Dziękuje za odpowiedzi, odniosę się do wątku który najbardziej Was poruszył. Dlaczego diesel. 8 lat jeżdżę 1.9TD XUD9TE PSA - jednym z najbardziej udanych silników w historii, baza dla współczesnych HDI, TDCI, JTD itd. Prosta konstukcja z epoki dobrych mechanicznych diesli, w która nigdy mnie nie zawiodła, z wiecznymi wtryskami i turbiną. Kupił bym taki drugi raz.
Jestem świadomym kierowcą diesla. Szukając nowego auta trafiłem na Santa Fe właśnie ze względu na CRDi 83 KW VM Motori z tanim kołem zamachowym, łatwymi w naprawie wtryskami, bez filtra cząstek, turbina o stałej geometrii. Takich silników wiele nie ma. (Jest jeszcze 1.6 HDI 90KM i 2.0HDI 110KM - ale nie do końca).
Nie uważam żeby CRDi 83 KW nie nadawał się na krótkie trasy, dlaczego? Raz w roku wakacje na dystansie 4tyś km też są dla mnie powodem posiadania diesla (rowerem nie jeździmy na południe). Poza tym po prostu lubię krzywą przebiegu momentu w takich silnikach.
Dlaczego nie benzyna:
a) akcyza 18,6% !
b) instalacja w której cenie mogę: uzdrowić układ CR, turbo itp.
I tak i nie... po co wymieniać jak jest sprawne? taka sztuka dla sztuki - bo pisali na forum, że może się zepsuć? Jak nie kupisz złoma to nie wymieniasz nic z tych rzeczy - idąc Twoim tokiem rozumowania to kup drugiego i od razu przełóż części... to co zostanie będziesz miał części na wymianę... ręce opadają :mrgreen: - "rozrusznik (chyba nie są w Santa Fe zbyt trwałe)" - a skąd Ty możesz o tym wiedzieć? z forum? jakoś nie widzę postów o rozrusznikach natomiast o padających Dieslach jest ich całe mnóstwo ale Ty i tak chcesz ropę.. bo tak.