Forum > Accent
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
sasek941:
acc24 omijaj Aso. Remont takiego silnika jak masz, jesteś w stanie zrobić sam pod blokiem.
Kwestia zrzucenia głowicy, oblukania stanu tulei.
Jeżeli tuleje są ok, to ładujesz pierścienie+ przegląd głowicy(czy zawory w prowadnicach nie są za luźne) nowe uszczelniacze i składasz.
Całość obstawiam na 1 dzień pracy.
Koszty to: 12 uszczelniaczy, uszczelka pod głowice, pierścienie, uszczelka miski olejowej.
Klucz dynamometryczny pożyczysz od znajomego.
Całość zamykasz stanowczo poniżej 1k zł, bardziej obstawiem granice 500zł. Kwestia orientacji w częściach.
I wiesz co masz.
acc24:
Ceny oryginałów:
- Uszczelka pod głowicą
- Uszczelka pokrywy zaworów
- Pierścienie tłokowe
- Śruby głowicy
- Uszczelka kolektora wydechowego i dolotowego i miski olejowej
w sumie ok. 900 zł.
Podczas takiej naprawy widzę kilka problematycznych rzeczy:
- Odkręcenie miski olejowej (skorodowane śruby rury wydechowej)
- Odkręcenie kolektora wydechowego
- Brak przyrządu do montażu/demontażu sprężyn zaworów
- Miejsce naprawy "pod blokiem"
- Ryzyko nieprawidłowego montażu nowych elementów
- Urywające się śruby (osobiście osłona silnika, mocowanie akumulatora, śruba wahacza)
Nie jestem przekonany, czy da się to samemu dobrze wymienić pierścienie.
Niezależny warsztat za taką usługę podał podobną cenę jak ASO 2500, tylko ten warsztat wydawał się bardziej rzeczowy (ASO twierdziło, że nie trzeba planować głowicy, warsztat nie chciał powiedzieć jakiej firmy będą to części) :)
W chwili obecnej leję olej i jeżdżę, bo niestety remont silnika takiego auta to prawie jego wartość.
sasek941:
Ceny zamienników:
- Uszczelka pod głowicą 106zł Korea
- Uszczelka pokrywy zaworów 54zł Erling
- Pierścienie tłokowe Goetze 4x108zł, TPR 150zł komplet oba produkty na Allegro
- Śruby głowicy 116zł
- Uszczelka:
a) kolektora wydechowego 36zł Korea
b) dolotowego 20zł Erling
c) miski olejowej -
768zł z pierścieniami Goetze, ceny z IC z ich strony. Zwykle lekko -20%, z pierścieniami TPR o ile cena za komplet x4 jak w aukcji:482zł
Moim zdaniem warto oblecieć samemu. Narzędzie do sprężyn można zrobić, można sobie radzić także bez niego. Jeszcze dojdzie koszt uszczelniaczy zaworowych. Całość roboty to ok jeden dzień.
acc24:
Skusiłeś mnie na ten remont silnika.
Na dniach kupuję części i zaczynam działać.
Głowicę wyślę do sprawdzenia i planowania, żeby dwa razy nie rozkręcać silnika.
Najlepiej kupić duży zestaw uszczelek silnika, żeby później nie czekać na zamówiony towar?
To jest wystarczający zestaw części:
Uszczelki + pierścienie + śruby mocujące głowicę + masa uszczelniająca do miski?
sasek941:
Tak, myślę że jeszcze uszczelniacze zaworowe.
Pewnie kilka złotych.
Zanim zamówisz części lepiej rozebrać.
Bo jak będzie duży próg na gładzi cylindra to pierścienie nic nie dadzą.
Ile tysięcy masz nalatane?
Pod miske najlepiej uszczelniacz erlinga/goetze do miski.
Posmarować, lekko skręcić po 2h dociągnąć.
W razie pytań to pisz.
Chętnie odpowiem.
Co prawda zwykle naprawiam motocykle, jednak remont to remont. Silnik jak silnik.
Nawigacja
[#] Następna strona