Fajnie :mrgreen:
Dobre zimówki i powinien sobie poradzić w śniegu.
Znalazłem chyba coś o rodzaju napędu 4x4
Sprzęgło typu Haldex
Auta: Nissan Qashqai, Renault Koleos, Suzuki SX4, Hyundai Tucson
Sprzęgło (dołączające tylny napęd) jest ściskane tłoczkiem, na który działa ciśnienie oleju. Z kolei ono wytwarzane jest poprzez pompę, reagującą na różnicę obrotów kół przedniej i tylnej osi. Kiedy obroty przedniej i tylnej osi są takie same, pompa nie działa i napęd trafia na przednią oś. W razie poślizgu ciśnienie pompy zakleszcza sprzęgło. Dodatkowe sterowanie elektroniczne koryguje siłę ścisku. Haldex dzięki dodatkowemu sterowaniu komputerem jest najbardziej zaawansowanym napędem włączanym hydraulicznie.
Zalety: w pełni automatyczna praca w III i IV generacji szybki czas reakcji, płynna zmiana wartości przekazywanego momentu
Wady: w I i II generacji stosunkowo długi czas reakcji, koszt wyższy niż w przypadku sprzęgła wiskotycznego i elektromagnetycznego, jeśli sprzęgło wiskotyczne zmusimy do ciągłej pracy może dojść do jego uszkodzenia.