Forum > Instalacja LPG, CNG, inne

Pytanie dla znawców. Proszę o odpowiedź.

(1/2) > >>

punky:
Witam serdecznie!
Posiadam od jakiegoś czasu Accenta którego zakupiłem wraz z instalacją gazowa na monowtrysku.
Mam z tą instalacją dziwny problem i nie wiem co może być przyczyną mianowicie chodzi o to że silniczek chodzi bardzo ładnie i stabilnie jest dynamiczny jak jest zimny czyli zaraz po odpaleniu aż do podniesienia się wskazówki temperatury mniej więcej do 1/4 skali później auto robi sie mułowate zaczyna gasnąć na krzyżówkach ma niskie obroty ;( .
Z tego co mi wiadomo auto na gazie kiedy silnik jest jeszcze zimny to nie chodzi tak jak powinien u mnie jest na odwrót :(
Chciałbym się jeszcze zapytać czy normalne jest zachowanie takie że kiedy przełączę na zasilanie gazowe zapala się kontrolka CHEK ENGIN a kiedy przełączę znów na benzynę wszystko jest ok :roll: czy takie zachowanie grozi uszkodzeniem jakiegokolwiek podzespołu ?? <pomocy>
z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

IgoReCzeK:

--- Cytat: "punky" ---czy normalne jest zachowanie takie że kiedy przełączę na zasilanie gazowe zapala się kontrolka CHEK ENGIN
--- Koniec cytatu ---

Witam. Przy instalacji II generacji możliwości regulacji mieszanki gazu i powietrza jest dość ograniczona. Z przedstawionych informacji wynika, że jest źle dobrana mieszanka powietrze-LPG. Stawiał bym, że jest za dużo gazu wtryskiwane. A jak kształtuje się zużycie LPG w mieście i na trasie? Taka informacja da jaśniejsze światło na problemy z samochodem, czekam na wieści. A swoją drogą, to chyba nie obędzie się bez wizyty u mechanika-gazownika. :-/ Można samemu próbować, ale jeśli nie ma się doświadczenia to nie polecam. Problemem może też być zużyty reduktor (parownik), który zmienił proporcje dostarczanego gazu ustawioną pierwotnie po założeniu instalacji. Pozdrawiam Igor.

punky:
jeżeli chodzi o spalanie to na pewno nie przekracza 7-8l w mieści w trasie spali max do 7 ale musze powiedzieć że nie prowadzę brawurowo i maksymalne prędkości do 100km/h (głównie to wynika z tego że jest słaby na gazie)
a jeśli chodzi o parownik to był zakładany razem z gazem 2 lata temu przynajmiej tak wynika z dokumentacji a ile może być przejechane w tym czasie to nie mam pojęcia licznik pokazuje 150tyś ale chyba nikt nie uwierzy że auto z roku 95 bedzie miało tak mały orginalny przebieg :)
dziękuje za zainteresowanie i pozdrawiam

IgoReCzeK:

--- Cytat: "punky" ---jeżeli chodzi o spalanie to na pewno nie przekracza 7-8l w mieści
--- Koniec cytatu ---

Witam ponownie. W takiej sytuacji muszę zweryfikować moją poprzednią wypowiedź, cyt: "Stawiał bym, że jest za dużo gazu wtryskiwane." Wygląda na to, że mamy doczynienia z przeciwieństwem. Pamiętam takie dziwne rozwiązanie przy Accencie z LPG II generacji, gdzie dławiony był dopływ powietrza do silnika. Czy tutaj też jest coś podobnego zastosowane? Ponoć nie zaleca się przy tego typu instalacjach, by powietrze było wdmuchiwane do kanału zasysającego. Może ktoś coś zdemontował przed sprzedażą bo wyglądało na prowizorkę? Może nie dla mnie, bo nie jestem mechanikiem, ale dla kogoś z większym doświadczenie (jest jeszcze na forum osoba zakładająca LPG) zrobiłbyś fotografię przedziału silnikowego, pomogła by ocenić co może być jeszcze przyczyną Twoich problemów? Pozdrawiam Igor.

punky:
jeżeli chodzi o zdjęcia to proszę bardzo





jeżeli była by to za słaba mieszanka gazu zastanawia mnie to dlaczego na zimnym silniku chodzi lepiej

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej