Ceny oryginałów:
- Uszczelka pod głowicą
- Uszczelka pokrywy zaworów
- Pierścienie tłokowe
- Śruby głowicy
- Uszczelka kolektora wydechowego i dolotowego i miski olejowej
w sumie ok. 900 zł.
Podczas takiej naprawy widzę kilka problematycznych rzeczy:
- Odkręcenie miski olejowej (skorodowane śruby rury wydechowej)
- Odkręcenie kolektora wydechowego
- Brak przyrządu do montażu/demontażu sprężyn zaworów
- Miejsce naprawy "pod blokiem"
- Ryzyko nieprawidłowego montażu nowych elementów
- Urywające się śruby (osobiście osłona silnika, mocowanie akumulatora, śruba wahacza)
Nie jestem przekonany, czy da się to samemu dobrze wymienić pierścienie.
Niezależny warsztat za taką usługę podał podobną cenę jak ASO 2500, tylko ten warsztat wydawał się bardziej rzeczowy (ASO twierdziło, że nie trzeba planować głowicy, warsztat nie chciał powiedzieć jakiej firmy będą to części)
W chwili obecnej leję olej i jeżdżę, bo niestety remont silnika takiego auta to prawie jego wartość.