Forum > Accent

[Accent MC] Blokada kierownicy w czasie jazdy przy skręcie

(1/44) > >>

vivian80:
Witajcie. Ostatnio przy jeździe z niewielką prędkością 20-30 km/h przy skręcaniu w prawo zablokowała mi się kierownica. Tzn. coś tam skręcić mogłam ale to była walka z kierownicą o jakikolwiek ruch. Sytuacja dość niebezpieczna bo przy większej prędkości mogłaby się zdarzyć tragedia. Pojechałam do ASO tam podpięli autko pod komputer i wykazało błąd: "C1292 Niezgodny sygnał czujnika momentu - główny&podwykonawczy". Diagnoza ASO to wymiana całej kolumny kierowniczej koszt bagatela 7500 zł  :shock: Polecili mi autoelektronika (swojego nie mają) ale On nie chciał się podjąć szukania usterki. Teraz szukam innego autoelektronika ale również postanowiłam zwrócić się do Innych posiadaczy tego samochodu. Może Ktoś z Was miał podobny przypadek albo słyszał o takowym. Będę bardzo wdzięczna za wszelkie rady.
Autko do tej pory bezawaryjne. Rocznik 2008, co rok przegląd i wymiana obowiązkowych części oraz zużytych.
Zdarzyło się to tylko ten jeden raz. Od tamtej pory autko a konkretnie kierownica działa poprawnie. Wg ASO sytuacja prawdopodobnie będzie się powtarzać aż układ wspomagania całkiem padnie. Mnie raczej bardziej zależy na bezpieczeństwie.
Proszę o wszelkie sugestie - z góry dziękuję  ;-)

Zbyszek:
Na starym forum kolega Euroset miał podobny przypadek. Nie pamiętam pod jakim nickiem występuje tutaj ale napisałem do niego przez gg więc mam nadzieję, że napisze cokolwiek. Wiem, że u niego problem powtarzał się częściej aż w końcu wiele miesięcy temu zniknął. Problemem był chyba właśnie sygnał z czujnika.

vivian80:

--- Cytat: "Zbyszek" ---Na starym forum kolega Euroset miał podobny przypadek. Nie pamiętam pod jakim nickiem występuje tutaj ale napisałem do niego przez gg więc mam nadzieję, że napisze cokolwiek. Wiem, że u niego problem powtarzał się częściej aż w końcu wiele miesięcy temu zniknął. Problemem był chyba właśnie sygnał z czujnika.
--- Koniec cytatu ---


Zbyszku bardzo dziękuję, mam nadzieję że kolega Euroset coś doradzi. Czekam z niecierpliwością, ponieważ przeszukałam neta i nic na ten temat nie mogłam znaleźć...  ;-)

Zbyszek:
Puki co myślę, że warto zapoznać się z tym artykułem bądź zapoznać z nim autoelektronika: http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.koreancars.info/2010/06/hyundai-accent-part-iv-mdps.html&ei=FvWmTuDRMdGQ4gTH-OTlDw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=2&ved=0CE4Q7gEwAQ&prev=/search%3Fq%3DHYUNDAi%2BAccent%2BC1292%26hl%3Dpl%26biw%3D1366%26bih%3D594%26prmd%3Dimvns

Może to coś pomoże. Moja rada: nie sugerować się opinią ASO i obserwować. Najłatwiej jest wyciągnąć 7500 zł. za wymianę całego elementu. Należy pamiętać, że ASO nie naprawia a wymienia całe elementy.
Jaki przebieg ma Twój Accent? Mój ma 68 tys. km. i na szczęście nie zauważam takiego objawu. Każda opinia cenna tym bardziej, że naszych Accentów w Polsce jest mało co innego w innych rejonach świata...

vivian80:
Zbyszku mój accent ma przebieg trochę ponad 74000. Zgadzam się z Tobą że nie należy się sugerować opinią ASO dlatego też mimo iż moja wiedza z dziedziny mechaniki i elektroniki samochodowej jest żadna to jednak szkoda mi mojego autka. Ma 4 lata, nie narzekam na niego działa sprawnie aż do teraz. A wymiana tak kosztownej części oznacza dla mnie raczej wymianę samochodu. Więc walczę o niego  :-)
Bardzo dziękuję za artykuł - nie wszystko w nim rozumiem ale myślę że elektronik będzie wiedział co i jak. Myślę że trafiłeś w sedno. Tego szukałam.
Dzisiaj wybieram się do elektronika zobaczymy co powie.
Dziękuję raz jeszcze. Dam znać co na to wszystko elektronik.


tekla: korekta ort

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej