Autor Wątek: Zakup Santa Fe  (Przeczytany 570846 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tetley

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1545 dnia: 21 Lipiec 2019, 13:17:00 »
Ludzie...

Gdzie wyście Wszyscy są ????

No przecież sam sobie na postawione pytania nie odpowiem.
A gdyby nawet, to bez żadnej pewności że odpowiedzi mają sens:)

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1446
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1546 dnia: 22 Lipiec 2019, 01:49:51 »
No niestety hyundai to nie fiat, ford czy nawet wv i nie ma tylu ludzi na forum z racji mniejszej popularności. Do tego santa fe model niszowy dla wielu taki sobie więc ciężko o użytkowników zadowolonych i polecających.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1547 dnia: 22 Lipiec 2019, 07:22:35 »
Jednak Santa Fe II coraz więcej widać na rynku. Większość tutaj posiada wersje sprzed liftu. Był tam niezbyt ciekawej opinii silnik 2.2 crdi w wersji 150-155 KM włoskiej produkcji. W wersji po lifcie są już diesle koreańskie 2.0 crdi 150KM - za słaby dla tego auta oraz 2.2 crdi 197KM. Który chyba pozostał do dziś. Sam go posiadam w Santa Fe III. Fajnie się zbiera i apetytu na paliwo nie ma wielkiego (udaje mi się go utrzymać bez zbędnych wyrzeczeń w średniej 7.5l, trasa schodzi do 6). Na temat benzyny (tu chyba tylko 2.7 V6 na Europę) się nie wypowiem. Ale rzadko się czyta o tym, ze ktoś narzeka.  
Skóra króluje, bo pełno aut sprowadzonych. A handlarze wiedząc ze model niezbyt popularny, zapewne biorą full wypasy. Z tego tez powodu więcej będzie automatów aniżeli manuali. Co do silnika to każdy będzie akurat w tej wersji dobrym wyborem, zapewne do spokojnych wypadów 2.0 crdi tez da radę

Offline Tetley

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1548 dnia: 22 Lipiec 2019, 08:50:59 »
Uffff....
Już myślałem, że z samopomocy chłopskiej nici...

Dzięki waszek za te kilka zdań.

Masz rację, jak zacząłem się rozglądać za tym samochodem, to się okazuje, że wcale ich tak mało nie jest.
Aczkolwiek, przeważająca większość to auta z I serii lub te do 2008-2009 roku.

Marzy mi się automat i dlatego szukam informacji o ewentualnej usterkowości tych skrzyń.
Może ktoś z Was wie dokładnie jaki model był stosowany w dwóch ostatnich latach wersji II?

Co do silnika, to w zasadzie zdecydowany jestem na 197 konny diesel 2,2 L produkcji
 Hyundaia.

Ale....

Pokazują się oprócz 2,7L również 3,3L i 3,5L w benzynie.
Ciekawi mnie eksploatacja tychże , no i który z nich to sprawdzona konstrukcja do zagazowania.

Kilka samochodów pokazało się ostatnio jako import z USA i Kanady.
Jakieś wskazówki co do zakupu aut z tego regionu no i jak wygląda później dostępność części w tych modelkach?

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1549 dnia: 22 Lipiec 2019, 10:51:53 »
Teraz doczytałem, że 2.2 w Santa II miał 343 Nm momentu, natomiast w wersji III ma już 421, może to przez skrzynię. 5 biegów vs 6 biegów.
Automaty są 5 biegowe, podobno dobre.. Ale to musi się ktoś od skrzyń wypowiedzieć. Wersje 3.3 i 3.5 po lifcie nie były na Europę

Offline Tetley

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1550 dnia: 22 Lipiec 2019, 20:45:32 »
Jak wspomniał @waszek, temat automatów to inna bajka w Santach
Prośba o info co w nich siedzi i jak się sprawują, cały czas mowa o samochodach II serii po 2010 roku

Offline Tetley

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1551 dnia: 11 Sierpień 2019, 21:26:13 »
No to się oczytałem.....
Nie wiem, czy to forum jest takie słabe,
Czy model auta taki niszowy,
Czy też wszyscy z posiadaczy,...... są na wakacjach.....

