Autor Wątek: [Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie  (Przeczytany 108312 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline gordoon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 394
[Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie
« Odpowiedź #15 dnia: 21 Maj 2014, 23:38:39 »
Przypinam się do tematu.

Mam ten sam problem. Przy postoju (np. Na światłach) wyświetla się kontrolka EPS i kierownica skręca ciężko.

Można odłączyć te czujniki ? Albo ominąć problem związany z EPS ? czy trzeba wymieniać podzespoły ?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Maj 2014, 19:44:06 »
Podaj numer vun.

Offline gordoon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 394
[Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Maj 2014, 09:38:24 »
NLHCN41VP6Z006043

[ Dodano: 2014-05-23, 09:44 ]
Czemu pokazało mi po wpisaniu VIN, silnik 82HP/60KW
a mam 1.5 CRDI 110KM.

Podpucha ? Bo np. w raportach spalania jest jeden silnik diesla - 110KM

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Maj 2014, 19:42:40 »
Z tego linka (po numerze vin)  http://www.drive2.ru/l/288230376152231676/ wynika że prawdopodobnie w MDPS jest wada fabryczna i tylko wymiana przywraca powraca poprawne działanie.

http://www.drive2.ru/l/288230376152506420/

Jeśli chodzi o vin to wszystko jest ok http://koreacat.ru/hyundai/vininfo/NLHCN41VP6Z006043/299404/ diesel ze słonecznej Itali.

Gdzie wyszło że silnik o mniejszej mocy ?

Offline gordoon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 394
[Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie
« Odpowiedź #19 dnia: 24 Maj 2014, 09:22:37 »
kosmos2011, Tak. Z VIN jest wszystko OK. Czyli będę musiał wymienić silnik wspomagania ?

Chyba takiego w Polsce nie kupię ? :D

Jak znasz angielską nazwę takiego silnika to poprosił bym o podanie :)

Chyba, że cały układ wspomagania ?

I ile by kosztował taki silnik oraz czy można go wymienić w domowych warunkach jak coś.

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie
« Odpowiedź #20 dnia: 24 Maj 2014, 11:40:01 »
kosmos2011, jak to sprawdziłeś? :

Cytuj
Z tego linka (po numerze vin) http://www.drive2.ru/l/288230376152231676/ wynika że prawdopodobnie w MDPS jest wada fabryczna i tylko wymiana przywraca powraca poprawne działanie.


Chodzi mi o to jak po numerze VIN wychodzi czy auto posiada taką wadę czy nie?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie
« Odpowiedź #21 dnia: 24 Maj 2014, 12:12:20 »

Offline gordoon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 394
[Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie
« Odpowiedź #22 dnia: 24 Maj 2014, 17:38:45 »
W Polsce można kupić taki silnik wspomagania ?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie
« Odpowiedź #23 dnia: 24 Maj 2014, 20:33:18 »
Cytat: "gordoon"
Czyli będę musiał wymienić silnik wspomagania ?
czy można go wymienić w domowych warunkach jak coś.


Wymienić trzeba nie silniczek, a sterownik EPS.

 http://hyundai.epcdata.ru/accent-verna/38482/chassis/rulevaya_kolonka_i_val-5656312/kontroller_elektronnaya_sistema_rulevogo_upravleniya-56330D/

Jeśli chodzi o samodzielną wymianę to przeczytaj tekst i obejrzyj zdjęcia z postu nr 20.

Offline gordoon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 394
[Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Maj 2014, 08:18:39 »
A jak przy skręcaniu kierownicą słychać takie szuranie ?

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Maj 2014, 19:03:33 »
gordoon, elektryczne wspomaganie po prostu wydaje podobny do opisanego dźwięk.
Kosmos, dzięki już znalazłem w artykule. Ja mam początek NLHCN41AP.

Offline gordoon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 394
[Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie
« Odpowiedź #26 dnia: 25 Maj 2014, 20:38:01 »
Zbyszek, Ok. Samochód pojedzie do elektryka. Być może to nic złego. :)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie
« Odpowiedź #27 dnia: 06 Czerwiec 2014, 21:35:40 »
W i30 też występuje problem z EPS post 8 http://i30forum.pl/viewtopic.php?f=4&t=2530 opisuje jak dokonać kalibracji EPS po skasowaniu błędów.

Offline gordoon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 394
[Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie
« Odpowiedź #28 dnia: 13 Czerwiec 2014, 07:49:53 »
Samochód wrócił od mechanika. Wyczyścili co się dało. Mechanik zrobił 150km samochodem i EPS nie wyłączyło się. Odebrałem samochód i po 20km na stacji paliw zaświeciła się kontrolka EPS i wspomaganie siadło (po zgaszeniu silnika i ponownemu odpaleniu wszystko działa).

Wcześniej zakupiłem akumulator z myślą, że coś to pomoże (chociaż stary był już na wykończeniu).

Od 2 dni wspomaganie strasznie "szoruje" przy kącie ok 90 stopni. Podczas wolnej jazdy + wchodzenie w łuk EPS po prostu blokuje się. Wkurzające to jest.

Przy dużych prędkościach EPS w ogóle nie wyłącza się.

Samochód był podpięty do kompa i nie wykazał żadnych błędów...

Zalazłem aukcję na allegro, która naprawia wspomaganie w Accencie. Cena 500 +/- w zależności od rodzaju usterki. No i pewnie będę musiał wysłać im.

Czy powodem blokowania EPS jest uszkodzony silnik wspomagania ? Czy też sterownik ?

Dodam, że podczas wyłączenia EPS słychać "cyknięcie" w przekaźniku.

Jeżeli jest ktoś jeszcze zainteresowany tematem, to jestem w stanie nagrać pracę wspomagania.

Offline gordoon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 394
[Accent MC] Główkowanie z EPS
« Odpowiedź #29 dnia: 13 Lipiec 2014, 15:32:31 »
Witam. Ciągle borykam się z wyłączającym się podczas jazdy układem EPS. Z tego co mi powiedział fachowiec to do wymiany jest sterownik, którego nigdzie nie mogę znaleźć (na ruskiej stronie był ale za 333$).

Myślałem też o przerobieniu ukladu na układ hydrauliczny ale to nie ma sensu...

Dobra.  Przechodzę do pytania.

Podczas wyłączenia się układu EPS słychać cyknięcie w przekazniku.  I teraz najważniejsze...
Czy można obejść przekaźnik? Czy wtedy EPS nie będzie wyłączać się?

Czy przekaźnik wyłącza EPS bo jest skok napięcia?

I jeszcze, czy bezpieczniki mogą mieć wpływ na wyłączanie EPS?