Forum > Accent
[Accent LC] 2003 hamulce tylne - szczęki wygląd
Hants:
Te cylinderki to jakaś masakra - po zdjęciu szczęk - po prostu rozpadły się (tłoczki wypadły z obu stron)
Szykuje się kolejny wydatek - choć to akurat nie jest specjalnie drogie ALE..
Który będzie pasować do bębna fi 200mm? (czy to ten sam model jak do 180?)
Jaka śruba to trzyma (gwint) - wyglądają masakrycznie - więc muszę je tez wymienić?
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=rear+brake+cylinder&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313&_nkw=rear+brake+cylinder+accent&_sacat=0
--- Cytat: "doman76" ---Po to są samoregulatory żeby same wyregulowały, niestety w accencie nie regulują od razu, trzeba troche czasu żeby ustawiły szczęki do porządku, tak więc trzeba mniej więcej je ustawić samemu
--- Koniec cytatu ---
Patent w sumie niezle wygląda, choć zdziwiło mnie, że nawet po skręceniu rozpychacza na maxa - bęben nadal cięzko nachodził i słychać było, że mu ciasno przy obracaniu.
Innym problemem są te g... spręzynki trzymające pin (tego 'gwożdzika') na podkładce z wcięciem. Albo 'gwożdzik' jest za krótki, albo nowe spręzyny za grube.
kml:
Hants to że wypadły tłoczki to NIC złego :) To tak działa, że pomiędzy nimi jest sprężyna i wszystko w temacie. Dzięki prostej konstrukcji łatwo to rozebrać i sprawdzić wszystkie powierzchnie robocze.
Wydaje mi się, że każdy będzie pasować o ile rozmiar (wymiary zewnętrzne) samego tłoczka jest taki sam. Ja kupowałem po VIN i bez problemu podeszło wszystko.
Tak jak pisałem wyżej, nowe tłoczki złożyłem na dedykowany smar hamulcowy i dodatkowo nawaliłem go pod gumki ochronne. Teraz, przed zimą powinienem to sprawdzić, ale jestem ostatnio w mega niedoczasie :(
Jeżeli udało Ci się bez problemu odkręcić śruby to masz z górki a jedyna przekichana rzecz to zakładanie nowych sprężynek etc. Pomoc wysoce wskazana :)
Samoregulatory wyglądają fajnie tylko działają analnie ;/ W stosunku do innych rozwiązań tego typu czas reakcji mają geologiczny i przez to ciężko je wyregulować od razu tak żeby było ciasno, ale bez zbyt dużego oporu.
Jeżeli masz stare bębny to koniecznie sprawdź czy nie ma tam rantu przy krawędzi a jeżeli jest to trzeba go spolerować i wszystko wyrównać czyli czeka Cię emocjonujące bobrowanie żeliwnego odlewu papierem ściernym :mrgreen:
doman76:
Weź może jeszcze popuść linkę od ręcznego. Oczywiście wyczyściłeś dokładnie wnętrze bębna?
W cylinderkach jest jakaś różnica z tego co pamiętam ale po wymianie gumek powinno być ok. Normalnie tłoczki są blokowane przez szczęki (podczas montażu skręć je jakimś drutem - nie będą wypadać
Samoregulatory mają się kręcić lekko - po wstępnym ustawieniu same się dopasują ale fakt że trwa do bardzo długo.
Hants:
--- Cytat: "doman76" ---Weź może jeszcze popuść linkę od ręcznego.
--- Koniec cytatu ---
Ooops :roll:
--- Cytat: "doman76" ---Oczywiście wyczyściłeś dokładnie wnętrze bębna?
--- Koniec cytatu ---
Na wysoki połysk
--- Cytat: "doman76" ---Samoregulatory mają się kręcić lekko
--- Koniec cytatu ---
No własnie - jaki smar będzie najlepszy? Po latach stosowania miedziowego, zaczynam się zastanawiać, czy on przypadkiem za bardzo nie tężeje..
kml:
Ja dałem ODROBINKĘ smaru do hamulców (dedykowanego) a później radośnie sobie kręciłem aż uznałem, że jest ok. Niestety bębny w accencie są upierdliwe i co jakiś czas trzeba tam zaglądać ;/
Nawigacja
[#] Następna strona