »
już nie mówiąc o przeniesieniu tej mocy na asfalt poprzez napęd na jedną oś  :mrgreen:

Łukasz

  • Gość
Szalony Hyundai i30/Elantra GT o mocy 600 KM [SEMA 2012]
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Październik 2012, 19:24:13 »
Cytat: "kml"
1.6 i 600km? Ciekawa ile godzin przejeździ ten silnik zanim to się rozpadnie no i kolejna kwestia: co ze skrzynią? Przeca nie robili na zamówienie nowej :mrgreen:


A jakie to ma znaczenie?
Przecież to nie będzie seryjnie produkowane auto.

kml

  • Gość
Szalony Hyundai i30/Elantra GT o mocy 600 KM [SEMA 2012]
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Październik 2012, 20:24:48 »
Dla mnie ma znaczenie bo zrobić tak wysilony jednorazowy silnik to żaden problem. Ja chylę czoła jak ktoś potrafi wykrzesać moc, ale bez zmniejszenia żywotności o 99.5%

Offline IgoReCzeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 631
Szalony Hyundai i30/Elantra GT o mocy 600 KM [SEMA 2012]
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Październik 2012, 09:44:10 »
Cytat: "kml"
Ja chylę czoła jak ktoś potrafi wykrzesać moc, ale bez zmniejszenia żywotności o 99.5%
Dlatego uważam, że od samego początku jest to zagrywka pod publiczkę, by było o czym dyskutować. Samo wstawienie klatki mnie nie zdziwiło, bo płyta podłogowa by nie wytrzymała przy takiej mocy, resztę ujęliście w komentarzach. Wygląda na to, że ten projekt należy traktować w aspekcie salonowego wybryku tuningowego, bo do użytku rajdowego czy codziennego ten samochód nadawać się nie będzie.

kml

  • Gość
Szalony Hyundai i30/Elantra GT o mocy 600 KM [SEMA 2012]
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Październik 2012, 10:07:27 »
Ale to działa bo rozmawiamy o tym, prawda :)

O ile przeróbka silnika nie robi na mnie aż takiego wrażenia, bo nie takie cuda wianki ludzie robią, to naprawdę chciałbym zobaczyć co jest z przeniesieniem napędu a już naprawdę chciałbym zobaczyć jak to jeździ po deszczu po długim lekkim łuku ;-]

Gdyby to miała być rajdówka torowa to zapewne skończyłoby się na czymś a la NASCAR gdzie jest nadwozie na ramie no i przeniesieniu napędu na tylne koła.

Generalnie to fajne jest to, że hyujdaj pojawia się na różnych targach etc bo jeszcze kilka lat temu nie było ich w ogóle a to, że nie wszystkie wersje budzą nasz entuzjazm to kwestia gustu :)

Łukasz

  • Gość
Szalony Hyundai i30/Elantra GT o mocy 600 KM [SEMA 2012]
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Październik 2012, 19:44:03 »
Cytat: "kml"
Dla mnie ma znaczenie bo zrobić tak wysilony jednorazowy silnik to żaden problem. Ja chylę czoła jak ktoś potrafi wykrzesać moc, ale bez zmniejszenia żywotności o 99.5%


To ma znaczenie w seryjnie produkowanym aucie a tutaj chodzi tylko o pokazanie możliwości. Nikt nie narzeka, że silniki w F1 szybko się rozsypują. Nie powiedziałbym też, że to żaden problem. Abstrahując już od tego, że to wszystko to tylko spekulacje, nikt z nas nie wiem jaka będzie rzeczywista żywotność tej jednostki.

kml

  • Gość
Szalony Hyundai i30/Elantra GT o mocy 600 KM [SEMA 2012]
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Październik 2012, 20:44:51 »
Jest bardziej niż pewne, że 600 km z 1.8T przejedzie bez problemu 50 000km  :mrgreen:

Samochody tego typu były, są i będą robione na pokaz, ale czas gdy wystarczyło wykrzesać moc aby zrobić wrażenie dawno minęły. Na mnie nie robi to wrażenia szczerze mówiąc :)

Lekkim nie taktem jest mówienie o F1 w kontekście jednej sztuki robionej na targi w USiA według mnie  :-P

Łukasz

  • Gość
Szalony Hyundai i30/Elantra GT o mocy 600 KM [SEMA 2012]
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Październik 2012, 15:37:00 »
Cytat: "kml"
Samochody tego typu były, są i będą robione na pokaz, ale czas gdy wystarczyło wykrzesać moc aby zrobić wrażenie dawno minęły. Na mnie nie robi to wrażenia szczerze mówiąc :)

Lekkim nie taktem jest mówienie o F1 w kontekście jednej sztuki robionej na targi w USiA według mnie :-P



Nie widzę tu nietaktu - jeden i drugi przypadek to swego rodzaju "wyścig zbrojeń". No i nie powiedziałbym, że 600KM z 1.8 to żadne osiągnięcie ;)

kml

  • Gość
Szalony Hyundai i30/Elantra GT o mocy 600 KM [SEMA 2012]
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Październik 2012, 17:41:02 »
Tylko, że F1 to jest autentyczny wyścig zbrojeń a ich silniki żyją po kilka godzin, ale skrajnego katowania w warunkach nie porównywalnych z niczym innym.

Mam dziwne przeczucie, że z 1,8T można wycisnąć więcej, ale naprawdę nie widzę jaki to ma sens poza tym aby się pokazać na targach. Niech zrobią 400 km+4WD i niech wystawią ten samochód w WRC a wtedy kleknę na kolana i oddam im hołd :)

Offline speedmaster

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 831
    • http://www.omega.biz.pl
Szalony Hyundai i30/Elantra GT o mocy 600 KM [SEMA 2012]
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Październik 2012, 17:54:02 »
Cytat: "kml"
Niech zrobią 400 km+4WD i niech wystawią ten samochód w WRC a wtedy kleknę na kolana i oddam im hołd :)


od tego będzie i20  8-) 400 KM nie będzie, 4WD tak  :mrgreen:

Łukasz

  • Gość
Szalony Hyundai i30/Elantra GT o mocy 600 KM [SEMA 2012]
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Październik 2012, 18:36:40 »
Cytat: "kml"
Mam dziwne przeczucie, że z 1,8T można wycisnąć więcej, ale naprawdę nie widzę jaki to ma sens poza tym aby się pokazać na targach. Niech zrobią 400 km+4WD i niech wystawią ten samochód w WRC a wtedy kleknę na kolana i oddam im hołd :)


Taki, że będą na targach i będzie się o tym mówiło. To wystarczy ;-) Ot, taka forma reklamy.
Na mnie to robi wrażenie ale nie podoba mi się stylistyka. Standardowy wygląd + taki silnik to by była fajna kombinacja :-)

PS Ciekawe ile z naszych 1.3 można byłoby wyciągnąć :lol: