Forum > Accent
[Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie
Hants:
:shock: :shock: :shock:
A że tak sie wtrące - co ten czujnik ma 'wyczuwać'???
Jeśli mogłaś 'trochę' nią ruszać - to może jednak padło Ci tylko wspomaganie kierownicy?
Wingman:
--- Cytat: "vivian80" ---Witajcie. Ostatnio przy jeździe z niewielką prędkością 20-30 km/h przy skręcaniu w prawo zablokowała mi się kierownica. Tzn. coś tam skręcić mogłam ale to była walka z kierownicą o jakikolwiek ruch. Sytuacja dość niebezpieczna bo przy większej prędkości mogłaby się zdarzyć tragedia. Pojechałam do ASO tam podpięli autko pod komputer i wykazało błąd: "C1292 Niezgodny sygnał czujnika momentu - główny&podwykonawczy". Diagnoza ASO to wymiana całej kolumny kierowniczej koszt bagatela 7500 zł :shock: Polecili mi autoelektronika (swojego nie mają) ale On nie chciał się podjąć szukania usterki. Teraz szukam innego autoelektronika ale również postanowiłam zwrócić się do Innych posiadaczy tego samochodu. Może Ktoś z Was miał podobny przypadek albo słyszał o takowym. Będę bardzo wdzięczna za wszelkie rady.
Autko do tej pory bezawaryjne. Rocznik 2008, co rok przegląd i wymiana obowiązkowych części oraz zużytych.
Zdarzyło się to tylko ten jeden raz. Od tamtej pory autko a konkretnie kierownica działa poprawnie. Wg ASO sytuacja prawdopodobnie będzie się powtarzać aż układ wspomagania całkiem padnie. Mnie raczej bardziej zależy na bezpieczeństwie.
Proszę o wszelkie sugestie - z góry dziękuję ;-)
--- Koniec cytatu ---
Cześć! Jak wspominał już Zbyszek, w moim Accencie wspomaganie wyłączało się również przy bardzo wolnej jeździe i lekkim skręcie w lewo. ASO oczywiście zdiagnozowało problem z czujnikiem skrętu i zasugerowało wymianę całej kolumny. Powiedzieli mi też, że taka sprawa może powtarzać się losowo, czasem 2-3 razy w tygodniu, a czasem raz na pół roku. Byłem też w ASO w Dąbrowie Górniczej, tam poczyścili mi wszystkie styki, sprawdzili instalację i od tego czasu EPS wyłączyło mi się ze 2-3 razu. Od prawie roku jeżdżę i na razie jest spokój. Rozwiązaniem jest też poszukanie używanej kolumny ze wspomaganiem, pod warunkiem, ze mamy pewność że jest sprawna. Wtedy taką używkę można kupić nawet za 800-1000 zł. Koszt niemały, ale zawsze to mniej niż 7500 w ASO. moja rada jest taka - sprawdzić i przeczyścić styki na kolumnie kierowniczej i obserwować co będzie się działo.
Łączę się w bólu. ;) Darek.
vivian80:
Witaj Darku.
Byłam dzisiaj u elektronika jestem umówiona na spradzenie sprawy. Zostawiłąm Mu do zapoznania materiały przesłane przez Zbyszka. Zobaczymy może coś poradzi. Mam taką cichą nadzieję :cry:
Rozumiem, że walczysz z problemem już od dłuższego czasu. Ja natomiast wolałabym usunąć usterkę ponieważ jest to sprawa dużego niebezpieczeństwa jeździć z taką awarią.
Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź i opis Twojej historii, każda rada i wskazówka są dla mnie bezcenne ;-) pozdrawiam
[ Dodano: 2012-10-09, 14:25 ]
--- Cytat: "Hants" ---:shock: :shock: :shock:
A że tak sie wtrące - co ten czujnik ma 'wyczuwać'???
Jeśli mogłaś 'trochę' nią ruszać - to może jednak padło Ci tylko wspomaganie kierownicy?
--- Koniec cytatu ---
Jest to awaria wspomagania. Ono nie padło tylko wyłaczyło się w czasie jazdy. Po ponownym odpaleniu autka działa bez problemu.
A co ma czujnik "wyczuwać" nie wiem nie znam się na tym dlatego szukam pomocy. pzdr
Zbyszek:
Czekamy na wieści o efektach operacji.
kml:
Tak długo jak wiadmo, że można czyścić styki i to pomaga to nie powinniście tracić nadziei :) Będzie dobrze :)
Pomyślcie o EPS jak o immo w accencie 2 - trzeba raz na jakiś czas tam zajrzeć bo inaczej świruje. Ot taki urok sytuacji :D
Nawigacja
[#] Następna strona