Forum > Pozostałe
Palniki ksenonowe i światła dzienne a prawo
k7s5a2:
Witam.
Dręczy mnie pewien temat. Otóż jak powszechnie wiadomo wielu użytkowników Golfów II itp. wkłada w reflektor żarówki ksenonowe Made In China na trzonku od halogena. Co bardziej pomysłowi kupują zestawy z Allegro za 200 zł. i cieszą się z tego, że widzą wszystko ale to, że oślepiają nawet muchy lecące przed samochodem to już ich nie interesuje. Za takie coś, czyli ksenony bez spryskiwaczy i automatycznego systemu poziomowania zabierają dowód. I powinni, jestem jak najbardziej za w tym wypadku.
Ale ... Producenci (renomowani) oferują modułowe reflektory ksenonowe które same w sobie są jak najbardziej homologowane i mogą być stosowane bez żadnego "ale" w samochodach poruszających się po drogach publicznych. Oczywiście w załączonym zestawie mamy układ spryskiwacza i system poziomujący - samoczynny. I tutaj rodzi się moje pytanie ... Przeczytałem sporo artykułów na ten temat i zdania są bardzo rozbieżne. Jedni mówią, że to nielegalne inni, że można stosować.
Tak więc przechodząc do sedna spawy. Jak wiemy w Accencie I gen. jest żarówka H4 i W5W.
Czy jeśli wyjąłbym reflektor, spolerował ryflowanie na kształt koła oraz włożył w miejsce żarówki H4 homologowaną (nie z innego modelu, sprzedawaną oddzielnie) lampę soczewkową wraz z palnikiem podłączając przy tym układ poziomowania oraz spryskiwacze reflektorów byłoby to legalne ?
Z tego co wiem reflektor jest homologowany jako całość. Zastanawiam się więc czy diagnosta po sprawdzeniu poprawności działania i ustawienia reflektora przerobionego w taki sposób miałby powody aby nie zaliczyć przeglądu jeśli auto spełnia wymagania prawne ?
Druga sprawa ? Światła dzienne. Wszystko fajnie, pięknie oprócz jednego zgrzytu. Tylnych świateł pozycyjnych. Rozporządzenie ministra infrastruktury nakazuje ich automatyczne włączanie się wraz ze światłami dziennymi co samo w sobie jest kopaniem dołków pod zamkiem ponieważ jest (w mojej opinii) bezcelowe. Natomiast prawo unijne nie określa takiego obowiązku a z tego co wiem prawo to ma większą moc od prawa krajowego. Warto tutaj wspomnieć, że samochody fabrycznie wyposażone w takie światła po ich włączeniu mają wyłączone tylne św. pozycyjne. Czy one są więc nielegalne ? Na koniec dodam, że z zamontowaniem świateł dziennych poradzi sobie laik pod warunkiem, że nie musi podłączać tylnych świateł pozycyjnych. Wtedy należy się udać do elektryka samochodowego.
Chciałbym się dowiedzieć czy mieliście może kontakt z takimi przypadkami i jakie były reakcje policjantów na takie przedstawienie sprawy ?
Pozdrawiam.
kml:
k7s5a2, za samo grzebanie w reflektorach natychmiast powinni Ci zabrać dowód. NIE WOLNO DOTYKAĆ REFLEKTORA więc sprawa jest rozwiązana.
Bio:
1. szlifuj sobie lampę, szlifuj... jak można w ogóle myśleć o czymś takim :/
2. w jakich samochodach nie włączają się tylne pozycyjne?
IgoReCzeK:
Witam. Odnośnie świateł dziennych wszystko, albo prawie wszystko napisałem tutaj. Co do szlifowania i tak dalej, to chyba chcesz sobie zrobić samochód stricte na wyścigi, bo nie sądzę byś został dopuszczony do ruchu drogowego w drodze prawidłowego przeglądu technicznego. Nie ukrywam, że lampy z żarnikami ksenonowymi to fajna sprawa, ale dla mnie zbyt kosztowna i szkoda ładować w to tysiące złotych (reszta tanich rozwiązań adaptacyjnych to czyste "druciarstwo", choć akurat drut jest tutaj najmniej potrzebny). Pozdrawiam Igor.
Mimix:
--- Cytat: "Bio" --- w jakich samochodach nie włączają się tylne pozycyjne?
--- Koniec cytatu ---
szereg nowych Audi tak ma ;-) swieca swiatla dzienne, a z tylu pozycyjne nie swieca ;] z tymi ksenonami jest tak samo jak z przyciemnionymi przednimi bocznymi szybami. Niby nie mozna. Ja mam przyciemnione i kilka razy sprawdzali mi dokumenty i ani razu zaden policjant sie nie przyczepil. Ale kiedys trafi sie na upierdliwego i moze zabrac ;-) Kazdy robi to na wlasna odpowiedzialnosc ;-)
Nawigacja
[#] Następna strona