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1552 dnia: 12 Sierpień 2019, 18:28:11 »
Nie wiem jak Santa fe CM, ale o swoim DM czytałem na rosyjskojęzycznych forach. Nie abym Cię zniechęcał to pisania tutaj, wiele razy to forum mi pomogło. Ale duże SUVy Hyundai są chyba mało popularne.. albo jeszcze nie sa aż tak popularne. Ale z suvów, tych większych chyba jednak kijanek więcej widać na ulicach. Równocześnie z liftem Santa Fe CM pojawiła się KIA Sorento, może to też jakiś punkt zaczepienia

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1553 dnia: 14 Sierpień 2019, 01:16:21 »
Cytat: "waszek_rmc"
Teraz doczytałem, że 2.2 w Santa II miał 343 Nm momentu, natomiast w wersji III ma już 421, może to przez skrzynię. 5 biegów vs 6 biegów.
Automaty są 5 biegowe, podobno dobre.. Ale to musi się ktoś od skrzyń wypowiedzieć. Wersje 3.3 i 3.5 po lifcie nie były na Europę


Były dwa zupełnie innej konstrukcji silniki CRDi o pojemności 2,2 litra. Stąd różnica mocy i momentu obrotowego. KIA Sorento XM (i zakładam, że także Santek CM po lifcie) miał już nowszy silnik D4HB o dwóch wariantach momentu obrotowego - 421 Nm w wersji ze skrzynią manualną i 436 Nm dla wersji ze skrzynią automatyczną. Moc w obu była identyczna - 197 KM. Sorento ma automat sześciobiegowy - obstawiam, że CM po lifcie pewnie też?

Offline Tetley

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1554 dnia: 14 Sierpień 2019, 21:52:31 »
Dzięki Pany!!!

Pomalutku ta wiedza zbiera się  w jakąś informację ...



Oczywiście nie musi to być Santa, spokojnie może być Sorento
Byle by , nie był starszy niż 2011-2012 rok!

Jeszcze raz zapytam, bo może ktoś z Was wie, do którego miesiąca 2012 roku produkowano Santy z serii II-giej???

Nabyłbym przedmiotowe SF lub S , w najmocniejszej wersji 2,2 diesel.
Może być automat, może być manual.
A co najważniejsze, wszelkie naprawy i wymiany muszą mieć potwierdzenie w fakturach!!!
Przebieg musi być wiarygodny i do sprawdzenia!

Może wie ktoś z Was o takim aucie , którego Właściciela znacie i byłby On chętny zbyć ten "skarb"???

Offline ghost2255

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1555 dnia: 17 Sierpień 2019, 16:51:08 »
Automat A6LF1, czyli 6-cio biegowy produkcji KIA/HYUNDAI.
Trwała konstrukcja, wystarczy wymieniać ATF, filtr zabudowany, wymiana tylko podczas remontu skrzyni.
Dbać o czystość płynu ATF, wymieniać co 50-70 000km i jeździć.

Offline mirekp

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1556 dnia: 30 Wrzesień 2019, 19:56:50 »
Celuję w dwa ostatnie lata Santy II tj. 2011 i 2012.
A tak a propo, do kiedy w 2012-tym wychodziła II???

         Teoretycznie II wychodziła do kwietnia 2012.

1.Jaki silnik z tych roczników jest do polecenia ( w zakresie jak najmniejszej usterkowości , osiągów i ekonomiki):



- diesel (o jakiej pojemności i symbolu)

           Ja miałem poprzednio Santa FE II 2,2 CRDI 150 KM i jeździ nim teraz zięć, a ja teraz
           mam Santa Fe II 2011 197KM, i następca też będzie Santa Fe :)

2.Jakie skrzynie (manual/automat) w tych rocznikach były dostępne i które polecacie ( również w kontekście benzyna/diesel)

           Ja zawsze manual

3.Celuję w tapicerkę materiałową - to wielka rzadkość w tym modelu, czy po prostu skóra króluje ???
           Ciężko z materiałową i będzie słabe wyposażenie