Forum > Accent
[Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie
miodzio41:
zamawiałem z allegro
bazowałem na naszym rumuńskim koledze
https://www.youtube.com/watch?v=voENTKpCsWQ&t=690s
wnioski
- zaopatrzyć się w porządny wybijak do wybijania klina (14.50 czas z filmiku powyżej)
- ta spinka nie jest aż tak ważna, najważniejsze po wymianie i wbiciu klina na swoje miejsce (dokładnie w taki sposób jak był na początku )
-- należy podpiąć czujnik pod zasilanie ok 5VDC (używałem power banka lub starej ładowarki ) dwa skrajne przewody czerwony(+) i czarny(-)
--do dwóch środkowych przewodów należy podpiąć woltomierz
--jeżeli taki układ pokazuje wartość od ok -0.10V do 0.10V to pierwszy sukces (jeżeli będzie np. 0.60V to kierownica będzie delikatnie skręcać w którymś ze stron, jeżeli bedzie więcej np. 1.5V to kiera będzie bardzo mocno i szybko skręcać )
---- u mnie po złożeniu wskazywało właśnie ok -0.65 auto samo skręcało w lewo.
ostatecznie podpiłowałem trochę ten ząbek od strony tej spinki i podłożyłem kawałek plastiku z karty i zakleiłem to jeszcze klejem na gorąco (wiem druciarstwo straszne) ale działa (wybijałem ten klin chyba z 20 razy możecie też pobawić się i popróbować testować bez klina, ale oczywiście odradzam testowanie opcji bez klina w aucie wspomaganie chodzi ale tak lekko że aż niebezpiecznie)
-- a więc testowanie układu z miernikiem i zasilaniem 5V należy złapać kombinerkami wałek od strony kierownicy i pokręcić kilkadziesiąt razy w lewo i w prawo (wskazania mają się wahać przy skręcaniu u mni od ok-1.2V do 1.2 V a ale zawsze po puszczeniu mają wrócić w okolicę 0(ok -0.10V do 0.10V) jeżeli tak jest to drugi sukces
-- jeżeli złapiecie kombinerkami koniec od strony kół i pokręcicie nie powinno być żadnej zmiany na mierniku to trzeci sukces jeżeli to wszystko działa możecie montować do fury i przetestować zmontowany układ jeszcze raz przed spięciem naszego wspomagania z kołąmi
[ Dodano: 2017-10-01, 16:26 ]
jak ktoś będzie ktoś z okolicy trójmiasta to mogę pomóc
jak coś pisać na maila
marcp:
Dzięki, dobrze wiedzieć, że można i komuś się udało :) Czujnik z niebieską wtyczką? Wypadałoby chyba rozebrać przed zamawianiem, co? Musiałbym auto uziemić na kilka dni.
Wybijak w sensie młotek i kawałek cienkiej rurki?
miodzio41:
cienka rurka odpada
profesjonalny jakiś
http://allegro.pl/zestaw-wybijakow-6szt-2-8mm-wybijaki-cylindryczne-i6806267626.html
ewentualnie jakoś obrobione wiertło od sdsa lub jakieś inne badziewie co jest twarde i się nie kruszy i nie gnie (ale najlepiej się zaopatrzyć w porządny wybijak. chyba 3mm średnicy)
-czujnik z allegro się delikatnie różnił (jutro wstawię foto )
- mi demontaż i montaż zajmował z 2 godziny (z rozebraniem ) i 2 dni jeździłem bez złożonych plastików :)
marcp:
Miodzio, jak masz chwilę dorzuć fotkę tego czujnika. Czym się różnił? Brałeś najtańszy? Bo na allegro mają kilku sprzedawców, jeden pisze że oryginalny tylko z napisem made in mexico.
EPS ciągle działa? ;-)
Pozdrowienia!
miodzio41:
działa :) i faktycznie mył tam napis made in mexico jak dobrze pamiętam
http://allegro.pl/czujnik-skretu-eps-hyundai-accent
Nawigacja
[#] Następna strona