Autor Wątek: [Accent X3] Czujniki położenia wałów  (Przeczytany 11579 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pawelt

  • Gość
[Accent X3] Czujniki położenia wałów
« dnia: 05 Wrzesień 2012, 10:40:14 »
Hej
Ktoś może wie gdzie są czujniki położenia wałów?
Accent I '98 1.3 kat

doman76

  • Gość
[Accent X3] Czujniki położenia wałów
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Wrzesień 2012, 18:12:28 »
czujnik wałka rozrządu - przy cewce zapłonowej od góry silnika.
czujnik wału - nie wiem jak w X3, ale najprawdopodobniej w okolicy wysprzęglika. zobacz sobie np. na allegro jak wyglądają

pawelt

  • Gość
[Accent X3] Czujniki położenia wałów
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Wrzesień 2012, 12:53:23 »
Czujnik położenia wałka rozrządu widzę (na zdjęciu nr 1), ale nie wiem jeszcze gdzie jest czujnik położenia wału korbowego.

Jeden czujnik jest w skrzyni biegów (2) a dwa poniżej cewki pod kolektorem wydechowym i wchodzą do bloku silnika (3 i 4), niedaleko sondy lambda. Do tych dwóch czujników (3 i 4) jest trudny dostęp.



A chcę je sprawdzić dlatego, bo ostatnio czasem nie chce mi zapalić na ciepłym silniku, a raz zgasł na skrzyżowaniu. Rozrusznik kręci, a nie zapala, jakby zapłonu nie było. Pompa się załącza. Po kilku minutach jak trochę ostygnie to zapala jakby nigdy nic. Świece, kable wymieniłem. Chcę sprawdzić cewkę i te czujniki wałów.

marekn

  • Gość
[Accent X3] Czujniki położenia wałów
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Wrzesień 2012, 17:52:51 »
Objawy wskazują na uszkodzony czujnik wału korbowego.Najprościej sprawdzić w stacji ASO Hyundai.Do tego czasu proponuję dodawac lekko gazu na światłach czy skrzyżowaniach (podczas postoju).Też tak miałem.Po wymianie czujnika wszystko O.K.

pawelt

  • Gość
[Accent X3] Czujniki położenia wałów
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Wrzesień 2012, 14:36:01 »
Pomierzyłem omomierzem czujnik.
Na zimnym silniku ma 890 Omów, na ciepłym 1090 Omów, a w momencie jak nie chciał zapalić to miał opór nieskończony. Dopiero jak trochę ostygł to pojawił się pomiar oporu, czyli zaczął przewodzić prąd. Czyli czujnik do wymiany.

Teraz pytanie, czy ktoś sam ten czujnik wymieniał? Dojście do niego jest trudne i nie wiem czy trzeba np kolektor wydechowy wymontować, czy nie.

Lookas

  • Gość
[Accent X3] Czujniki położenia wałów
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Wrzesień 2012, 23:55:34 »
na pewno nie trzeba zadnego kolektora odkrecac.
nr 1 to czujnik polozenia walka rozrzadu,
nr 2 to wlacznik swiatla biegu wstecznego,
nr 3 to chyba wtyczka od sondy, ale nie jestem pewien czy o to tobie chodzilo,
a nr 4 to pewnie kabel od czujnika cisnienia oleju, ale nie na 100% bo slabe zdjecie i slabo zaznaczone.
nie ma na zdjeciu czujnika polozenia walu korbowego
pzdr.

pawelt

  • Gość
[Accent X3] Czujniki położenia wałów
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Wrzesień 2012, 11:23:33 »
Dzięki Lookas za info.

Na zdjęciu nie dokładnie pozaznaczałem nr 3 i 4 bo sam nie wiedziałem co tam jest, bo mało co tam widać. W tym rejonie są 3 czujniki - sonda lambda, czujnik położenia wału korbowego i czujnik trochę nad nim (być może jak piszesz ten od ciśnienia oleju).
W każdym bądź razie czujnik położenia wału korbowego jest ciężko dostępny. Zrobię dziś jeszcze zdjęcie i wkleję, bo na razie nie mam pomysłu jak się do niego dostać bez demontażu czegokolwiek.

KAROL208

  • Gość
[Accent X3] Czujniki położenia wałów
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Wrzesień 2012, 12:03:52 »
Czujniki  magnetoindukcyjne czyli takie 2 pinowe można sprawdzać multimetrem ale czujniki hala 3 pinowe lepiej nie ponieważ można uszkodzić czujnik.

pawelt

  • Gość
[Accent X3] Czujniki położenia wałów
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Wrzesień 2012, 14:13:20 »
daje zdjęcie, czujnik jest w miejscu czerwonego kółeczka


Shot at 2012-09-16

Ktoś może wymieniał sam ten czujnik?


edit------------------

Prawdopodobnie problem rozwiązany.
Przyczyną objawów był przewód od czujnika położenia wału korbowego, który był zamocowany za blisko kolektora wydechowego. Był lekko nadtopiony i po nagrzaniu silnika, sam się nagrzewał i przestawał przewodzić prąd. Objawy zaczęły się po wizycie u mechanika, który mi naprawiał coś innego, przy okazji zamontował te kable, bo wcześniej po prostu leżały, bo odkręciła się rączka mocująca. Ale jak widać za blisko je zamontował. Odgiąłem nieco blaszkę, kabel jest dalej i na razie od tygodnia odpala zawsze i wszędzie.

ps. mam już kupiony drugi używany sprawny czujnik, jakby ktoś chciał odkupić :)