Forum > S-Coupe / Coupe / Veloster
[S-Coupe] szarpanie silnikiem
Antonimelmanowicz:
problem polega na tym ze czy na zimnym czy na ciepłym faluja obroty takie lekkie szarpanie a przy przyspieszaniu szarpie dusi silnik do ok 3 tys obrotów puzniej gaz w podłoge i idzie jak burza bez zajakniecia
wymienione przewody swiece pompa paliwa przepływka
przyczym z odpieta przepływka- wszystkie objawy zanikaja ale nie trzyma wolnych obrotów
[ Komentarz dodany przez: IgoReCzeK: 2012-10-04, 08:35 ]
Tagowanie tematu.
pinball:
ja tak mialem jak mi jedna swieca padla ale wymieniłem i wszystko bylo ok. za to ja mam teraz tak ze powiedzmy na zimnym silniku rwie mi troche na 1 i 2 jak mam male obroty ale podejrzewam filtr paliwa....
Wymien filtr paliwa moze to :)
harabin:
Według mnie sprawdz jeszcze raz podstawowy obwód:
-swiece
-przewody
-kopułka
To ze wymienione nie znaczy ze jest dobre ;)
Otworz maske w nocy przy odpalonym silniku i zobacz czy nie ma dyskoteki w okolicach przewodów :)
Czy na świecach sa odpowiednie przerwy miedzy elektrodami ?
Kopułka tutaj sie lubi dostawać olej jak i poprzepalane piny które sie stylaja z rotorem. tutaj poswięc tez dłuzszą chwilę ;)
Co do filtru paliwa to też polecam go wymienić, tym bardziej że masz zaturbionego motorka tak że cisnienie paliwa na listwie jest regulowane i przy wyższych obrotach moze byc ok ;)
Antonimelmanowicz:
a wiec tak wszystkie 3 elementy sprawdzone dokładnie kopułka niema zadnych nadpalen nagarów itp. kable nie swieca, swiece ok po dokładnych ogledzinach stwierdziłem brak zaruweczki na desce od check engin była tam tasma widac nie uzywany pin od nowosci wiec tasiemke wydłubałem zaruweczke wstawiłem i błyskam sa tylko 2 błedy czujnik temperatóry płynu chłodniczego i lambda przy czym bład sondy nie zawsze, czy czujnik temperatury ma az taki wpływ na szarpanie silnikiem?
harabin:
Wiesz jezeli czujnik wariuje to roznie przez to moze byc, np na zimnym silniku mieszanaka za uboga + nieodp "przesuniecie" zapłonu(na cieplym odwrotnie) czego efektem moze byc wlasnie nierowna praca silnika.
Nie wiem jak sie zachowa komputer po odłączeniu chwilowo czujnika temperatury, mozesz sprobowac.
Odp na twoje pytanie czy czujnik temperatury jest az tak wazny :D :
W otwartej pętli sterowania (zimny silnik) - pewne parametry wejściowe z czujników są poza "tolerancją" programu ECU, wylicza on "zgrubnie" parametry wtrysku paliwa (i ew. zapłonu) by zapewnić w ogóle stabilną pracę silnika, osiągi pozwalające na jazdę i możliwie ekonomiczne spalanie; jest to typowy stan np. po uruchomieniu zimnego silnika.
W zamkniętej pętli sterowania (cieply silnik) - kluczowe parametry wejściowe z czujników mieszczą się w założonych tolerancjach, co pozwala ECU na dokładne wyliczanie dawki paliwa (i ew. przesunięcia zapłonu), na podstawie wbudowanych algorytmów i tablic, opisujących pracę silnika. Jest to stan normalnej pracy, obecnie typowo wiodącym parametrem wejściowym jest sonda lambda i czujnik przepływu (ew. ciśnienia) powietrza w układzie dolotowym, układ stara się utrzymać spalanie stechiometryczne przy ubogiej mieszance i właściwych charakterystykach silnika, reagując na zmienną sytuację (obroty, moment obrotowy, przepustnica, parametry powietrza dolotowego, itd).
Teraz sobie odp na pytanie, skąd komputer(ECU) czerpie informacje na temat tego czy silnik jest zagrzany czy nie i jaki program mu przypisać.
A co do pedału w podłodze :D
Musisz wiedziec ze przy pełnym otwarciu przepustnicy, komputer tez moze nie uwzgledniac wskazan niektorych czujnikow :) tutaj znowu jest cos na styl programu typu closed loop.
Jest to informacja ogólna co to sterowania silnikow spalinowych podobnego typu jak G4EK(T) wiec mysle każdy to powinien wiedziec.
A zapomniałbym :D Moze to byc tez wina samego TPSa :D
Opcji jest jak zawsze wiele... :D
Każdy czujnik jest wazny i nie kazdy musi dzialac prawidlowo mimo nie wyswietlanego bledu o jego stanie :)
Nawigacja
[#] Następna strona